ساخت نسل جدید شیشه‌های موبایل

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۱۱
ساخت نسل جدید شیشه‌های موبایل

مشبل|

 نسل آتی فناوری نمایشگر تلفن‌های هوشمند علاوه بر مقاومت دربرابر ضربه و آب طوری مهندسی شده که شبیه شیشه واقعی به نظر می‌رسد یا سطح آن دارای بافت متفاوتی است. شرکت Corning که شیشه نمایشگرهای آیفون را می‌سازد، در یک کنفرانس خبری از طراحی جدید خود رونمایی کرد که بافتی واقعی به شیشه می‌افزاید.

نسل جدید شیشه‌های این شرکت Vibrant Gorilla Glass نام دارد و نخستین‌بار در ۲۰۱۶ معرفی شد. «کرونینگ» وعده داده بود تولیدکنندگان موبایل می‌توانند تصاویر با کیفیت بالا را مستقیم روی آن پرینت بگیرند.

اما آخرین نمونه این طرح اولیه یک گام فراتر رفته است. این تکنیک تصاویر پرینت شده را با شیشه حکاکی شده‌یی ترکیب می‌کند. این شیشه طوری طراحی شده تا بافتی متفاوت مانند چوب، سنگ یا مرمر صیقل یافته یا حتی پوست مار ایجاد کند. در نتیجه لمس آن شبیه شیشه‌های معمول نخواهد بود.  تصویر پشت شیشه و بافت متفاوت روی آن ترکیبی خارق العاده ایجاد می‌کند. البته کورنینگ علاوه بر بافت‌های مختلف، شیشه‌های شفاف را نیز آزمایش کرده است. در این حالت می‌توان داخل موبایل را بطور کامل دید. علاوه برآن شیشه با رنگ‌های منعکس‌کننده نور نیز ساخته شده است. همچنین نمایشگرهای جدید نسبت به نسل‌های قبلی مقاومت بیشتری در برابر افتادن دارند. به گفته شرکت تولید‌کننده شیشه جدید می‌تواند در برابر ۱۵ بار افتادن روی سطوح سخت مقاومت کند.

 

ارسال نظر