تبدیل صدای خورشید به موسیقی

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۰۲
تبدیل صدای خورشید به موسیقی

اسپیس| محققان با کمک اطلاعاتی که طی ٢٠ سال جمع‌آوری شده قابلیت شنیدن صدای خورشید را فراهم کرده‌اند. آنها این اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و ارتعاشات خورشید را به یک قطعه موسیقی تبدیل کردند.

محققان با استفاده از اطلاعاتی که سازمان فضایی اروپا و رصدخانه خورشیدی و هلیوسفریک ناسا (SOHO) طی ٢٠ سال جمع‌آوری کرده‌اند قابلیت شنیدن صدای فعالیت‌های خورشید را فراهم کرده‌اند.   در حقیقت دانشمندان با کمک اطلاعات مربوط به حرکت‌های دینامیک اتمسفر خورشید شنیدن صدای فوران‌ها و امواج این ستاره را ممکن کرده‌اند. به نظر می‌رسد خورشید ضربانی کم و متداوم داشته باشد. شنیدن صدای خورشید به محققان کمک می‌کند نه تنها این ستاره بلکه ستاره‌های دیگر جهان را مطالعه و بررسی کنند.

الکس یانگ نایب مدیر بخش علوم در رصدخانه SOHO ناسا در این باره می‌گوید: امواجی درون خورشید حرکت می‌کنند و بالا و پایین می‌روند. اگر چشمان انسان به اندازه کافی حساس بودند، این امواج قابل مشاهده می‌شدند.

اندازه‌گیری ارتعاشات خورشید در رصدخانه خورشید (می توان ارتعاشات را به صوت ترجمه کرد)، رویدادهای داخل خورشید را نشان می‌دهد و به دانشمندان کمک می‌کند همه‌چیز از شعله‌های این ستاره گرفته تا بقیه موارد را بررسی کنند.

 به هر حال Stanford Exprimental Physics Lab اطلاعات SOHO را به یک قطعه موسیقی تبدیل کرد. آنها به وسیله ارتعاشات طبیعی خورشید که ضرب ستاره را نیز شامل می‌شود این قطعه را ساخته‌اند.

 

ارسال نظر