اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۶۳۸

 افزوده شدن پیام صوتی به «لینکدین»

اینسایدر| به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد قابلیت ارسال پیام صوتی را به پلت‌فرم شبکه اجتماعی لینکدین اضافه کند.  اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی باشید که برای تکمیل رزومه کاری و تحصیلی خود به شبکه اجتماعی لینکدین سری زده‌اید و به باز کردن یک حساب کاربری برای خود اقدام کرده‌اید، با محیط و رابط کاربری این شبکه اجتماعی آشنایی کافی را دارید. همانطور که گفته شد، هدف مایکروسافت از تاسیس و راه‌اندازی این پلت‌فرم از ابتدا برقراری ارتباط سریع و راحت میان کاربران در فضای مجازی و کاری بود. بنابراین ممکن است بسیاری از قابلیت‌های فانتزی سایر شبکه‌های اجتماعی را نداشته باشد.

حالا مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد در هفته‌های آینده قابلیت ارسال و دریافت پیام صوتی را برای کاربران اپلیکیشن موبایل لینکدین بیفزاید تا آنها بتوانند علاوه بر نوشتن و تایپ کردن، پیام‌های موردنظر خود را به صورت صوتی نیز برای مخاطبان مربوطه بفرستند. طبق گفته‌های مسوولان مربوطه این شرکت، این قابلیت در ابتدا برای اپلیکیشن‌های موبایلی یعنی سیستم عامل اندروید و iOS منتشر خواهد شد و کاربران و علاقه‌مندان باید برای استفاده از این ویژگی، اپلیکیشن لینکدین خود را آپدیت و به‌روزرسانی کنند.

 پیش‌بینی مخاطبان فیلم‌های سینمایی با هوش مصنوعی

انگجت| این روزها سازندگان فیلم‌های سینمایی دوست دارند تا حد امکان مردم را برای تماشای تولیداتشان به سالن‌های سینما بکشانند و هوش مصنوعی می‌تواند در این زمینه به آنها کمک کند.

یکی از ابزارهایی که تهیه‌کنندگان فیلم‌ها از آنها برای جلب نظر مخاطبان بهره می‌گیرند، فیلم‌های تبلیغاتی کوتاه یا تریلرهایی است که اطلاعاتی محدود در مورد داستان و محتوای هر فیلم به مخاطب می‌دهد. محققان استودیوی فیلم‌سازی فاکس قرن بیستم موفق به طراحی سیستم هوش مصنوعی جدیدی شده‌اند که با مشاهده تریلر هر فیلم می‌تواند طیف مخاطبان و علاقه‌مندان به هر فیلم را تشخیص داده و پیش‌بینی کند.

این سیستم با مشاهده انبوهی از تریلرهای فیلم‌های مختلف اطلاعات گسترده‌یی در این زمینه جمع‌آوری کرده و دانش خود را در این مورد افزایش داده است. سیستم یادشده با بررسی محتوا و اجزای هر تریلر مانند رنگ‌ها، چهره‌ها، چشم‌اندازها و وضعیت نورپردازی تریلر و همین طور عملکرد شخصیت‌های موجود در تریلر می‌تواند پیش‌بینی کند چه نوع افرادی با چه شخصیتی به تماشای آن فیلم خواهند نشست. کارگردان‌ها وتهیه‌کنندگان با دریافت پیش‌بینی‌های این سیستم هوش مصنوعی می‌توانند تغییراتی در فیلم‌های تبلیغاتی تولیدات خود برای افزایش مخاطب یا جلب نظر گروه‌های هدف ایجاد کنند.

 توطئه «گوگل» علیه مرورگرهای رقیب «کروم»

گیک‌تیرانت| یکی از کارکنان شرکت موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس می‌گوید، گوگل به‌طور عمدی سایت یوتیوب را در صورت باز شدن با مرورگرهای فایرفاکس و اج مایکروسافت کند می‌کند.

این کارمند موزیلا معتقد است هدف گوگل از این کار از دور خارج کردن مرورگرهای اینترنتی رقیب است تا کاربران به علت کندی دسترسی به سایت به اشتراک‌گذاری ویدئوی یوتیوب در مرورگرهای مذکور ترجیح دهند از مرورگرهای دیگری و به خصوص مرورگر کروم خود گوگل استفاده کنند. کریس پترسون مدیر برنامه‌های فنی شرکت موزیلا می‌گوید این اقدام به صورت عمدی و کاملا آگاهانه از سوی گوگل صورت می‌گیرد. این فرد معتقد است یوتیوب بر روی مرورگرهای فایرفاکس و اج تا ۵ برابر کندتر از مرورگر کروم عمل می‌کند.این اقدام گوگل یک نوع انحصارطلبی تجاری محسوب می‌شود و در صورت اثبات می‌تواند پیامدهای حقوقی و قضایی را برای این شرکت به ارمغان آورد. پترسون می‌گوید کاربران برای مقابله با این مشکل عمدی ایجاد شده توسط گوگل می‌توانند افزونه خاصی را بارگذاری و نصب کنند. گوگل هنوز در برابر این ادعا واکنشی از خود نشان نداده است.

 آی‌پد «پرو ۲۰۱۸» جک هدفون ندارد

فون‌آرنا| طبق گزارش‌های جدید آی‌پد پرو ۲۰۱۸ اپل فاقد جک هدفون خواهد بود.  از آنجا که قرار است اپل در سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، از محصولات جدیدی نظیر سه مدل گوشی هوشمند آیفون، آی‌پد، نسخه به روزرسانی شده مک بوک و پدشارژرهای بی‌سیم ایرپاور و غیره رونمایی کند، گزارش‌های بسیاری مبنی بر فقدان جک هدفون 3.5 میلی متری برای تبلت‌های آی‌پد پرو ۲۰۱۸ در فضای مجازی منتشر شده است. بسیاری از تحلیلگران فعال در بازار محصولات تکنولوژی بر این باورند که در این مراسم نسل دوم هدفون‌های بی‌سیم اپل موسوم به ایرپاد ۲ رونمایی و پرده‌برداری می‌شوند و حالا اپل به کلی جک هدفون آی‌پد پرو ۲۰۱۸ را حذف کرده است چراکه معتقد است دیگر به کار کاربران این محصول نخواهد آمد. از سوی دیگر منتقدان بسیاری با ابراز نارضایتی خود از این اقدام اپل، عنوان کرده‌اند ممکن است برخی از کاربران و علاقه‌مندان به آی‌پد پرو ۲۰۱۸ نخواهند از هدفون‌های بی‌سیم ایرپاد استفاده کنند، حال این دسته از کاربران در اینجا باید برای گوش فرادادن به موسیقی و ویدیوهای موردنظر خود در آی‌پد چکار کنند!؟

 

ارسال نظر