اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۰:۳۸:۴۸
کد خبر: ۱۲۸۲۷۷

اژدهای «۷ سر»  فساد را باید به مسلخ برد

ایسنا| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت الکترونیک را اتصال فرآیندهای بین‌دستگاهی و امکان نظارت دستگاه‌ها بر یکدیگر دانست و برای تشریح نقش دولت الکترونیک در جلوگیری از فساد اعلام آمادگی کرد.

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود نوشت: باید اژدهای هفت سر فساد را با همه ۱۳۰۰ امضای طلایی‌اش، به مسلخ برد. در کنار برخورد با مُفسد، این تنها راه باقی‌مانده برای اصلاح فرآیندهای فسادزاست؛ انباشت پرونده در دستگاه قضا و انتظار برخورد سخت، به عنوان تنها راه مبارزه با فساد، نه منطقی است و نه نتیجه مطلوب خواهد داشت. ‌وی همچنین با هشتگ «گزارش به مردم» و با اعلام آمادگی برای تشریح دولت الکترونیک در راستای جلوگیری از فساد بیان کرد: آماده‌ام؛ اگر سیمای ملی وقت کافی دهد، به تشریح این فرآیندهای مافیاپرور و امضاهای طلایی فسادزا پرداخته و برای مردم توضیح دهم، چگونه دولت الکترونیکی راهکاری برای جلوگیری از فساد است و چرا دولت الکترونیکی آنگونه که باید پیش نمی‌رود.

جهرمی خاطرنشان کرد: دولت الکترونیکی هم‌معنا با مکانیزاسیون امورات داخلی سازمان‌ها یا ایجاد یک وب‌سایت اطلاع‌رسانی یا احداث مرکز داده و خرید تجهیزات گران‌قیمت سخت‌افزاری برای دستگاه‌ها -که خود فسادی دیگر به حساب می‌آید- نیست. اتصال فرآیندهای بین‌دستگاهی و امکان نظارت دستگاه‌ها بر یکدیگر مطلوب نظر است.

شناسایی هویت با فناوری تشخیص چهره

انگجت| با کمک فناوری شناسایی صورت، جوانی در فرودگاه بین المللی واشنگتن ردیابی شد که با پاسپورت جعلی قصد ورود به این کشور را داشت.

فناوری شناسایی صورت در فرودگاه‌های امریکا بطور آزمایشی استفاده می‌شود. این فناوری تنها سه روز پس از به کارگیری در فرودگاه واشنگتن توانست فردی با هویت جعلی را ردیابی کند.

 طبق گزارش سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای امریکا، یک مرد ٢٦ ساله از سائوپائولو برزیل توانست با یک پاسپورت فرانسوی ماموران را فریب دهد. اما هنگامیکه او پاسپورتش را به افسر گمرک در فرودگاه بین المللی Dulles در واشنگتن داد، فناوری نوین مقایسه صورت او را لو داد. این سیستم نشان داد که صورت فرد با عکس موجود در پاسپورت همخوانی ندارد.به همین دلیل جوان ٢٦ ساله دقیق‌تر کنترل و در کفش او یک کارت شناسایی مربوط به جمهوری کنگو کشف شد.  هرچند کارشناسان درباره استفاده از این فناوری در ردیابی افراد هشدار داده‌اند .اما سازمان گمرک و کنترل مرزهای امریکا معتقد است فناوری شناسایی صورت امنیت فرودگاه‌ها را بیشتر می‌کند و البته زمان بررسی مدارک مسافران نیز کمتر می‌شود.

هک اپراتور مخابراتی در امریکا

دیجیتال ترندز|  اپراتور مخابراتی امریکایی تی موبایل هدف یک حمله هکری قرار گرفته که نتیجه آن سرقت اطلاعات شخصی حدود دو میلیون مشتری این شرکت بوده است.

تی - موبایل با ارسال پیامکی تمامی افرادی که هدف حملات هکری یادشده قرار گرفته‌اند را از موضوع مطلع کرده است. تی- موبایل چهار روز قبل از موضوع مطلع شده و جلوی تداوم این حمله هکری را گرفته است. این اپراتور امریکایی حمله یادشده را دسترسی غیرمجاز توصیف کرده و مدعی شده که هیچ اطلاعات مالی از این طریق سرقت نشده است. تی موبایل افزوده که در جریان این حمله اطلاعاتی مانند شماره‌های تامین اجتماعی یا کلمات عبور حساب‌های کاربری افراد هم سرقت نشده است. اما داده‌هایی مانند آدرس، نام و شماره حساب‌های افراد در تی موبایل سرقت شده است.

سخنگوی تی موبایل این حمله را به یک گروه بین‌المللی از هکرها نسبت داده اما توضیح بیشتری در این زمینه ارایه نکرده است. تی موبایل حدود ۷۷ میلیون مشتری دارد که کمتر از ۳ درصد از آنها بدین علت دچار مشکل شده‌اند.

ساخت کاروان طبیعت گردی برقی هوشمند

نیواطلس| بعد از تولید انواع و اقسام وسایل نقلیه هوشمند حالا نوبت به تولید کاروان هوشمند برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی رسیده است.

شرکت آلمانی Dethleffs این کاروان تمام برقی را با وزن کم تولید کرده و برای تامین انرژی مورد نیاز صفحات خورشیدی را روی سقف آن و باتری لیتیومی را در پایین کاروان نصب کرده است.

موتور دومحوره برقی و ۸۰ کیلووات ساعتی برای افزایش توان کاروان مذکور روی آن نصب شده است. این امر باعث می‌شود تا این کاروان بطور مستقل قادر به حرکت باشد. البته می‌توان این کاروان را مانند کاروان‌های عادی به پشت خودروهای مختلف بست و با روشن کردن موتور برقی حرکت آن را در مسیرهای دشوار تسهیل کرد تا فشار کمتری به خودروی حامل این کاروان وارد آید. هوشمندی سیستم کنترل و هدایت این کاروان باعث می‌شود تا توزیع وزن آن به خصوص در مسیرهای شیب‌دار با دقت بیشتری صورت بگیرد و فشار کمتری به خودروی حامل کاروان صورت بگیرد. روشن شدن موتور برقی این کاروان باعث می‌شود تا خود آن انرژی مورد نیاز برای حرکتش در جاده را تامین کند و لذا هم قدرت مانور کاروان مذکور در جاده بیشتر می‌شود و هم امکان حمل و کشش آن توسط خودروهای معمولی را فراهم می‌کند.

 

 

ارسال نظر