پارازیت‌ها تاثیری بر آنتن‌دهی موبایل ندارد

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۳۸
پارازیت‌ها  تاثیری بر آنتن‌دهی موبایل  ندارد

گروه دانش و فن|

وزیر ارتباطات از انتشار میزان تشعشعات امواج به صورت آنلاین خبر داد و گفت: سلامت مردم بسیار مهم است و مسوولان در قبال آن مسوولیت دارند اما فکر نمی‌کنم که پارازیت‌ها بر وضعیت آنتن دهی موبایل تاثیر بگذارد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرو دریافت گزارشاتی مبنی‌بر ارسال حد بالایی از پارازیت‌های سازمان تنظیم مقررات در استان بوشهر حاضر شدند و به صورت میدانی اقدام به اندازه‌گیری میزان تشعشعات در این استان کردند.

وی با بیان اینکه گزارش اندازه‌گیری‌ها به سازمان انرژی اتمی به عنوان دستگاه مسوول اعلام نتایج ارسال شده است، افزود: منتظر اعلام نتایج آن از سوی سازمان انرژی اتمی هستیم.

آذری جهرمی از انتشار عمومی میزان اندازه‌گیری تشعشعات به صورت آنلاین خبر داد و اظهار کرد: بناداریم اندازه‌گیری‌های تشعشعات امواج را احتمالا در هفته دولت به صورت آنلاین در سامانه‌ای در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر کنیم تا بر اساس آن وضعیت هر شهر مشخص باشد.

وی با تاکید بر اهمیت وضعیت سلامت مردم اظهار کرد: البته در مورد پارازیت نه باید بزرگنمایی صورت گیرد و نه به‌راحتی از کنار آن عبور کرد چراکه مسوولان کشور نسبت به حفظ سلامت مردم مسوولیت دارند.

وزیر ارتباطات اثرگذاری پارازیت را بر وضعیت آنتن‌دهی موبایل بی ارتباط دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در این مورد شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد و پاسخ‌دهی نمی‌شود بنابراین در چنین شرایطی هر چیزی را به آن نسبت می‌دهند ولی باید توجه داشت که موضوع سلامت مردم اهمیت دارد.وی احتمال داد که در هفته دولت از سامانه آنلاین تشعشعات رونمایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام انجام مذاکرات با چند برند مطرح گوشی همراه خارجی برای تولید مشترک در کشور، گفت: بعد از اجرای طرح ثبت گوشی‌های همراه موسوم به رجیستری میزان مصرف اولین برند ایرانی از رتبه چهاردهم به هفتم در کشور ارتقا پیدا کرد.

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه با اجرای طرح رجیستری قاچاق گوشی‌های همراه به صفر رسید، گفت: اکنون اجرای این طرح به مرحله استقرار رسیده و از نظر ما این طرح به موفقیت رسیده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین با اعلام خبر انجام مذاکرات با برندهای مطرح خارجی برای تولید مشترک در کشور به ظهور رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی ابزاری است تا هر فرد رسانه‌ای داشته باشد.

وی افزود: بر همین اساس شبکه توزیع مبتنی بر افراد شکل گرفته که ضریب نفوذ بالایی نیز دارد و شاهد کاهش ضریب نفوذ شبکه‌های سنتی هستیم بطوریکه سال به سال میزان استفاده از محتوای آنلاین نسبت به محتوای منتشر شده از رسانه‌های سنتی چون تلویزیون افزوده می‌شود.

آذری جهرمی در ارتباط با اقدامات وزارت ارتباطات برای پخش زنده بازی‌های جام جهانی از تلویزیون توضیح داد: عمدتا در صداوسیما نحوه تامین سیگنال‌های زمینی از طریق ماهواره‌ها انجام می‌شود که با توجه به مقررات کپی رایت چنین اجازه‌ای به پخش از طریق تراسپاندرهای ماهواره‌ای داده نمی‌شد، بنابراین بخش‌های زیادی از کشور امکان دریافت برنامه‌های جام جهانی را نداشتند که با همکاری نزدیک صداوسیما و وزارت ارتباطات سیگنال رسانی زمینی فراهم شد تا مردم جام جهانی را با کیفیت بالایی دریافت کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه انتظار داریم که با توجه به توسعه‌هایی که رخ داده شاهد ارتقای رتبه شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم، گفت: امروز رشد و توسعه انجام شده در کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار قابل توجه بوده است اما به خاطر محدودیت‌های فرهنگی که دسترسی به بعضی از سایت‌های بین‌المللی مسدود شده است، امکان بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های ایجاد شده فراهم نیست.

وی با اشاره به توسعه‌هایی که در سال‌های اخیر و‌ به ویژه طی یک سال گذشته در استان بوشهر اتفاق افتاده، افزود: توسعه فناوری به‌گونه‌ای است که اگر آن را از ما بگیرند فقدان آن را به‌شدت احساس می‌کنیم. امروز وضعیت ارتباطات در ایران بهتر از کشور آذربایجان است و ظرفیت ارتباطات بین الملل در کشور به ۱.۵ ترا رسیده است.

وزیر دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در ماه گذشته میزان مشترکان پهنای باند ایران از ترکیه بیشتر شده، تصریح کرد: مشکل ما در کشور توسعه نیست بلکه عدم توسعه متوازن است چراکه سالیان گذشته سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه انتظار داریم با توجه به توسعه‌هایی که رخ داده شاهد ارتقای رتبه شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم، گفت: امروز رشد و توسعه انجام شده در کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار قابل توجه بوده اما به خاطر محدودیت‌های فرهنگی دسترسی به بعضی از سایت‌های بین‌المللی مسدود شده، امکان بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های ایجاد شده فراهم نیست. وی با بیان گوشه‌ای از دستاوردهای جوانان ایرانی در حوزه فناوری گفت: اینکه امروز یک بازی رایانه‌ای ایرانی ۱۰ میلیون نصب فعال دارد دستاورد خوبی است.

 

ارسال نظر