اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۰۵

هواپیمای فضایی به ارتفاع 14 کیلومتری زمین رفت

انگجت| یک هواپیمای فضایی در سومین آزمایش خود با سرعت 2.47 ماخ به ارتفاع ٤٦٥٠٠ فوتی – 14 کیلومتر- زمین رفت و رکورد ارتفاع پروازهای پیشین راشکست. همچنین برای نخستین‌بار وارد لایه مزوسفر زمین شد.

آخرین هواپیمای فضایی شرکت ویرجین گالاکتی برای سومین آزمایش پرواز موشکی به آسمان فرستاده شد.

این هواپیما به نام VSS Unity spaceplane پس از پرتاب به ارتفاع ٤٦٥٠٠ فوتی زمین رفت. به هرحال این هواپیمای فضایی تا به حال به چنین ارتفاعی نرفته بود و برای نخستین‌بار وارد لایه مزوسفر (سومین لایه اتمسفر زمین) شد. همچنین سرعت آن به 2.47 ماخ یعنی دو برابر سرعت صوت رسید.  هواپیمای مذکور به مدت ٤٢ ثانیه در این لایه ماند و سپس به زمین بازگشت.

VSS Unity جایگزین SpaceShip Two شده که در سال ٢٠١٤ دچار حادثه شد و یکی از خلبانان آن جان باخت. این وسیله نقلیه هوایی برای حمل ٦ توریست به فضا طراحی شده است. مسافران آن می‌توانند پس از تجربه ٥ دقیقه بی‌وزنی به زمین برگردند.

 به گفته این شرکت آزمایش‌هایی مشابه به جمع‌آوری اطلاعات کابین مانند دما، فشار، واکنش گرمایی، ارتعاشات و میزان اشعه‌ها کمک می‌کند.

خودروهای «اوبر» ۱۰ میلیارد سفر ثبت کردند

مشبل| اوبر اعلام کرده از زمان تاسیس تا ماه گذشته ۱۰ میلیارد سفر انجام داده است. این سفرها نه تنها برای جابه‌جایی افراد بلکه برای ارسال غذا نیز انجام شده است.

شرکت تاکسی اینترنتی اوبر اعلام کرده تعداد سفرهای این شرکت ماه گذشته به ۱۰ میلیارد سر رسیده است. اپلیکیشن اوبر در سال ۲۰۱۰ به وجود آمد و از ۲۰۱۴ میلادی تعداد خدمات آن مانند Uber Eat Food نیز رشد کرده است.

اوبر ماه گذشته این رکورد را ثبت کرده است. البته برخی از این سفرها همزمان بوده‌اند. کوتاه‌ترین مسیری که یک خودرو اوبر طی کرده برای ارسال غذا به فاصله نیم مایل بوده است. دورترین مسیر نیز ۴۱ مایل و مقصد آن فرودگاه دنور بوده است.

 این درحالی است که این شرکت طی سال‌های اخیر با مشکلات و رسوایی‌هایی روبرو بوده است. تراویس کالانیک مدیرارشد اجرایی سابق اوبر به دلیل ایجاد محیط کار نامناسب و آزارهای جنسی جنجال‌های زیادی ایجاد کرد.

حتی پس از آنکه داراخسروشاهی مدیریت این شرکت را برعهده گرفت، رسوایی‌هایی نیز وجود داشت. تصادف مرگبار خودروی اوبر در ماه مارس کمی نام این شرکت را خدشه‌دار کرد. با وجود این اوبر همچنان قدرتمند است.

«توییتر» ۵۸ میلیون حساب کاربری را تعلیق کرد

آسوشیتدپرس| طبق آمار موجود توییتر در سه ماهه آخر ٢٠١٧ حداقل ۵۸ میلیون حساب کاربری مشکوک را تعلیق کرده است.  طبق آمار به دست آمده توییتر در سه ماهه آخر ٢٠١٧ میلادی حداقل ۵۸ میلیون حساب کاربری را معلق کرد. این آمار نشان‌دهنده حمله دوباره این شرکت به حساب‌های کاربری مشکوک در این شبکه اجتماعی خود است.

پیش از این سرمایه‌گذاران توییتر نگرانی خود را درباره تعلیق حساب‌های کاربری مشکوک و تاثیر آن بر رشد تعداد کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرده بودند. توییتر حساب‌های کاربری تقلبی را اینگونه مشخص می‌کند که حداقل به مدت یک ماه هیچ فعالیتی نداشته‌اند.  این در حالی است که هفته قبل توییتر گزارش نشریه واشنگتن پست مبنی بر حذف ٧٠ میلیون حساب کاربری در فاصله ماه‌های می‌تا ژوئن را تایید کرد.

سهامداران «فیس‌بوک» درصدد اخراج «زاکربرگ»

بیزینس اینسایدر| پس از کاهش ١٥٠ میلیون دلاری ارزش بازاری فیس‌بوک، یکی از سهامداران این شرکت پیشنهاد اخراج زاکربرگ به عنوان رییس این شرکت را داده است.

 سهامداران فیس بوک سعی دارند مارک زوکربرگ را از ریاست این شرکت اخراج کنند. آنها دلیل این اقدام را مدیریت نادرست او در رسوایی‌های اخیر از جمله افشای اطلاعات توسط شرکت کمبریج آنالایتیکا، دخالت روسیه در انتخابات امریکا و اخبار جعلی می‌دانند. شرکت سرمایه‌گذاری

Trillium Asset Management که ١١میلیون دلار از سهام فیس بوک را در اختیار دارد پیشنهادی را برای جدا کردن نقش زاکربرگ به عنوان مدیر ارشد اجرایی و رییس این شرکت ارائه کرده است. در این پیشنهاد آمده است که سهامداران نمی‌توانند قدرت زاکربرگ را کنترل کنند زیرا او حدود ٦٠ درصد سهام مدیریتی فیس بوک را به عنوان مدیر ارشد اجرایی و رییس شرکت در اختیار دارد.  مدیر ارشد اجرایی که رییس شرکت نیز است قدرت تاثیرگذاری زیادی روی هیات رییسه و برنامه‌های آن دارد و نظارت مدیریتی را تضعیف می‌کند. جدا کردن ریاست و مدیریت ارشد اجرایی از میزان اختلافات می‌کاهد.

این خبر چند ساعت پس از کاهش ناگهانی ارزش سهام فیس بوک منتشر شد. در آخرین روز کاری بورس، ارزش سهام فیس بوک ٢١ درصد کاهش یافته و ١٥٠ میلیون دلار از ارزش آن کاسته شد.

 

ارسال نظر