اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۱:۲۸:۰۷
کد خبر: ۱۲۶۸۸۷

ورود گوشی دست دوم به کشور تحت عنوان مسافری

مهر| وزیر ارتباطات گفت: اکثر گوشی‌های مسافری وارد شده به کشور، گوشی‌های دست دوم کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که نوسازی ظاهری شده‌اند.

محمد جواد آذری جهرمی در شبکه اجتماعی توئیتر در خصوص افزایش دوبرابری قیمت گوشی طی یک ماه گذشته که از سوی کاربران با انتقاد مواجه شده بود، پاسخ داد. وی گفت: مطمئن باشید خواب راحتی ندارم وقتی نارضایتی‌ها را می‌بینم. وزیر ارتباطات با بیان اینکه تامین ارز برای واردات تلفن همراه هنوز با مشکلاتی مواجه است، تاکید کرد: منتظر رفع توقیف گوشی‌های موجود در بازار هم هستیم. احتکار هم مزید بر علت است.

وی افزود: برای رفع مشکل از سازمان‌های مسوول پیگیرم اما فعلاً برای آنها اولویت‌های مهم‌تری از تلفن همراه وجود دارد. جهرمی در مورد گوشی‌هایی که در انبارها مانده و خارج نمی‌شوند، تصریح کرد: البته در طرح ثبت تلفن همراه اطلاعاتی از شبکه توزیع یا انبارها موجود نیست و اولتیماتوم برای زمان رجیستری گوشی‌هایی که در انبار مانده صرفا باعث می‌شود گوشی‌ها یک بار فعال و مجدداً به چرخه احتکار بازگردد. آذری جهرمی راه‌حل نهایی برای بازار گوشی موبایل را تثبیت نرخ ارز و در نتیجه آن تثبیت بازار عنوان کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروز به یکی از مراکز فروش گوشی تلفن همراه به شرق تهران رفتم گفت: گوشی موجود بود اما قیمت‌ها اجازه خرید به بسیاری را نمی‌داد. وی در مورد اینکه گفته می‌شود دولت جلوی گوشی‌های مسافری را گرفته و اجازه ثبت رجیستر نمی‌دهد، نیز تصریح کرد: علتی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهان جلوگیری از واردات گوشی تحت عنوان مسافری شده است، رعایت حقوق مصرف کننده بود.

ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه متوقف شد

فارس| وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه را متوقف کرده است. در چارچوب سیاست‌های ارزی در سه ماه ابتدای سال بسیاری از واردکنندگان گوشی تلفن همراه با ارز 4200 تومان اقدام به واردات گوشی کرده‌اند که پس از افزایش قیمت این محصول انتقاداتی نسبت به تخصیص ارز برای واردات این کالا شکل گرفت.

پس از آن گوشی تلفن همراه از گروه کالایی دوم به گروه کالایی سه منتقل شد. در واقع واردکنندگان گوشی تلفن همراه دیگر مشمول ارز رسمی نیستند و در صورت اقدام به واردات باید از بازار ثانویه، ارز خود راتامین کنند که نرخ در این بازار در روز چهارشنبه حدود 10 هزار تومان بوده است. با وجود انتقال این کالای وارداتی به گروه سوم و حذف یارانه یا رانت ارزی برای این محصول معلوم نیست چرا وزارت صنعت ثبت سفارش واردات این محصول را متوقف کرده است. پیش از این بعضی فعالان بازار و واردکنندگان از توقف کلی ثبت سفارش همه کالاها خبر داده بودند که مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت این مطلب را تکذیب کرد.

استفاده از موبایل در مدارس فرانسه ممنوع شد

ورج| قانون‌wگذاران دولت فرانسه استفاده دانش‌آموزان فرانسوی از موبایل در مدارس را ممنوع اعلام کردند.

با توجه به افزایش موج نارضایتی معلمان، مدیران مدارس و والدین، قانون گزاران کشور فرانسه اعلام کردند که از این پس دانش‌آموزان زیر ۱۵ سال حق ندارند گوشی همراه خود را با خود به مدرسه بیاورند و از آن استفاده کنند. در این گزارش همچنین به تمامی دبیرستان‌های فرانسه این اختیار را داده‌اند که درباره قانون استفاده دانش‌آموزان دبیرستانی بالای ۱۵ سال از موبایل تصمیم بگیرند و در صورت لزوم، با آنان برخورد کنند. بسیاری از معلمان و مدیران مدارس به خاطر استفاده بیش از اندازه دانش‌آموزان و اعتیاد آنان به چک کردن شبکه‌های اجتماعی اعلام نارضایتی کرده بودند؛ چراکه آنها بر این باورند استفاده از موبایل، حواس دانش‌آموزان به درس را پرت می‌کند و یادگیری آنها را به‌شدت کاهش می‌دهد. این امر در نهایت می‌تواند به کاهش سطح و رتبه علمی دانش‌آموزان و مدرسه آنها شود که منجر به تربیت نسل جوانی که آگاهی و سواد چندانی ندارند، خواهد شد. این قانون همچنین سایر وسایل الکترونیکی همچون رایانه شخصی، لپ تاپ، تبلت و موبایل را نیز شامل می‌شود و دانش‌آموزان زیر ۱۵ سال در صورت نیاز به هر کدام از اینها، باید در ابتدای ورود به مدرسه آن را خاموش کرده، تحویل مدیر مدرسه داده و هنگام خروج از مدرسه، آن را بازپس بگیرند.

هوش مصنوعی به دنبال مچ‌گیری از کره‌شمالی

دیلی میل| به تازگی پژوهشگران فعال در دانشگاه کارولینای شمالی دریافته‌اند که فناوری هوش مصنوعی قادر است فعالیت‌های هسته‌ای مخفیانه و مشکوک برخی از کشورها نظیر کره شمالی را شناسایی و ردیابی کند.

 این روزها که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از استقبال بی نظیری از سوی علاقه‌مندان و محققان فعال در حوزه تکنولوژی مواجه و برخوردار شده است، توسط دانشمندان بسیاری در حوزه‌های مختلف مورد بررسی و بحث قرار گرفته است تا بتواند در امور دشوار و ناممکن به بشریت کمک کند و جلوی بسیاری از اتفاقات ناگوار را در جهان بگیرد. حالا به تازگی گزارشی از سوی دانشمندان و پژوهشگران فعال در دانشگاه کارولینای شمالی منتشر شده است که نشان می‌دهد آنها با طراحی و رسیدن به یک مدل محاسبه دقیق، فوق پیشرفته و متفاوت توانسته‌اند از فناوری هوش مصنوعی بهره‌گیری کنند و فعالیت و آزمایشات هسته‌ای مشکوک و مخفیانه را با بررسی دقیق تصاویر ماهواره‌ای و سایر ردیابی‌های اینترنتی تشخیص دهند. آنها بر این باورند در صورتی که طرح و ایده شان به مرحله نهایی و اجرایی برسد، می‌تواند به جلوگیری از جنگ‌های هسته‌ای در جهان بینجامد و فعالیت‌های مخفیانه بسیاری از کشورها نظیر کره شمالی را متوقف کند.

 

ارسال نظر