اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۱:۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۰۲۳

بستر فنی رجیستری تبلت آماده شد

مهر| سخنگوی طرح رجیستری تلفن همراه و سایر تجهیزات سیم کارت‌خور گفت: کارهای فنی رجیستری تبلت انجام شده و بستر اجرای آن آماده است. منتظر تعیین تکلیف تخصیص ارز وارداتی هستیم.

حمیدرضا دهقانی‌نیا با اشاره به اینکه مرحله دوم اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و سایر تجهیزات سیم کارت‌خور مربوط به رجیستری تبلت بوده است، گفت: هم اکنون کارهای فنی رجیستری تبلت آغاز شده است و ما بستر را آماده کرده ایم تا این طرح را زیر بار ببریم.وی با اشاره به اینکه رجیستری گوشی تلفن همراه با موفقیت به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: در این مرحله قصد بر این است که تمامی تبلت‌های وارداتی به کشور که به سیم کارت مجهز هستند باید در سامانه ثبت و شناسایی رجیستری به ثبت برسند.دهقانی‌نیا ادامه داد: در صورتی که مشکل تامین ارز واردات و تکلیف ارزهای تخصیص داده شده به واردکنندگان گوشی موبایل مشخص شود، طرح رجیستری تبلت را زیر بار می‌بریم.معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا افزود: ما منتظر هستیم مشکل پیش آمده در بازار گوشی تلفن همراه‌حل شود و در غیر این صورت امکان تعمیم طرح رجیستری برای تبلت وجود ندارد؛ چرا که واردکنندگان تبلت نیز همین واردکنندگان موبایل هستند و دولت باید تکلیف آنها را برای دادن ارز دولتی مشخص کند.

 

نخستین کوله پشتی شناور دنیا

ایسنا| نخستین کوله پشتی‌های شناور جهان ساخت شرکت «Lightning Packs» رونمایی شد.

شرکت «Lightning Packs» از نخستین کوله‌پشتی‌های شناور جهان رونمایی کرد. این کوله پشتی «هاور گلاید» (HoverGlide) نام داشته و نخستین کوله پشتی شناور جهان محسوب می‌شود. این کوله ۸۲ درصد در راه رفتن و ۸۶ درصد در دویدن وزن کوله را کاهش می‌دهد.طراحی این کوله پشتی به صورتی است که فشار وارده به گردن، زانو و مچ پای کاربران را حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.کوله پشتی مذکور برای کوهنودی، رفت و آمد روزانه و مسافرت بسیار مناسب است.طراحی فوق‌العاده این کوله پشتی باعث آسان شدن حمل و جابه‌جایی بسته یا اجسام سنگین می‌شود.کوله پشتی مذکور قابلیت حمل اجسام تا ۲۴ کیلوگرم را دارد.

نکته قابل توجه این است که عملکرد این کوله پشتی توسط ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده امریکا مورد آزمایش قرار گرفته است .

رونمایی از اولین شیء  چاپ 4 بعدی دنیا

ساینس دیلی| با تلاش گروهی از مهندسان مکانیک دانشگاه «هنگ‌کنگ»، اولین سرامیک چاپ 4 بعدی دنیا ساخته شد.

چاپ چهار بعدی هر چند هنوز در آغاز دوران خود است، به سرعت در کنار چاپ سه بعدی به عنوان روشی نوآورانه و امیدوارکننده در تولید، در حال مطرح شدن است.همه‌چیز از خانه‌های چاپ سه بعدی کاملا کاربردی گرفته تا سازه‌های عظیم مثل پل‌های چاپ سه بعدی، قلمرو توانایی‌های مهندسی و مفاهیم طراحی جدید و پویا را گسترش داده است.شاید بهترین بخش از این موضوع، این است که گذار از دو بعدی به سه بعدی با استقبال بسیاری از افراد در تعدادی از صنایع و زمینه‌ها مواجه شده است.

همین طور که ما با این فناوری جدید هماهنگ می‌شویم، فناوری چاپ چهار بعدی نیز در افق نمایان شده است. گروهی از محققان دانشگاه شهر هنگ کنگ (CityU) یک روش چاپ چهار بعدی (4D) را برای سرامیک‌ها توسعه داده که اولین نوع آن در جهان است.

همانطور که از نامش بر می‌آید، از همان مدل چاپ سه بعدی، با یک مرحله مهم، شامل شکل دادن به شیء استفاده می‌کند. نتیجه یک فرآیند است که محصولی را در زمان واقعی با فرآیند ویرایش و تعاملی در زمان واقعی تولید می‌کند.

سامانه گریز اضطراری سفینه «اسپیس ایکس»

شرکت بوئینگ که آماده می‌شود به زودی ناو خود موسوم به سی.اس.تی100- استارلاینر (CST-100 Starliner) را عملیاتی کند تا به عنوان پیمانکار خصوصی ناسا فضانوردان این سازمان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد، سامانه گریز اضطراری سرنشینان این سفینه را به نمایش گذاشت.

 این سامانه ماموریت دارد اگر تا قبل از پرتاب, وقوع حادثه‌ای سرنشینان سفینه را در معرض خطر قرار داد امکان خروج فوری و رساندن آنها به محل امن را تامین کند.

این سامانه شبیه به سیستم نجات در کیهان پیماهای شاتل است که می‌توانست از طریق یک کابل فلزی، فضانوردان را به نقطه امن برساند با این تفاوت که در آن نوع فضانورد از طریق یک کابل کمری و قفل به کابل نجات متصل می‌شد و در نمونه فعلی او می‌تواند از یک صندلی استفاده و خود را به سرعت از منطقه خطر دور کند.

در صورت بروز خطر، سرنشینان ناو از طریق دستگاه هشدار‌دهنده خبردار خواهند شد و به ترتیبی که از قبل مشخص است و تمرین کرده‌اند, به سرعت از سفینه خود خارج می‌شوند. سکوی ویژه متصل به سفینه در برج پرتاب, آنها را به صندلی فرار می‌رساند.

 

 

ارسال نظر