کاهش فالوئرهای «توییتر» با صفحات کاربری قفل شده

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۷۵۰

فورچون| از آنجا که توییتر در راستای سیاست‌های شفاف‌سازی خود اعلام کرده قصد دارد، صفحات کاربری قفل شده را از این پس جزو دنبال‌کنندگان کاربران حساب نکند، فالورهای کاربران توییتر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.  پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا که در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد، فشار بسیاری روی غول‌های تکنولوژی و دارندگان پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر و یوتیوب وارد شد تا علیه انتشار اخبار کذب، دروغین و همچنین اقدامات مداخله جویانه کشورهایی نظیر روسیه در امور داخلی امریکا تصمیماتی اتخاذ شده و اقداماتی انجام شود.

توییتر که یکی از پلت‌فرم‌های بزرگ شبکه اجتماعی در جهان را داراست، یک هفته پیش در گزارشی اعلام کرده است که در دو ماه گذشته یعنی ماه مه و ژوئن سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، ۷۰ میلیون اکانت و حساب کاربری مشکوک و مورددار را که خلاف قوانین و مقررات این شبکه اجتماعی عمل کردند، مسدود کرده و به حالت تعلیق درآورده است.  پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ امریکا بسیاری از نهادهای امنیتی این کشور ادعا کردند که روسیه و عوامل تحت حمایت کاخ کرملین با نفوذ، سوءاستفاده و شایعه‌پراکنی در فضای مجازی و پلتفرم آزادانه شبکه‌های اجتماعی در جریان این انتخابات دخالت کرده‌اند.  همین مسائل موجب شد که توییتر به همراه سایر شبکه‌های اجتماعی موظف شوند که برای جلوگیری و مقابله با بروز حوادث اینچنینی میلیون‌ها اکانت و حساب کاربری را به حالت تعلیق درآورده و مسدود کرده است.

همین امر موجب شده بسیاری از کاربران توییتری از کاهش ناگهانی و ریزش شدید تعداد فالور و دنبال‌کنندگانشان گلایه و شکایت داشته باشند. این مساله برای افرادی که تعداد بسیار زیادی فالوور داشتند، بسیار مشهودتر و محسوس‌تر است؛ به عنوان مثال، باراک اوباما و دونالد ترامپ چند میلیون از تعداد دنبال‌کنندگان خود را در توییتر از دست دادند.

توییتر پس از اقدامات مداخله‌جویانه روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا، به‌شدت به باز گذاشتن فضای مجازی و سوءاستفاده مداخله‌گران روسی از پلتفرم این شبکه اجتماعی متهم شد. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که روند رو به رشد تعلیق و مسدود حساب‌های کاربری در توییتر در ماه جولای نیز با همین روند افزایشی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

ارسال نظر