اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۵۰

شگفتی کاربران از ترجمه‌های آخرالزمانی گوگل

مشبل|  تا به حال کاربران بارها از ارائه ترجمه‌های عجیب و غریب توسط خدمات ترجمه گوگل یا گوگل ترنسلیت خبر داده‌اند و این‌بار هم یک رویداد عجیب دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

اگر شما زبان موری که زبان متداول در میان برخی قبایل کشور نیوزلند است را به عنوان زبان مبدا ترجمه انتخاب کرده و کلمه سگ را به انگلیسی ۱۶ بار تایپ کنید، پیام عجیب زیر ظاهر می‌شود:

روز قیامت سه دقیقه به ۱۲ است. ما شخصیت‌ها و تحولات چشمگیری را در جهان تجربه می‌کنیم.

اما اگر کلمه dog را یک بار بیشتر تایپ کنید علاوه بر جمله بالا این مطلب هم به آن اضافه می‌شود: ... این امر نشانه آن است که ما در حال نزدیک شدن به پایان جهان هستیم و مسیح بازمی‌گردد.

در نهایت با تایپ چندباره کلمه dog صفت «به نحو فزاینده‌یی» به جمله ما در حال نزدیک شدن به پایان جهان هستیم افزوده می‌شود.

به نظر می‌رسد الگوریتم‌های هوش مصنوعی گوگل قادر به درک منطق تکرار کلمات در برنامه مترجم این شرکت نیستند و در زمان ترجمه کلمات از زبان‌هایی مانند موری یا سومالیایی که لغت در آنها بسیار کوتاه‌تر هستند دچار خطا و مشکل می‌شوند.

گوگل پس از اطلاع از این موضوع مشکل یادشده را برطرف کرده، اما پیش بینی می‌شود در آینده باز هم اشکالات مشابهی در برنامه مترجم گوگل شناسایی شود.

روسیه شبکه‌های اجتماعی را جریمه می‌کند

انگجت| روسیه قصد دارد با وضع قانونی جدید شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌هایی که اطلاعات نادرست کاربران را منتشر می‌کنند، جریمه کنند.

روسیه تصمیم دارد قانون جدیدی وضع کند که به دولت اجازه می‌دهد وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را برای انتشار اخبار نادرست توسط کاربرانشان جریمه کند.

چنانچه این قانون تصویب شود، وب سایت‌هایی با بیش از ۱۰۰ هزار بازدید‌کننده در روز باید ظرف ۲۴ ساعت اطلاعات نادرستی که کاربران منتشر کرده‌اند را حذف کنند. در صورت عدم رعایت این قانون وب سایت مذکور با جریمه‌یی تا سقف ۵۰ میلیون روبل (۷۹۳ هزار دلار) روبرو می‌شود. این لایحه نیز یکی دیگر از قوانینی است که مطالب انتشار یافته کاربران در شبکه‌های اجتماعی را محدود می‌کند و هم‌اکنون در مجلس دومای این کشور تحت بررسی است.

این در حالی است که در اوایل سال جاری، مالزی قانونی تصویب کرد که گسترش اخبار جعلی را به یک جرم تبدیل کرد و از سوی دیگر پارلمان مصر نیز قانونی تصویب کرد که حساب‌های کاربری محبوب در شبکه‌های اجتماعی و بلا گ‌ها را قانونمند می‌کند.

ریزترین ربات جهان با مدارهای مینیاتوری

نیواطلس| مهندسان دانشگاه‌ام‌ای تی موفق به تولید ربات بسیار کوچکی شده‌اند که تنها یک دهم میلی‌متر ضخامت دارد و متشکل از مدارهای الکترونیکی مینیاتوری است.

مواد تشکیل‌دهنده این ربات به گونه‌یی طراحی شده‌اند که باعث می‌شود ربات یادشده بتواند به راحتی در هوا یا روی آب شناور و معلق بماند و نسبت به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز اقدام کند.

هدف اصلی از طراحی این ربات تسهیل جمع‌آوری داده‌های مختلف در مورد شرایط آب و هوایی است. تولید ربات‌های در ابعاد کوچک با توجه به ضرورت استفاده از انبوهی از قطعات الکترونیک در طراحی این محصولات پیشرفته یک چالش جدی محسوب می‌شود، اما پژوهشگران سرانجام توانسته‌اند قطعات الکترونیکی در ابعاد یک میلیونیم تا یک میلیاردیم متر طراحی کنند که تولید میکروربات‌ها را ممکن می‌کند.

این نوع ربات‌ها علاوه بر حوزه هواشناسی در زمینه‌هایی همچون علوم پزشکی، مهندسی و نظامی نیز کاربرد خواهند داشت و با آنها می‌توان انبوهی از امور از وضعیت پالایش مواد نفتی در پالایشگاه‌ها تا وضعیت سلامت بدن انسان را به‌طور آنی و لحظه به لحظه کنترل کرد. محققان دانشگاه‌ام‌ای تی می‌گویند این فناوری هنوز مراحل شکل‌گیری آغازین خود را سپری می‌کند و در آینده بسیاری از حوزه‌های علمی و صنعتی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

هوش مصنوعی گوگل تصاویر شبیه را می‌یابد

سی نت| گوگل با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و تحلیل مقایسه تصاویر شما با افراد مشهور، تصاویر مشابه شما را در فضای مجازی نشان می‌دهد.

 از آنجا که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این روزها با قابلیت‌های پیشرفته و جذابی که دارند، توانسته‌اند نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت‌وسوی خود جذب کنند، حالا گوگل تصمیم گرفته است با انتشار تصاویر جدیدی، قدرت و هوشمندی فناوری هوش مصنوعی خود را به رخ کاربران جهانی بکشد. در این تصاویر، یکی از هوش‌های مصنوعی گوگل که Move Mirror نام دارد، توانسته است ژست و حرکات بدنی کاربران را تشخیص بدهد و پس از تحلیل و آنالیز دقیق آن به مقایسه با سایر تصاویر موجود از افراد مشهور که شباهت زیادی با تصویر آنها دارد، بپردازد.

این اقدام که تاکنون از سوی بسیاری از کاربران با استقبال مواجه شده است، می‌تواند تصاویر خود را با مجموعه‌یی ۸۰۰۰ عکسی گوگل جست‌وجو و مقایسه کنند و در نتیجه شما قادر خواهید بود عکس‌های خود را با تصاویر افراد مشهور حاضر در اینترنت مقایسه کنید.

کاربران می‌توانند با ورود و مراجعه به سایت Move Mirror، از این قابلیت جذاب و کاربردی بهره‌مند شوند که البته این کار نیاز به وجود وب کم (دوربین بالای لپ‌تاپ) دارد.

 

ارسال نظر