ویروسی که تراشه‌ساز« اپل» را فلج کرد

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۱۸
ویروسی که تراشه‌ساز« اپل» را فلج کرد

هکرنیوز|

 به نظر می‌رسد که فعالیت‌های شرکت تایوانی تولیدکننده تراشه TSMC، تحت تاثیر حمله ویروسی به سیستم‌هایش به‌شدت مختل شده و بدین‌ترتیب تامین تراشه‌های مورد نیاز اپل نیز به تعویق خواهد افتاد.

چند روز پیش بود که اخباری مبنی بر هجوم یک ویروس خطرناک به تجهیزات و سیستم‌های رایانه شرکت تایوانی تولید تراشه و پردازنده تحت عنوان TSMC که تراشه‌های موردنیاز اپل و گوشی‌های آیفون را تامین می‌کند، منتشر شد.

شرکت تایوانی TSMC به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه پردازنده در جهان، اعلام کرده که برخی از تجهیزاتش مورد حمله بدافزاری و هجوم یک ویروس خطرناک قرار گرفته است.

این شرکت همچنین با انتشار بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد که متخصصان امنیت سایبری مربوطه، در حال کار برروی این مساله و برطرف کردن مشکلات به وجود آمده هستند و به زودی مشکل امنیتی حاصل از حمله ویروسی و بدافزاری برطرف خواهد شد .اما به نظر می‌رسد که این شرکت هنوز نتوانسته به حالت عادی بازگردد و خط تولید تراشه و پردازنده‌های موردنیاز گوشی‌های آیفون را شروع کند.

بنابراین بسیاری از کارشناسان و منابع آگاه اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های تولید تراشه این شرکت و تامین پردازنده‌های موردنیاز آیفون تا حد زیادی به حالت تعلیق درآمده و ممکن است اپل برای تامین تعداد قطعات موردنیازش برای معرفی و عرضه آیفون‌های جدید ۲۰۱۸ با مشکل مواجه شود.

به عبارتی دیگر، می‌توان گفت که این شرکت تراشه‌ساز در حال حاضر با هجوم و حمله یک ویروس خطرناک و مهلک فلج شده است و نمی‌تواند با تمام ظرفیت، فعالیت‌های موردنظر خود را انجام دهد. طبق اخبار قبلی، در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است به عنوان جایگزین‌های آیفون ۱۰ کنونی وارد بازار شوند.

اپل آیفون‌های ۲۰۱۸ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر