اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۰:۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۰۵۶

تحریم  «هواوی»  توسط حزب دموکرات امریکا

ورج| کمیته ملی دموکراتیک که تشکیلات کلیدی سیاسی حزب دموکرات امریکا محسوب می‌شود، به دموکرات‌ها هشدار داد که از استفاده از تولیدات دو شرکت چینی هواوی و زد تی‌ای جدا خودداری کنند. اعلام عمومی این هشدار پس از آن رخ داد که یکی از سازمان‌های همکار با کمیته مذکور از قصد خود برای خرید گوشی‌های تلفن همراه ساخت شرکت زد تی‌ای برای اعضایش خبر داد. باب برد مدیر امور امنیتی کمیته ملی دموکراتیک امریکا در این مورد گفته است: بسیار مهم است که اعضای حزب دموکرات و کارکنان وابسته به آن از خرید تولیدات دو شرکت هواوی و زد تی‌ای خودداری کنند؛ حتی اگر خرید این گوشی‌ها کم‌هزینه یا رایگان باشد. وی با ارسال یادداشتی داخلی در این زمینه افزوده که وابستگان به حزب دموکرات نباید از تولیدات شرکت‌های چینی برای پیشبرد امور شخصی یا حرفه‌ای به هیچ‌وجه استفاده کنند. پیش از این دولت امریکا هم خواستار عدم استفاده از تولیدات دو شرکت هواوی و زد تی‌ای به علت تهدیدات امنیتی ناشی از استفاده از آنها در امریکا شده بود. در ماه فوریه هم سیا، آژانس امنیت ملی امریکا و اف بی‌ای از امکان جاسوسی دولت چین با استفاده از گوشی‌های تولیدی زد تی‌ای و هواوی خبر داده بودند. در همین حال هر دو شرکت اتهامات وارد شده به خود را در این زمینه تکذیب کرده‌اند.

تولید کننده تراشه‌های «اپل» ویروسی شد

انگجت| واحدهای تولیدی شرکت تولید تراشه‌های اپل به ویروس مبتلا شده است. هرچند عملیات تولید ازسرگرفته شده اما پیش‌بینی می‌شود این روند در رونمایی از محصولات الکترونیک تاثیرگذار باشد.  بسیاری از محصولات الکترونیکی که قرار است پاییز امسال رونمایی شوند، احتمالا با تاخیر مواجه شوند. شرکت TSM که یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تراشه است، اعلام کرده برخی از واحدهای تولیدی آن روز سوم آگوست به ویروس مبتلا شده‌اند.  برخی از این واحدهای تولیدی این شرکت تایوانی در مدتی کوتاه به حالت عادی بازگشتند اما بقیه به مدت یک روز از تولید عقب ماندند.این شرکت شایعات هک را رده کرده اما هیچ جزئیاتی درباره ویروس یا مسیر احتمالی ورود آن نیز منتشر نکرده است.TSMC قول داده روز ششم آگوست جزئیات بیشتری دراین باره فراهم کند.  هرچند یک روز عقب ماندن از فرایند تولید، چندان زیاد به نظر نمی‌رسد اما تاثیرات آن با توجه به شرایط موجود ممکن است بسیار زیاد باشد.

 TSMC برای بسیاری از نام‌های بزرگ صنعت فناوری از جمله اپل، AMD، NVIDIA و کوالکام تراشه می‌سازد. ۲۴ ساعت اختلال در تولید به کاهش دستگاه‌ها منجر می‌شود و همین امر به خصوص برای شر کت‌هایی که در حجم کم محصول تولید می‌کنند، بسیار قابل توجه است.

کاهش قیمت حافظه‌های فلش درنیمه دوم سال

وی‌تری |    تحلیلگران معتقدند قیمت حافظه‌های فلش در نیمه دوم سال جاری میلادی کاهش می‌یابد و علت این مساله پیشی گرفتن عرضه از تقاضا است.

یافته‌های موسسه ترند فورس حاکیست متوسط قیمت انواع حافظه‌های فلش در نیمه دوم سال 2018 حدود ده درصد کاهش می‌یابد. این در حالی است که در سه ماهه سوم و چهارم هر سال میلادی معمولا شاهد اوج تقاضا برای خرید حافظه‌های فلش هستیم. کارشناسان معتقدند در چنین وضعیتی معمولا تقاضا برای خرید گوشی‌های هوشمند نیز کاهش می‌یابد و یکی از علل ارزان شدن حافظه‌های فلش نیز کمتر شدن میزان خرید تلفن همراه است. تحلیلگران ترندفورس می‌گویند میزان تقاضا برای خرید تلفن همراه در سال جاری میلادی در بهترین حالت برابر با سال گذشته میلادی است و شاید علت اصلی این امر برآورده نشدن انتظارها برای عرضه گوشی‌های با سخت افزارهای قدرتمند و متفاوت باشد.

 اشتراک گذاری شارژ باتری با خدمات نقشه گوگل

یاهو نیوز| گوگل روز به روز امکانات بیشتری را از طریق خدمات نقشه خود یا گوگل مپ به اشتراک می‌گذارد و به تازگی به اشتراک گذاری میزان شارژ باتری را هم از این طریق ممکن کرده است.

کارکرد اصلی برنامه نقشه گوگل به اشتراک گذاری مسیرهای حرکت یا شناسایی مسیر مناسب برای رسیدن به مقصد است. به اشتراک‌گذاری مسیر حرکت یافتن محل استقرار دوستان و اعضای خانواده را تسهیل می‌کند. اما از این به بعد کاربران از این طریق می‌توانند اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارند. از این پس کاربران برای به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود در نقشه‌های گوگل پس از ضربه زدن به نقشه و مشخص شدن نقطه‌ای خاص باید بخش آدرس را لمس کرده و گزینه به اشتراک‌گذاری را انتخاب کنند تا هم شاهد موقعیت مکانی مورد نظر خود و هم میزان باتری باقی مانده فرد مورد نظر باشند.

بنابراین مشاهده میزان باتری دیگر کاربران تنها در صورت به اشتراک گذاری موقعیت مکانی بین آنها ممکن است و دیگر افراد نمی‌توانند به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

 

ارسال نظر