اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۹۸

اعتراض صنف رایانه به دریافت ارز دولتی به غیرصنفی‌ها

مهر| رییس اتحادیه رایانه با اشاره به گرانی کالاهای کامپیوتری و عدم ترخیص برخی اقلام توسط گمرک، از نامه‌نگاری با وزیر صنعت برای حل مشکل خبر داد و گفت: دراین بازار برخی غیرصنفی‌ها ارز دولتی گرفتند.

سیدمهدی میرمهدی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت بازار رایانه و اقلام کامپیوتری کساد است و نوسانات نرخ ارز باعث سردرگمی صنف شده و ثبت و سفارش انجام نمی‌شود، گفت: ارز دولتی در حوزه صنف کامپیوتر در مجموع به حدود ۳۰شرکت حقیقی و حقوقی که در نخستین روز ثبت‌نام کرده بودند، اختصاص یافت و پس از آن دیگر ارزی تخصیص داده نشد و ثبت و سفارش انجام نشده است.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه با بیان اینکه البته عده‌یی افراد غیرصنفی نیز دراین میان ارز ۴۲۰۰تومانی گرفتند و به قیمت ۹هزار تومان در بازار فروختند، ادامه داد: نوسان نرخ ارز باعث بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان در بازار کامپیوتر شده و به دلیل عدم رونق کسب وکار در این شرایط عده‌یی فعالیت خود را تعطیل کرده یا تعدیل نیرو داشتند.

میرمهدی از نامه‌نگاری با وزیر صنعت و نیز معاون وی برای حل این مشکل خبر داد و گفت: هم‌اکنون با افزایش قیمت و کمبود کالا در این بازار مواجه هستیم و از وزیر خواسته‌ایم تمهیدی بیندیشد تا برخی کالاها که در گمرک مانده، سریع‌تر ترخیص شود.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه با تاکید براینکه کالاهای رایانه‌یی در گمرک بلوکه شده و ثبت و سفارش و ترخیص نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این باره با قائم مقام وزیر صنعت نیز جلسه‌یی داشتیم تا کالاهای مانده در گمرک ترخیص شود.  وی ادامه داد: برخی از واردکنندگان با گذشت بیش از ۴۵روز از ثبت و سفارش و پرداخت هزینه‌ها از سوی بانک‌های عامل با عدم دریافت ارز مواجه شده‌اند و بانک‌های عامل ارز تحویل نمی‌دهند.

میرمهدی با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد تاکنون نظارتی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در بازار برای گرانی‌های اخیر صورت نگرفته است، افزود: درصورتی که سازمان‌های نظارتی صنف را موظف به تبعیت از قیمت‌های مصوب کنند و بر اجرای آن، نظارت داشته باشند شرایط فعلی تغییر خواهد کرد.

انتقاد «مایکروسافت» از دولت امریکا

فیز| مامور حقوقی مایکروسافت خواستار تنظیم مقررات برای فناوری تشخیص چهره شد.

«برد اسمیت»(Brad Smith) مامور حقوقی مایکروسافت، به علت حفظ حریم خصوصی و حقوق بشر، از دولت خواستار تنظیم مقررات برای فناوری تشخیص چهره شد.

اسمیت گفت: فناوری تشخیص چهره نگرانی حقوق بشر برای حفظ حریم خصوصی را افزیش داده است. تصور کنید که دولت می‌تواند هر جایی که شما طی ماه‌های گذشته حتی بی‌هدف رفته‌اید را ردیابی کند.

وی افزود: استفاده از این فناوری در کسب و کار برای مثال استفاده در فروشگاه‌ها برای ردیابی رفت و آمد مشتریان مناسب است درحالی که این فناوری می‌تواند کاربردهای خوبی مانند پیدا کردن کودکان گمشده یا تروریست داشه باشد اما می‌تواند حریم شخصی افراد را نیز به خطر بیاندازد. مایکروسافت و سایر شرکت‌های فناوری سال‌ها از فناوری تشخیص چهره برای کارهایی نظیر سازماندهی عکس‌های دیجیتالی استفاده می‌کردند. اسمیت در انتها افزود: بنابراین ما تصمیم گرفتیم ارائه این سرویس را برای برخی سازمان‌ها کاهش دهیم و نتیجه گرفتیم که این کار باعث حفظ حریم خصوصی و حقوق بشر می‌شود.

افزوده شدن قابلیت جدید به اعلان‌های «واتس‌آپ»

ایسنا| واتس اپ به تازگی اعلام کرده با انتشار نسخه به‌روزرسانی شده خود گزینه جدیدی را به اعلان‌های بالای گوشی کاربران اضافه کرده است.

این روزها که اپلیکیشن‌های مختلف اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هر یک برای جلب نظر و رضایت کاربرانشان از قابلیت‌های شگفت‌انگیز و جدیدی رونمایی می‌کنند، پیام‌رسان واتس‌آپ نیز قصد دارد با انتشار یک نسخه به‌روزرسانی جدید گزینه جدیدی را تحت عنوان mark as Read به نوار آدرس بار اعلان‌های واتس‌آپ در گوشی هوشمند کاربران اضافه کند.

این نسخه جدید که ورژن 2.18.214  از واتس‌آپ است به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت مشغله داشتن و کمبود وقت، اعلان‌های واتس اپ در نوار بالای گوشی را «دیده و خوانده شده» تلقی کنند و از نمایش مجدد این اعلان و نوتیفیکیشن‌ها در نوار آدرس بار بالای گوشی جلوگیری کنند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن دارای حدود 1.3میلیارد کاربر در سراسر جهان است و در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.

 

 

ارسال نظر