اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۳۲

آزادسازی قیمت‌های اینترنت از پایان تابستان

مهر| معاون وزیر ارتباطات از اصلاح تعرفه اینترنت و آزادسازی این تعرفه‌ها تا پایان تابستان امسال خبر داد. حسین فلاح‌جوشقانی هدف از تغییر اصلاح و تغییر تعرفه اینترنت را آزادسازی نرخ‌ها و رقابتی کردن این بخش عنوان کرد و گفت: در جلساتی که با اپراتورهای اینترنت داشتیم، از نظرات و پیشنهادات این بخش برای اجرای این تصمیم استفاده کردیم.  وی با بیان اینکه در نظرسنجی اصلاح تعرفه اینترنت، اپراتورهای ارتباطی و سازمان نظام صنفی یارانه‌یی شرکت کرده‌اند، افزود: در حوزه اصلاح نرخ اینترنت، بحث ما آزادسازی قیمت‌ها در بخش خرده‌فروشی و ارائه خدمات به مشترکان نهایی است و امیدواریم تا پایان تابستان امسال کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به این پیشنهاد رأی مثبت دهد و آن را مصوب کند.   رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: با آزادسازی نرخ‌های اینترنت، اپراتورها به سمتی می‌روند که در یک فضای رقابتی، خودشان برای مشترکان کم‌مصرف و پرمصرف تعرفه مشخص می‌کنند.

بزرگ‌ترین پرینتر ساختمانی جهان ابداع شد

نیواطلس| یک شرکت روس بزرگ‌ترین پرینتر سه بعدی ساختمانی جهان را ابداع کرده که می‌تواند یک سازه ٦ طبقه را پرینت بگیرد. یک شرکت روس بزرگ‌ترین پرینتر سه بعدی ساختمان‌سازی جهان را ساخت.  این پرینتر می‌تواند کل یک ساختمان ۶ طبقه را خیلی سریع پرینت بگیرد. پرینتر S-۵۰۰ توسط شرکت AMT-SEPTSAVIA در روسیه ساخته شده است.   این پرینتر می‌تواند سازه‌یی در ابعاد ۱۱. ۵ در ۱۱ در ۱۵ متر را پرینت بگیرد. به گفته سازندگان پرینتر ارتفاع (اندازه آخر) را می‌توان تا ۸۰ متر نیز افزود.  با محاسبه‌یی ساده می‌توان دریافت پرینتر S-۵۰۰ می‌تواند یک ساختمان ۲۶ طبقه را پرینت بگیرد.  با وجود آنکه این پرینتر قادر به ساخت سازه‌یی در این مقیاس است، نمی‌توان لزوما ادعا کرد ساختمان حاصل بی‌نقص خواهد بود.  این پرینتر می‌تواند با نرخ 2.5 مترمربع سیمان در ساعت پرینت بگیرد. نخستین پرینتر درسال جاری بارگیری می‌شود.

مایکروویو هوشمند غذای کاربر را آماده می‌کند

انگجت| یک شرکت تولید‌کننده لوازم خانگی مایکروویو هوشمندی ساخته که مجهز به قابلیت نوین «اسکن برای پخت» است.  شرکت GE از یک مایکروویو هوشمند با قابلیت «اسکن برای پخت» رونمایی کرده است. این دستگاه با دستیار هوشمند صوتی الکسا و البته ویژگی اسکن هم نام خود یکپارچه می‌شود تا فرایند پخت و پز را انجام دهد.  کاربر با کمک دستیار صوتی الکسا می‌تواند مدت زمان پخت و ویژگی‌های مختلف را به دستگاه دستور دهد.  اما نکته جالب این مایکرویو قابلیت اسکن برای پخت است که بسیار کارآمد است. کاربر می‌تواند با کمک موبایل بارکد پشت بسته‌بندی غذاهای آماده را اسکن کند. در مرحله بعد قابلیت مذکور به‌طور خودکار زمان پخت و درجه حرارت را تنظیم می‌کند. به عبارت دیگر غذا به راحتی برای کاربر آماده می‌شود. در مخزن اطلاعاتی این مایکروویو بیش از ۳ هزار وعده غذایی ذخیره شده است، اما شرکت GE Applances وعده داده در آینده کاتالوگ غذاهای این مخزن را گسترده‌تر خواهد کرد.

هدست‌های واقعیت مجازی که با کابل «یو‌اس‌بی»‌ کار می‌کند

ورج| چند شرکت تجاری موفق به طراحی نسل جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی شده‌اند که برای استفاده تنها نیازمند اتصال به پورت یو‌اس‌بی‌– سی هستند. ویرچوال لینک که کنسرسیومی متشکل از ‌ای‌ام‌دی، ان‌ویدیا، اوکولوس، والو و مایکروسافت است اعلام کرده تعداد کابل‌هایی که برای استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی مورد نیاز است، در آینده نزدیک کاهش یافته و به تنها یک کابل یواس‌بی‌– سی محدود خواهد شد.  در حال حاضر ارائه خدمات واقعیت مجازی نیاز به تمهیدات سخت‌افزاری گسترده‌یی دارد و باید از چندین کابل یواس‌بی ‌و HDMI برای اتصال این هدست‌ها به رایانه استفاده کرد که محدودیت‌هایی در زمینه استفاده از هدست‌های یادشده به وجود می‌آورد.  انتظار می‌رود، ابداع این فناوری جدید هم هزینه‌های استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را کاهش دهد و هم افراد بیشتری را به استفاده از این فناوری علاقه‌مند کند. استاندارد یاد شده موجب خواهد شد، بتوان هدست‌های واقعیت مجازی را به راحتی به نوت‌بوک‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های معمولی هم متصل کرد.

نقص فنی در خدمات «کلود»

ونچربیت| ایجاد نقص فنی در زمینه دسترسی به خدمات کلود شرکت گوگل در روز گذشته موجب شد ده‌ها سایت پرطرفدار اعم از اسپاتیفای، اسنپ چت و غیره از دسترس خارج شوند.  گوگل خود وقوع این مشکل را تایید کرده و می‌گوید برخی ابزار مورد استفاده در وب‌سایت‌ها و سرویس‌هایی مانند

Discord، Spotify و Snapchat به همین علت از دسترس خارج شده‌اند. گوگل بعد از وقوع این مشکل ضمن عذرخواهی از کاربران از تلاش برای حل مشکل یادشده خبر داد و بعد از چند ساعت توانست خدمات کلود خود را به حالت عادی بازگرداند. از جمله سایت‌های پرطرفدار دیگری که به همین علت دچار مشکل شدند، می‌توان به AppEngine، Stackdriver و Dialogflow اشاره کرد.  سایت بازی پوکمون‌گو نیز به همین علت دچار مشکل شد و کاربران این بازی واقعیت مجازی برای اجرای آن با مشکلاتی مواجه شدند.

 

ارسال نظر