اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۸۰۳

پروژه اینترنت پهن‌باند در ایران متوقف می‌شود

بلومبرگ| بلومبرگ مدعی شده که پروژه ۷۵۰میلیون دلاری ‌ام‌تی‌ان برای توسعه ارتباطات فیبرنوری با پهنای باند بالا تحت تاثیر تحریم‌های امریکا علیه ایران متوقف شده است. شرکت ایرانیان نت به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات پهنای باند اینترنت در سال ۲۰۱۱ میلادی تاسیس و راه‌اندازی شد اما به‌دلیل نبود سرمایه‌گذاری چنان که باید نتوانست فعالیت‌های خود را دنبال کند. حالا پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شده است که برخی از منابع آگاه که تمایلی به ذکر نام دقیقشان نداشتند، عنوان کرده‌اند که شرکت ام‌تی‌ان (MTN) آفریقای جنوبی به احتمال زیاد تحت تاثیر اعمال تحریم‌های جدید رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا پروژه ۷۵۰ میلیون دلاری خود در ایران را که برای توسعه ارتباطات فیبر نوری پهن باند در نظر گرفته شده و طرح‌ریزی شده بود، ملغی و متوقف اعلام خواهد کرد. تصمیم دونالد ترامپ مبنی‌بر خروج از توافق هسته‌یی برجام با ایران، بسیاری از شرکت‌ها نظیر ‌ام‌‌تی‌ان را با مشکلات جدی مواجه کرده است. این شرکت همچنین در دور پیشین تحریم‌ها هم نتوانسته بود به خروج درآمدهای خود، حدود یک میلیارد دلار از ایران اقدام بکند. سرانجام این شرکت در سال گذشته با مدت محدودی که تحریم‌ها برداشته شد، توانست این مبلغ را از ایران خارج کند.  هنوز مقام‌ها و سران شرکت‌ ام‌تی‌ام (MTN) به‌طور رسمی به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

قابی که گوشی را تبدیل به دوربین عکاسی می‌کند

نیواطلس| دوربین‌های حرفه‌یی دی ا‌س‌ال‌آر، علاوه بر نمایشگرهای ال سی دی، مجهز به چشمی‌هایی هستند که درک بهتر عکاس از سوژه عکاسی را تسهیل می‌کنند. در سال‌های اخیر اگر چه لنزهای دوربین‌های هوشمند به‌شدت تقویت و قدرتمند شده‌اند، اما هنوز هم در قیاس با دوربین‌های حرفه‌یی دچار کاستی‌هایی هستند. شرکت اوکو با طراحی یک قاب خاص به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا به راحتی از گوشی‌های هوشمندشان برای عکاسی و ویرایش انواع ویدیو استفاده کنند و دیگر نیازی به خرید دوربین‌های حرفه‌یی و گران قیمت دی اس ال آر بدین منظور نداشته باشند. این قاب متشکل از یک پوشش سیلیکونی است که روی آن دو چشمی نصب شده است. این چشمی‌ها در واقع دو لنز هستند که از قدرت بزرگنمایی ۶ برابر برخوردارند. این محصول با صورت انسان سازگاری دارد و استفاده از آن مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند. تازدن این ابزار نیز به سادگی ممکن است.

کاربر برای استفاده از این چشمی باید گوشی را در درون آن قرار دهد و سپس به راحتی می‌تواند از درون قاب یاد شده سوژه را برای عکاسی کنترل کند. برای کنترل دوربین گوشی نیز دو دکمه روی این قاب در نظر گرفته شده‌اند تا افراد چپ دست و راست دست به سادگی بتوانند از قاب مذکور استفاده کنند. قرار است این قاب طی ماه‌های آینده به قیمت ۹۹ دلار در بازار عرضه شود.

عرضه مک‌بوک‌ایر جدید اپل با سخت‌افزار قدرتمند

وی‌تری| اپل قصد دارد مدل جدیدی از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک‌ایر خود را در ماه اکتبر عرضه کند. این لپ تاپ‌ها مجهز به پردازنده‌های به روز شده کیبی لیک شرکت اینتل هستند.

این لپ تاپ جدید با عنوان مک بوک ایر ۲۰۱۸ دارای نمایشگری ۱۳ اینچی است و در دو مدل مختلف از آن به ترتیب از پردازنده‌های ۱۵ واتی Core i۵ و Core i۷ شرکت اینتل استفاده شده است که 1.6 و 1.9 گیگاهرتز سرعت دارند. در این دو مدل از پردازنده‌های گرافیکی UHD Graphics ۶۲۰ اینتل و ۳۲ گیگابایت رم DDR۴ یا LPDDR۳ استفاده شده است. مک‌بوک ایرهایی که فعلا در بازار موجود هستند و سال گذشته عرضه شده‌اند دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه اس اس دی و ۸ گیگابایت رم بوده و در آنها از مدل‌های قدیمی‌تر تراشه‌های Core i۵ و Core i۷ شرکت اینتل استفاده شده است. برخی منابع خبری می‌گویند اپل احتمالا به زودی یک مدل ۱۲ اینچی از مک بوک ایر و همین طور مدلی به روز شده از مک مینی را هم عرضه می‌کند. اما اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه در دسترس نیست.

حذف صفحات منتسب به روس‌ها توسط فیس‌بوک

آی‌بی‌تایمز| دو سال بعد از واردآمدن اتهاماتی به فیس بوک در مورد میزبانی از صفحات روس منتشرکننده اخبار دروغین در مورد یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا این شبکه اجتماعی برخی از آنها را حذف کرد.

برخی مقامات سیاسی در امریکا می‌گوید دولت روسیه با هدایت این صفحات تلاش کرده یک پیکار تبلیغاتی مخرب را در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به راه بیندازد و فیس بوک برای جلوگیری از تکرار رویدادهایی مشابه ۳۲ صفحه مستقل در فیس بوک و اینستاگرام را تعطیل کرده است.  علت این کار از سوی فیس بوک رفتار سیاسی گمراه‌کننده پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌یی کنگره اعلام شده است.

از میان صفحات تعطیل شده ۱۷ مورد نمایه‌های شخصی متعلق به افراد بوده‌اند، ۸ مورد صفحات اطلاع‌رسانی و ۷ مورد نیز حساب‌های کاربری در اینستاگرام را شامل می‌شوند. حساب‌های کاربری تعطیل شده بین ماه مه سال ۲۰۱۷ تا می‌سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده‌اند و یکی از آنها تقریبا ۳۰۰هزار تعقیب‌کننده داشته است.

 

ارسال نظر