اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۱۰۱

هوش مصنوعی تا ۱۰سال دیگر مشاغل را تسخیر می‌کند

وی تری| نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۸ در اکثریت مشاغل موجود در جهان بطور گسترده از هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط با آن استفاده می‌شود.

بر اساس پژوهشی که از طریق گفت‌وگو با صاحبان مشاغل برتر در کشورهای توسعه یافته جهان صورت گرفته، یک سوم از این افراد گفته‌اند تردیدی ندارند که هوش مصنوعی تا ده سال دیگر به بازیگری عمده در حوزه کسب و کار مبدل می‌شود.

علاوه بر این، یک پنجم پاسخ‌دهندگان گفته‌اند انتظار دارند استفاده حرفه‌ای از خدمات واقعیت مجازی و دورکاری در خودروهای شخصی نیز طی این مدت به یک پدیده غالب در دنیا مبدل شود.

آنان می‌گویند تبدیل خودروهای امروزی به خودروهای خودران باعث خواهد شد تا افراد به جای رانندگی بتوانند وقت خود را به کارهای دیگری مانند مطالعه یا پیشبرد امور حرفه‌ای و شغلی اختصاص دهند.تحقیق یادشده که توسط موسسه TomTom Telematics صورت گرفته نشان می‌دهد ۳۲ درصد از پاسخ‌دهندگان اعتقاد دارند همراه شدن شرکت‌های تجاری و صاحبان مشاغل مختلف با این تغییرات شگرف و عمیق دشوار است و آنان باید بدین منظور به‌شدت تلاش کنند.نیمی از این پاسخ‌دهندگان هم گفته‌اند اگر افراد حرفه‌ای نتوانند خود را با شرایط جدید سازگار کنند از گردونه رقابت حرفه‌ای کنار گذاشته می‌شوند.بر همین اساس شرکت‌های تجاری باید تلاش کنند تا فرایندهای خود را بر مبنای راه‌حل‌های جدید و دستاوردهای شگرف دنیای فناوری طراحی و خود را با آنها سازگار کنند.

اعتراف هکر «اپل» به هک سیستم‌های امن

انگجت|با اینکه عموم مردم و بسیاری از کارشناسان همواره بر این باور بودند که سرورهای اپل غیر قابل هک و نفوذ هستند، اما یک نوجوان استرالیایی با نفوذ و دسترسی به اطلاعات آن نشان داد که این باور، اشتباهی بیش نبوده است.

اخباری که در چند روز گذشته فضای مجازی را درنوردیده به وضوح نشان داد که سرورهای هیچ یک از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی حتی اپل که همواره یکی از امن‌ترین درگاه‌های فناوری در جهان را داراست، از دست هکرها و مجرمان سایبری در امان نیستند.

بر اساس این اخبار، یک نوجوان ۱۶ ساله که در شهر ملبورن استرالیا سکونت دارد، توانست به حجم بالایی از اطلاعات ذخیره شده در سرورهای اپل دسترسی پیدا کند که این داده‌ها اعم از حساب‌های کاربری کاربران محصولات اپل و دسترسی به کلیدهای شناخته شده امن درگاه‌های اپل بود.

یکی از نکات جالبی که این هکر نوجوان در گفت‌وگوهای خود عنوان کرده، دلیل هک سرورهای اپل بوده است. وی در این باره می‌گوید: از آنجا که من از طرفداران پروپا قرص اپل و محصولاتش بودم، سعی کردم با هک و دسترسی به سرورهای آن، توانایی‌های خود را نشان دهم و به عنوان یک متخصص امنیت سایبری و هکر کلاه سفید در اپل مشغول به کار شوم.بر اساس گزارش‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده، این نوجوان توانسته است بارها در طول یک سال به بالغ بر ۹۰ گیگابایت اطلاعات از سرورهای اپل دسترسی پیدا کند. اپل پس از اطلاع از این موضوع، با پلیس فدرال امریکا ارتباط برقرار کرده و از پلیس فدرال استرالیا نیز برای دستگیری و گردآوری اطلاعات از این هکر نوجوان درخواست همکاری کرده است.اپل به آن دسته از کاربرانی که از سرقت اطلاعات شخصی و نقض حریم خصوصی خود به‌شدت ابراز نگرانی کرده بودند، این اطمینان را داده تا خیالشان از امنیت و حفاظت از اطلاعات خود راحت و آسوده باشد.

به برنامه‌های مدیریت کلمات عبور اعتماد نکنید

وی تری| محققان امنیتی هشدار می‌دهند که بسیاری از برنامه‌های مدیریت کلمات عبور در برابر حملات هکری آسیب پذیر هستند و کاربران باید در زمان استفاده از آنها احتیاط کنند.

علت اصلی این آسیب پذیری، ضعف یکی از فرایندهای تبادل و پردازش داده در برنامه‌های مدیریت کلمات عبور موسوم به IPC است.

پژوهش مشترک دانشگاه‌های آلتو و هلسینکی فنلاند نشان می‌دهد که آسیب پذیری برنامه‌های مدیریت کلمات عبور باعث می‌شود تا برخی نرم افزارهای مرتبط با آنها نیز قابل هک کردن باشند.

مشکل یادشده تمامی نسخه‌های این نرم افزارها را در برمی‌گیرد و محدود به سیستم عامل خاصی نیست. این مشکل در سیستم عامل‌هایی همچون ویندوز، مک و لینوکس مشاهده شده است.

برنامه‌های مدیریت کلمات عبور معمولا دارای دو بخش مخزن کلمات عبور و یک افزونه برای دسترسی به مرورگر اینترنت هستند که فرایندهای پردازشی آنها بطور جداگانه صورت می‌گیرد.اما برای تبادل اطلاعات بین این دو بخش از سازوکاری موسوم به‌ای پی سی استفاده می‌شود که محدود به هر رایانه است و منجر به انتقال اطلاعات به خارج از رایانه نمی‌شود. مجرای تبادل داده‌ای پی سی در بسیاری از برنامه‌های مدیریت کلمات عبور ناامن است و لذا هکرها قادر به دسترسی به آنها و سرقت اطلاعات هستند.جزئیات فنی مربوط به این آسیب پذیری‌ها در اختیار شرکت‌های سازنده نرم افزارهای مذکور قرار گرفته تا آنها برای به روزرسانی تولیدات خود اقدام کنند. اسامی این شرکت‌ها فعلا اعلام نشده است.

 

ارسال نظر