خبر

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۸:۴۲
کد خبر: ۱۲۷۴۵۹

 کاهش تعداد بازدیدهای ماهانه «فیس بوک»

دیلی‌میل| طبق تحقیقی جدید در دو سال اخیر تعداد بازدیدهای ماهانه فیس بوک از ۸.۵ به ۴.۷ میلیارد رسیده است. این روند نشان می‌دهد تعداد بازدیدها از وب سایت فیس بوک در این بازه زمانی نصف شده است.

طبق یک تحقیق جدید، در دو سال اخیر میزان بازدیدها از فیس بوک تقریبا نصف شده است. این درحالی است که کاربران جوانتر اینترنت از رقیب فیس بوک یعنی یوتیوب بیشتر بازدید می‌کنند.

طبق نتایج این تحقیق بازدیدهای ماهانه صفحات فیس بوک به‌شدت کاهش یافته است. آمار دقیق نشان می‌دهد بازدیدهای ماهانه از این شبکه اجتمای طی دوسال گذشته از ۸.۵ به ۴.۷ میلیارد بازدید رسیده است.

 هرچند ترافیک اپلیکیشن موبایل فیس بوک در این بازه زمانی بطور مداوم رشد کرده، اما این رشد برای از بین بردن شکاف ایجاد شده در آمار بازدیدها از شبکه اجتماعی کافی نیست.

شرکت SimilarWeb در لندن این تحقیق را انجام داده و ترافیک وب ۵ سایت گوگل، فیس‌بوک، یوتیوب، یاهو و آمازون را بررسی کرده است.این تحقیق نشان داده گوگل همچنان پربازدیدترین وب سایت است.

گجتی که بوی بد کفش را از بین می‌برد

نیواطلس| به تازگی دستگاهی ساخته شده که با قرار گرفتن روی کفش بوی زننده آن را پس از ٥ ساعت از بین می‌برد.

بوی نامطبوعی که از کتانی‌ها منتشر می‌شود احتمالا به دلیل وجود باکتری است که در پوست فرد وجود دارد و از عرق او تغذیه و اسید ایزووالریک تولید می‌کند. این اسید دلیل اصلی بوی نامطبوع است.

شستن پا با صابون آنتی باکتریال یا عدم استفاده مدام از یک جفت کتانی از ایجاد بو می‌کاهد اما شرکت پاناسونیک یک دستگاه بوزدای کفش به نام MS-DS۱۰۰ ساخته است. هنگامی که این دستگاه روی کفش قرار می‌گیرد و روشن می‌شود، ذرات یونی حاوی هیدروژل‌های رادیکال تولید می‌کند که از ٦خروجی در کلاهکی قابل جدا شدن بیرون می‌آید و وارد کفش می‌شود.

 این دستگاه در ابعاد ١٧٠در ٩٢در ٢٤٦ میلیمتر ساخته شده است. دستگاه در ٥ ساعت بوی زننده کفش را از بین می‌برد و در ٧ ساعت در چرخه‌ای کامل تمام بوها از بین می‌روند.

پهپاد خورشیدی رکورددار طولانی‌ترین پرواز

تلگراف| یک پهپاد خورشیدی در نخستین پرواز خود ٢٥ روز و ٢٣ ساعت در آسمان ماند و رکورد جهانی طولانی‌ترین پرواز ادامه‌دار را ثبت کرد.

پهپاد خورشیدی ایرباس در نخستین سفر خود یک رکورد جهانی ثبت کرد. پهپاد Zephyr S به مدت ٢٥ روز و ٢٣ ساعت در ارتفاع ٧٠ هزار فوتی زمین پرواز کرد و به این ترتیب رکورد طولانی‌ترین پرواز ادامه‌دار در اتمسفر زمین ثبت شد.

این پهپاد پس از گذراندن سه هفته در آسمان فرود آمد. مدت زمان این پرواز بیش از دوسوم رکورد قبلی بود. پهپاد مذکور نخستین پرواز آزمایشی خود را در ایالت آریزونا در ١١ جولای آغاز کرد و از آن تاریخ در آسمان پرواز می‌کند.

 رکورد قبلی توسط نمونه اولیه پهپاد Zaphyr در ٢٠١٥ میلادی ثبت شد. در آن زمان پهپاد ١٤ روز در آسمان پرواز کرد.

 به هرحال ZaphyrS می‌تواند در ارتفاعی بالاتر از سیستم‌های آب و هوایی زمین پرواز کند و به همین دلیل پنل‌های خورشیدی آن بهتر شارژ می‌شوند. ایرباس تصمیم دارد پروازهای آزمایشی بیشتری در سایتی در غرب استرالیا انجام دهد.

خودرو‌ها میزبان دستیار صوتی الکسا

 انگجت| ظاهرا آمازون انگیزه زیادی دارد تا دستیار هوشمند خود را هر چه بیشتر در حوزه‌های جدید گسترش دهد. اخیراً خبر رسیده این شرکت با کمپانی‌های خودروساز بیشتری به توافق رسیده تا محصولات جدیدشان میزبان دستیار صوتی الکسا باشند.

قدم بعدی انتشار کیت توسعه Alexa Auto بود که آمازون دیروز به این وعده نیز جامه عمل پوشاند. به لطف این کیت جدید و قابلیت‌های شخصی‌سازی که در اختیار خودروسازان و توسعه‌دهندگان سوم شخص قرار می‌گیرد، رانندگان قادر خواهند بود بدون برداشتن نگاه خود از مسیر و از طریق فرامین صوتی کنترل کاملی را روی قابلیت‌ها و امکانات مختلف خودروهای خود داشته باشند.

علاوه بر اینها اطلاعات آب و هوایی، ناتیفیکیشن‌ها، کنترل وضعیت ابزارهای هوشمند خانگی، استریم محتواهای دیجیتالی، مسیریابی و جست‌وجوهای محلی نیز از طریق دستیار صوتی آلکسا و بدون ور رفتن با منوهای مختلف ممکن خواهد شد.

از جمله شرکای فعلی آمازون در این برنامه می‌توان به هیوندای، فورد، بی‌ام و، فولکس واگن، تویوتا و لکسوس اشاره کرد. بطور حتم با در دسترس قرار گرفتن کیت توسعه متن باز آلکسا، اعضای این فهرست به سرعت افزایش خواهد یافت.

 

ارسال نظر