تحقیق در مورد حساب‌های کاربری ایرانی در «رد- ایت»

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۰:۳۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۲۷۵

انگجت| در روزهای اخیر فیس بوک، توییتر و گوگل از حذف تعدادی از حساب‌های کاربری وابسته به ایران خبر داده و مدعی شده بودند که علت این مساله انتشار اخبار تبلیغاتی از طریق حساب‌های یادشده بوده است.

فیس بوک ۶۵۲ صفحه را به همین علت حذف کرده، توییتر از تعلیق ۲۸۴ حساب خبر داده و گوگل نیز تعدادی از کانال‌های یوتیوب، حساب‌های گوگل پلاس و بلاگر را به همین علت کنار گذاشته است.

اما برخی کاربران سایت به اشتراک گذاری لینک رد – ایت هم مدعی شده‌اند حساب‌های کاربری ایرانی خاصی را در آن شناسایی کرده‌اند که کارکرد تبلیغاتی به نفع ایران داشته‌اند و این موضوع را به مدیران سایت یادشده گزارش کرده‌اند.

این کاربران که براون و جاش راسل نام دارند، می‌گویند موضوع را یک بار در جولای سال ۲۰۱۷ و یک بار در هفته گذشته به اطلاع مدیران سایت رد – ایت رسانده‌اند. آنها همچنین مدعی شده‌اند که عملکرد حساب‌های کاربری یادشده مشابه با عملکرد حساب‌های کاربری روس در ایام برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکاست.

سخنگوی سایت رد – ایت در این مورد گفته است: ما از گزارش‌های اخیر در مورد عملکرد برخی کاربران مشکوک در شبکه‌های اجتماعی آگاه هستیم و در این مورد تحقیق کرده و در مورد این موضوع بطور شفاف اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

تلاش شبکه‌های اجتماعی امریکایی برای حذف حساب‌های کاربری اطلاع‌رسانی ایرانی که برخی از آنها به رسانه‌های مشهور ثبت شده داخلی وابسته هستند، در شرایطی صورت می‌گیرد که مدیران این شبکه‌ها هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت‌های تبلیغاتی و انتشار اخبار کذب توسط حساب‌های کاربری وابسته به دولت امریکا، امارات و عربستان سعودی قائل نیستند و بارها اخبار دروغینی که توسط حساب‌های کاربری مذکور در مورد ایران و دیگر کشورها منتشر شده را بطور گسترده بازتاب داده‌اند.

 

 

ارسال نظر