خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۲۰

هزینه 20 هزار میلیارد تومانی برای توسعه ‌«آی تی»

ایرنا| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از شروع دولت یازدهم تاکنون 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه فناوری اطلاعات هزینه شده اما همچنان فضا جهت فعالیت در این بخش فراهم است.

محمدجواد آذری جهرمی افزود: با وجود همه زیرساخت‌هایی که در فناوری اطلاعات ایجاد شده اما آنچنان که باید و شاید مورد استفاده قرار نگرفته است.وزیر ارتباطات ادامه داد: دولت الکترونیک ایجاد شد اما هنوز استفاده لازم از آن نشده است؛ ضمن آنکه با وجود توسعه فناوری اطلاعات در عرصه کشاورزی و بهداشت و درمان، همچنان درصد استفاده از فناوری در این بخش‌ها ناچیز است.

آذری جهرمی به توجه سایر کشورها به اهمیت فناوری اطلاعات در پیشبرد کارها اشاره کرد و افزود: اکنون بیشتر سران کشورهای جهان به موضوع فناوری اطلاعات و بهره‌برداری از آن، توجه ویژه دارند زیرا فناوری در حال تغییر جهان است.

به گفته وی، «بیشتر توجه این رهبران به اقتصاد دیجیتال و تاثیرهای آن» معطوف است؛ در واقع توجه به فناوری در حالی از سوی کشورهای مختلف مورد توجه جدی قرار گرفته که آنچنان که باید در کشورمان توجهی به آن نمی‌شود.

وی با انتقاد از اینکه برخی همه فضای مجازی را در کلمه‌ای به نام «شبکه‌های اجتماعی» می‌بینند، تاکید کرد: همه بخش فناوری اطلاعات فقط این نیست بلکه فناوری اطلاعات، گستره زیادی را در بر می‌گیرد که شبکه اجتماعی جزناچیز آن است.عضو هیات دولت با انتقاد از اینکه عده‌ای از نظر «جامعه شناختی»، فضای مجازی را در ذهن مردم منعطف به یک شبکه اجتماعی کرده‌اند، گفت: برخی همه دستاورد‌های دولت در توسعه فناوری اطلاعات را به شبکه اجتماعی گره زده اند؛ گرچه مهم است اما تاثیرگذار نیست در حالی که یک زمانی یک اراده خارج از دولت می‌تواند آن را با اما و اگر مواجه سازد.

اشتباه نرم افزاری بانک امریکایی ۴۰۰ نفر را بی‌خانمان کرد

انگجت| اشتباهات نرم افزاری معمولا مشکلات مختصری ایجاد کرده و برای کاربران چندان گران تمام نمی‌شوند. اما این‌بار یک بانک امریکایی به همین علت مشتریان خود را دچار مشکلات اساسی کرده است.

۴۰۰ نفر از مشتریان بانک ولزفارگو در امریکا که چهارمین بانک بزرگ این کشور محسوب می‌شود، به علت اشتباه یک نرم افزار در زمینه محاسبه تغییرات وام مسکن‌شان مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.این نرم افزار تغییرات مذکور در وام ۶۲۵ مشتری بانک ولز فارگو را نادیده گرفت یا اطلاعات مربوط به آنها را دریافت نکرد و همین مساله در نهایت باعث شد تا ۴۰۰ مشتری بانک یادشده مقروض و بدحساب تلقی شوند و در نهایت مجبور به تخلیه منازل خود به علت سلب حق اقامه دعوی شوند.مشکل یادشده در حد فاصل ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۰ تا ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۵ رخ داده و مشکل و خطای نرم افزاری مذکور پس از این تاریخ برطرف شده است. بانک ولز فارگو به علت وقوع این مشکل از مشتریان خود عذرخواهی و تصریح کرده که برای جبران خسارات وارده به مشتریانش ۸ میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.البته این اولین‌بار نیست که اشتباهات و تخلفاتی از این دست در بانک ولز فارگو رخ می‌دهد. این بانک چندی قبل هم بر مبنای اطلاعات درآمدی نادرست وام‌های مسکن خاصی را برای برخی افراد صادر کرده بود و حتی در سال ۲۰۱۶ به ایجاد حساب‌های بانکی قلابی به منظور بالاتر نشان دادن آمار فروش و درآمد خود متهم شده بود.

راهکاری برای افزایش سرعت مرورگر اینترنتی «فایرفاکس»

استار| از آنجا که بسیاری از کاربران از سرعت پایین و اشغال حجم زیادی از حافظه رایانه‌شان توسط مرورگر اینترنتی فایرفاکس شکایت دارند، کارشناسان دو راهکار را در این زمینه معرفی می‌کنند.

 مرورگر اینترنتی فایرفاکس همواره بخش زیادی از حجم و ظرفیت حافظه رایانه و دستگاه الکترونیکی کاربران را اشغال می‌کند، حالا کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی به کاربران توصیه کرده‌اند که به منظور جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی باید افزونه‌های جلوگیری از اشغال حافظه داخلی و کاهش سرعت عملکرد رایانه و مرورگر اینترنتی را فعال‌سازی کنند.بدین‌ترتیب کاربران مرورگر اینترنتی موزیلا فایرفاکس قادر خواهند بود از مصرف غیرضروری اینترنت همراه (Mobile Data) و همچنین اشغال فضای زیادی از حافظه مرورگر و رایانه جلوگیری به‌عمل بیاورند.یکی از راه‌هایی که در این امر به کاربران کمک می‌کند، قابلیت Duplicate Tab Closer است که اجازه نمی‌دهد پنجره‌های باز شده در این مرورگر تکثیر یابند و پنجره‌های بیش از حد استاندارد نیز باز شود.دومین راهی که کاربران فایرفاکس می‌توانند از آن بدین منظور استفاده کنند، قابلیت Max Tabs است که به مرورگر مذکور این اجازه را می‌دهد تا ماکسیمم و بیشینه تعداد پنجره‌های قابل باز شدن را تعیین کنند. بدین‌ترتیب کاربران قادر خواهند بود با مشخص کردن یک محدودیت خاص برای تعداد پنجره‌های باز شده، به مرورگر فایرفاکس امکان اشغال حجم زیادی از حافظه گوشی و مرورگر مربوطه را ندهند.

 

ارسال نظر