ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۸۵۸

ابهام در ادامه  همکاری راه‌آهن آلمان با ایران

شرکت راه‌آهن آلمان با توجه به تحریم‌های آمریکا اعلام کرده که به همکاری با ایران ادامه نخواهد داد. این شرکت در حال حاضر دو پروژه را در ایران پیش می‌برد که هر دو پروژه حداکثر در ماه سپتامبر (شهریور) متوقف خواهند شد.

به گزارش ایسنا، شرکت راه‌آهن آلمان اعلام کرده، به دلیل «مشکلات بانکی» ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نمی‌تواند به همکاری با جمهوری اسلامی ادامه دهد.

دویچه وله فارسی به نقل از رویترز اعلام کرد که سخنگوی این شرکت روز پنج‌شنبه گفته است: این شرکت در حال حاضر با شرکت تابعه خود در زمینه مهندسی و مشاوره در دو پروژه در ایران فعال است اما هر دوی این پروژه‌ها در ماه اوت یا حداکثر در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ پایان خواهند یافت. او «تغییر مقررات بانکی» برخاسته از تحریم‌های آمریکا علیه ایران را علت این تصمیم خواند. سخنگوی شرکت راه‌آهن آلمان یادآور شد که بسیاری از بانک‌های بین‌المللی در چنین شرایطی حاضر به نقل و انتقال‌های مالی بزرگ در رابطه با ایران نیستند و این مسئله معامله با ایران را برای این شرکت دشوار ساخته است.

شرکت راه‌آهن آلمان برای اولین پروژه خود در ماه مه سال ۲۰۱۷ یک تفاهم‌نامه همکاری با شرکت راه‌آهن «بنیاد شرقی» ایران امضا کرده بود و این تفاهم‌نامه در جهت «بهبود کیفیت خدمات ارائه‌شده به مسافران» و «ارتقای خدمات ریلی» امضا شد. محور دومین پروژه هم همکاری‌های مشورتی با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود.

احتمال بارش باران در مناطق ساحلی دریای خزر

سازمان هواشناسی با پیش بینی آب و هوای کشور طی دو روز آینده اعلام کرد: با کاهش دما در برخی مناطق ساحلی دریای خزر احتمال بارش باران وجود دارد. به گزارش تسنیم، فریبا گودرزی اظهار کرد: برای دو روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار داریم.

او تصریح کرد: طی این مدت برای مناطق شمال شرق و شرق کشور به ویژه زابل وزش بادهای شدید را خواهیم داشت.

گودرزی افزود: برای روز یکشنبه هفته جاری با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، سواحل این دریا، استان اردبیل و بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی کاهش دما و وزش باد را خواهند داشت و در برخی مناطق سواحل دریای خزر احتمال بارش باران وجود دارد.

اوراقچی‌ها از شوش می‌روند

رییس پلیس پایتخت با اشاره به آمادگی پلیس برای همکاری ۱۰۰ درصدی با شهرداری به منظور ساماندهی مشاغل، از برگزاری جلسات کارشناسی مشترک با مسوولان شهرداری به همین منظور در روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی در خصوص موضوع ساماندهی مشاغل و خصوصا اوراقچی‌های شوش اظهار کرد: چند سال پیش بحث ساماندهی مشاغل توسط شهرداری تهران و پلیس پایتخت آغاز شد و اقداماتی هم صورت گرفت ولی متاسفانه مدتی است که این اقدامات متوقف شده است. رییس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: به هرحال پلیس تهران آمادگی کامل برای همکاری 100 درصدی به منظور ساماندهی مشاغل به خصوص مشاغل مزاحم  را دارد تا با نظم و رعایت شئون کامل صاحبان این مشاغل، ساماندهی مشاغل در تهران انجام شود.

 

ارسال نظر