استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل بازار مسکن

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۰۸۵

ایرنا|

امروزه استفاده از هوش مصنوعی در تمام عرصه‌ها به کمک انسان آمده است تا با توجه به فناوری و پیش بینی‌های موجودی که می‌تواند در تمام عرصه‌ها داشته باشد مشکلات را در بخش‌های مختلف مرتفع کند. از همین رو استارتاپ‌ها به این حوزه ورود کرده‌اند. استفاده از هوش مصنوعی، GIS و سایر فناوری‌های مدرن که امروزه در دنیا متداول است، می‌تواند تصمیمات را به سوی تصمیمات هوشمند و بدون هیجان و احساسات کاذب رهنمون کند.

علیرضا ذوالفقاری با اشاره به راه‌اندازی پلتفرم هوش مصنوعی در بازار مسکن گفت: این نرم افزار با استفاده از تکنولوژی Web Mapping و Augmented Reality طراحی و اجرا شده است. وی افزود: ‌این سامانه هوشمند در بستر آنلاین اقدام به تحلیل در بازار می‌کند. با کمک این سامانه و ارائه کدپستی کاربران می‌تواند ویژگی‌هایی از قبیل مساحت، موقعیت، سن بنا، تغییرات بازار در سطح محله و قیمت املاک مشابه، به صورت آنلاین و با دقت بالا محاسبه کنند.

بنیانگذار این استارتاپ هوشمند ادامه داد: از هوش مصنوعی در مدل‌های محاسباتی و یادگیری استفاده شده است تا مجموعه‌یی از داده‌ها و اطلاعات ارزشمند را در دسترس کاربران قرار دهد. با استفاده از اطلاعات و ابزارهای سودمند این سامانه، می‌توان پیش‌بینی صحیحی از وضعیت بازار داشته و ریسک معاملات را نیز کاهش داد.

مدیرعامل استارتاپ کیلید ادامه داد: کیلید همچنین برای نخستین بار، شاخص قیمت مسکن را با کمک روش‌های آماری و اقتصادسنجی پیچیده محاسبه کرده و شاخص کیلید را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این شاخص برمبنای جدیدترین تحقیقات اقتصاد مسکن محاسبه شده است و تغییرات و رفتار بازار را به درستی تحلیل می‌کند.

وی افزود: : در کنار هوش مصنوعی که برای نخستین بار توسط این سامانه به کار گرفته شده، امکان استفاده از تکنولوژی Web Mapping و Augmented Reality نیز در اپلیکیشن آن، گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ششم بهمن ماه 1387، هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، مگر آنکه قانون منع کرده باشد، گفت: اطلاعات مربوط به معاملات املاک بدون افشای اطلاعات طرفین معامله، مصداق اطلاعات عمومی ذکر شده در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بوده و کلیه شهروندان ایرانی حق دسترسی به آن را دارند.

 

ارسال نظر