اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۲۳

حمله هکرهای چینی با سی‌دی آلوده به رایانه

انگجت| هکرهای چینی سعی دارند با ارسال سی دی‌های حاوی بدافزار وارد رایانه‌های سازمان‌های ایالتی امریکا شوند. مرکز تحلیل و اشتراک‌گذاری اطلاعات ایالتی امریکا (Multi-State Information Sharing and Analysis) به مقامات این کشور هشدار داده هکرهای چینی سعی دارند با ارسال سی دی‌هایی حاوی بدافزار به رایانه‌های آنان نفوذ کنند.

چند موسسه ایالتی پاکت‌هایی از چین دریافت کرده‌اند که حاوی فایل‌های‌های ورد حاوی ویروس و همچنین نامه‌هایی بوده‌اند.

البته هنوز هدف این هکرها مشخص نیست اما به نظر می‌رسد هکرها قصد دارند با ارسال این سی دی‌ها حمله خود را به‌طور گسترده نشان دهند.

البته به نظر می‌رسد دریافت‌کنندگان این سی دی‌ها هدف اصلی عملیات‌های هک نیستند. آرشیو‌های ایالتی، بنیادهای تاریخی و سازمان روابط فرهنگی همه چنین سی دی‌هایی را دریافت کرده‌اند.

مرکز تحلیل و اشتراک‌گذاری اطلاعات ایالتی امریکا اعلام نکرده آیا دریافت‌کنندگان این سی دی‌ها را داخل رایانه قرار داده‌اند یا خیر. در گذشته هکرهای چینی برای مقاصد سوءاستفاده جویانه سازمان‌ها هدف می‌گرفتند و دزدی اطلاعات مطرح نبود.

احتمال ممنوعیت فروش سلاح‌های چاپی در امریکا

انگجت| تلاش برای مقابله با انبوه سلاح‌های تولیدی در امریکا با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی از فضای مجازی فراتر رفته و برخی ایالات امریکا قصد دارند فروش این سلاح‌ها را ممنوع کنند.

تعدادی از مسوولان ایالت‌های مختلف امریکا قصد دارند به‌طور مشترک دولت ترامپ را به همین علت مورد پیگرد قضایی قرار دهند. باب فرگوسن دادستان کل ایالت واشنگتن با صدور بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده که تعدادی از ایالات امریکا قصد دارند فروش آنلاین اسلحه‌های تولیدی با چاپگر سه‌بعدی را غیرقانونی اعلام کنند و به همین منظور یک دادخواست قضایی نیز آماده ارائه به دادگاه کرده‌اند.

از جمله دیگر ایالات امریکا که قصد انجام اقداماتی مشابه را دارند می‌توان به ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی، پنسیلوانیا، کنکیتات، اورگان و مریلند اشاره کرد.

یکی از عوامل این تصمیم در برخی ایالت‌های امریکا عملکرد شرکتی به نام

Defense Distributed است که انتشار نقشه‌های تولید اسلحه با چاپگر سه بعدی را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. اما به درخواست دولت امریکا فعالیت خود را متوقف کرد.

با این حال شرکت یادشده از سال ۲۰۱۵ توانست با مراجعه به دادگاه و طرح شکایت فعالیت خود را از سر بگیرد. علاوه‌بر مقامات ایالتی تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد در امریکا نیز در تلاش برای اعمال چنین ممنوعیت‌هایی از طریق توسل به نهادهای قضایی هستند.

رویای تبدیل مریخ به سکونتگاه انسان محقق نشد

نیواطلس| بشر همیشه امیدوار بوده تا بتواند روزی مریخ را با ایجاد تغییرات به زیستگاهی مناسب برای انسان‌ها مبدل کند، اما تحقیقات جدید ناسا عملیاتی بودن چنین ایده‌یی را زیر سوال برده است.

 برخی پژوهشگران قبلا بر این عقیده بودند که می‌توان با دستکاری محیط زیست مریخ، جوی پایدار را در آن به وجود آورد که زمینه را برای شکل‌گیری دریاهای جدید ایجاد کند تا بتوان بدون نیاز به استفاده از پوشش‌ها و سازه‌های حفاظتی به راحتی در مریخ زندگی کرد.

اما پژوهش جدید ناسا نشان می‌دهد که مواد موجود در مریخ حتی برای ایجاد یک جو پایدار حداقلی در این سیاره کافی نیست و لذا نمی‌توان انتظار داشت مریخ روزی به یک مستعمره جذاب برای ساکنان کره زمین مبدل شود.

جو مریخ به‌طور عمده از دی اکسیدکربن تشکیل شده و تراکم آن کمتر از یک صدم جو کره زمین است. از همین رو حتی در صورت وجود آب در کره مریخ، این آب به سرعت تبخیر شده و از بین می‌رود.

نتیجه این وضعیت آن است که سطح کره مریخ هزار برابر بیشتر از خشک‌ترین صحراهای موجود در کره زمین خشک است.

از جمله دیگر چالش‌هایی که سکونت عادی در مریخ را ناممکن می‌کند، می‌تواند به سرمای شدید و کشنده هوا در شب و همین طور تابش دایمی و شدید تشعشعات ماوراء بنفش و کیهانی اشاره کرد.

از همین رو اگر قرار باشد انسان‌ها برای طولانی مدت در مریخ زندگی کنند چاره‌یی جز استفاده از لباس‌های فضانوردی و تاسیسات و تجهیزات پیشرفته و محافظ ندارند.

 

ارسال نظر