رویداد

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۵۹

نفوذ هکرها به «ویندوز ۱۰»

زد دی نت    آسیب‌پذیری جدیدی در دستیار صوتی کورتانای مایکروسافت یافت شده است که به هکرها اجازه ورود غیرمجاز به صفحه قفل ویندوز ۱۰ را می‌دهد.

هم اکنون در رویداد هکرهای کلاه سیاه که در شهر لاس وگاس ایالات متحده امریکا در حال برگزاری است، درباره آسیب پذیری، امنیت سایبری و تقویت فضای مجازی سخنرانی می‌شود و متخصصان و دانشمندان فعال در حوزه‌های مرتبط، درباره یافته و نتایج جدید تحقیقات خود به بحث و گفت‌وگو می‌نشینند.

در این رویداد از آسیب‌پذیری جدیدی پرده‌برداری شد که به هکرها اجازه ورود و نفوذ غیرمجاز به رایانه کاربران که به سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز است، را می‌دهد و اطلاعات شخصی و محرمانه آنها را به سرقت می‌برد. سپس هکر و مهاجم موردنظر با نفوذ به رایانه شخص قربانی، قادر خواهد بود داده‌های ورودی کاربران را تحت کنترل و مدیریت خود قرار دهد و یا به صورت خودسرانه به بارگذاری فایل اطلاعات شخصی قربانیان در اینترنت بپردازد. این پژوهشگران تاکید کرده‌اند کاربران ویندوز ۱۰ حتی درصورت استفاده از بهترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهای آنتی ویروس نیز قادر نخواهند بود از نفوذ هکرها جلوگیری به‌عمل بیاورند.

دوست یابی  با هوش‌مصنوعی

هکرنیوز    فناوری جدید تشخیص چهره با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قادر است حساب کاربری افراد را در شبکه اجتماعی مختلفی که در آن عضویت دارند، بیابد.

محققان فعال در موسسه تحقیقاتی Trustwave به‌تازگی از یک روش جدید مبتنی بر هوش مصنوعی پرده‌برداری کرده‌اند تا بتواند با بهره‌گیری از فناوری تشخیص چهره هوشمند، افراد را در شبکه‌های اجتماعی مختلف پیدا کند.

از آنجایی که هوش مصنوعی و فناوری هوشمند تشخیص چهره این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده است، حالا محققان و پژوهشگران فعال در این حوزه با تولید یک ابزار جدید هوشمند موفق شده‌اند با شناسایی چهره افراد آنها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس و فیس‌بوک پیدا کنند. این برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند حساب کاربری دوستان و آشنایان خود را پیدا کنند و یا یکی از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی که مدت‌ها پیش در آن عضو بوده‌اند را فراموش کرده‌اند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

جراحی با هدست واقعیت مجازی

نیواطلس   استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی برای آموزش جراحی به دانشجویان رشته پزشکی امر تازه‌ای نیست، اما یک سیستم شبیه ساز این خدمات را با قابلیت‌های تازه‌ای به کاربران ارایه می‌دهد. سیستم یادشده علاوه بر بازسازی سه بعدی فرایند جراحی بر روی نقاط مختلف بدن انسان با استفاده از هدست واقعیت مجازی، دارای یک شبیه ساز است که بازخوردهای لمسی مورد نیاز را به کاربران ارایه می‌دهد و از جمله به آنها امکان می‌دهد تا فشار واردشده بر روی بافت‌های مختلف بدن انسان را به‌طور عینی درک کنند. سیستم مذکور توسط یک شرکت انگلیسی به نام FundamentalVR ابداع شده و در آن از یک نرم افزار ویژه برای دریافت بازخورد استفاده می‌شود. هزینه استفاده از این نرم افزار ۳۵۰ دلار در ماه است و دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها می‌توانند با متصل کردن رایانه‌ها و لپ تاپ‌های خود به این سیستم خدمات یادشده را از راه دور دریافت کنند یا یک بسته داخلی و مستقل خریداری کنند.

دانشجویان در زمان استفاده از این سیستم صدای اجزای مختلف بدن در حین جراحی را می‌شنوند و وضعیت واقعی آنها را مشاهده می‌کنند و درک می‌کنند استفاده از هر یک از ابزار جراحی در عمل چه تاثیری بر روی بافت‌های مختلف بدن می‌گذارد.

 

ارسال نظر