گزارش

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۷۶۸۳

توییتر رفع فیلتر نمی‌شود

ایسنا | معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی می‌گوید درخواست وزیر ارتباطات مبنی بر طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه غیرقانونی است.به‌دنبال مصاحبه‌های مکرر وزیر ارتباطات در خصوص احتمال طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، خبرنگاران محترم سولاتی را مطرح کرده‌اند که پاسخ سوالات مطروحه در قالب متن ذیل ارئه می‌شود:  کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مرجع نقض دستورات و احکام قضایی نیست؛ بنابراین موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نخواهد شد و توییتر رفع فیلتر نمی‌شود. درخواست وزیر ارتباطات دائر بر طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخواستی غیرقانونی و خلاف مبانی حقوقی است.

دادستان کل کشور طی نامه‌ای به‌طور رسمی غیرقانونی بودن درخواست وزیر را صراحتا به ایشان متذکر شده‌اند؛ اصرار بر این درخواست غیرقانونی و رسانه‌ای کردن مکرر آن جای تامل دارد.

اگر کسی فکر می‌کند که طرح مکرر یک درخواست غیرقانونی در رسانه‌ها، منع قانونی آن را مرتفع می‌کند؛ این فکر اشتباه است.

اپلیکیشنی برای پیشنهاد فیلم‌های جدید

استار| به تازگی اپلیکیشن جدیدی معرفی و عرضه شده که فیلم و سریال‌های موردعلاقه کاربران را به صورت کاملا هوشمندانه تشخیص داده و طبق سلایقشان فیلم‌های جدیدی را به آنها پیشنهاد می‌دهد.

تاکنون اپلیکیشن و برنامه‌های متعدد زیادی برای کاربران موبایل ارایه شده است که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قادر است سلیقه کاربران در تماشای فیلم و سریال را شناسایی کند و طبق الگوریتم‌های به دست آمده، فیلم‌های جدیدی را به کاربر پیشنهاد دهد.

طراحان و توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن در تشریح و توضیح درباره این اپلیکیشن می‌گویند به عنوان مثال اگر کاربری علاقه‌مند به فیلم‌های کمدی و رمانتیک باشد، با یک بار تماشای این ژانر به حافظه هوش مصنوعی اپلیکیشن مربوطه وارد می‌شود و سپس با بررسی الگوریتم‌های قبلی به یک الگوی جدید رسیده و فیلم‌های شبیه به همان ژانر را به وی معرفی می‌کند.

این اپلیکیشن که تینسل (Tinsel) نام دارد، به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر اساس علایق و سلایق خود به همه فیلم و سریال‌های موردعلاقه خود دسترسی پیدا کرده و به تماشای آنها بنشینند.

بهره‌مندی جدیدترین نسخه اندروید از هوش مصنوعی

زد دی نت| گوگل اعلام کرده است که جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید موسوم به android Pie از فناوری هوش مصنوعی بیشترین بهره را برده است.هفته گذشته بود که شرکت گوگل از جدیدترین نسخه سیستم عامل مخصوص گوشی‌های هوشمند یعنی اندروید ۹.۰ موسوم به اندروید پای به صورت رسمی رونمایی کرد تا شرکت‌های تولیدکننده موبایل بتوانند با توسعه و تطابق آن با گوشی‌های هوشمند خود در اسرع وقت دستگاه‌های الکترونیکی و محصولات خود را به اندروید ۹.۰ ارتقاء داده و به‌روزرسانی کنند.

البته گوشی‌های گوگل که سری «پیکسل» نام دارند، همواره از نخستین گوشی‌هایی هستند که به جدیدترین نسخه از اندروید مجهز می‌شوند. برندهای تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر جهان که از سیستم عامل اندروید برای پلتفرم گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، موظفند هر ساله با معرفی نسخه‌های جدید اندروید توسط گوگل به عنوان شرکت توسعه‌دهنده این سیستم عامل، نسخه‌های دریافتی را با توجه به نیاز و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند تولیدشده خود، بازطراحی کرده و سپس آن را به‌صورت همگانی در دسترس عموم کاربران گوشی‌های موردنظر قرار داده و منتشر کنند.

لشکر ربات‌های مینیاتوری امریکا شکل می‌گیرد

وی تری| استفاده از ربات‌ها برای انجام عملیات امداد و نجات امر تازه‌ای نیست، اما به تازگی دولت امریکا به تولید انبوهی از ریزربات‌ها که قادر به اقداماتی از این دست باشند، علاقه نشان داده است.ربات‌های جدید بسیار کوچک بوده و روی نوک انگشت جای می‌گیرند. این ربات‌های مینیاتوری می‌توانند با حضور در نقاط حادثه دیده که شرایط بی‌ثبات و ناپایداری نیز دارند و نیز در محیط‌های آغشته به مواد سمی یا دیگر مناطقی که حضور انسان در آنها به علت شدت تخریب بسیار دشوار است، وظایف محول شده را انجام دهند.

قرار است شرکت‌های خصوصی برای اجرای این طرح زیرنظر آژانس دارپا وابسته به دولت امریکا فعالیت کنند و فناوری‌های جدید خود را ابتدا برای استفاده ارتش ایالات متحده ارایه کنند.

محصولاتی که برای این کار ابداع خواهند شد، SHRIMP نام خواهند گرفت که مخفف عبارت پلتفرم‌های ریزرباتیک مستقل کوتاه برد یا SHort-Range Independent Microrobotic Platforms است.

 

ارسال نظر