تعلیق دو حساب کاربری در «توییتر» با دستور بازرس ویژه امریکا

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۹۷
تعلیق دو حساب کاربری در «توییتر» با دستور بازرس ویژه امریکا

رویترز| شبکه اجتماعی توییتر روز گذشته با دستور بازرس ویژه امریکا دو حساب کاربری را که در اقدامات مداخله جویانه روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ امریکا دست داشتند به حالت تعلیق درآورد.

شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که در سال ۲۰۱۶میلادی برگزار شد به انتشار اخبار کذب و همچنین اجازه دادن به فعالیت جاسوسان و هکرهای تحت حمایت دولت روسیه متهم شدند. پس از آن این شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر موظف شدند که برای پاکسازی محیط و پلت‌فرم فضای مجازی خود از عوامل مشکوک مرتبا با ارائه گزارش‌هایی دقیق شفاف‌سازی کرده و آن دسته از صفحات کاربری مشکوکی را که در اقدامات مداخله‌جویانه، تروریستی و... فعالیت می‌کنند، مسدود کنند.

این غول‌های تکنولوژی(توییتر، گوگل و فیس‌بوک) پس از آنکه از جانب مقامات امریکایی استیضاح شدند، اسناد و مدارکی دال بر دخالت روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا یافته‌اند که بر اساس این مدارک، می‌توان دریافت که روسیه قصد داشته با استفاده از پلت‌فرم‌های تبلیغاتی این شبکه‌های اجتماعی بر اذهان عمومی جامعه امریکا تاثیر گذاشته و جریان انتخابات را به سمت و سویی که آنها تمایل داشتند، سوق بدهند.

حالا توییتر در روز گذشته اعلام کرده است که با تلاش و پیگیری‌های دادستان رابرت مولر به عنوان بازرس ویژه دولت ترامپ که در ماه مه ۲۰۱۷ به سمت تحقیق درباره تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ امریکا منصوب شد، دو اکانت و حساب کاربری را که در این حوزه فعالیت می‌کرده‌اند، مسدود کرده و به حالت تعلیق درآورده است. این دو حساب کاربری که @DCLeaks_ و @Guccifer_۲ نام دارند، با تحقیقات بازرس ویژه ترامپ درخصوص مداخلات روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده امریکا ساعاتی پیش مسدود شده‌اند.

روز جمعه هیات داوری ارشد فدرال ۱۲مامور امنیتی روسی را که در هک و دسترسی به سیستم رایانه‌های حزب دموکرات دست داشتند را شناسایی و آنها را به مداخله در امور امریکا متهم کردند.

سخنگوی شبکه اجتماعی توییتر با انتشار بیانیه‌یی در این باره عنوان کرد: این دو حساب کاربری به اتهام همکاری با مقامات مداخله‌گر و انجام فعالیت‌های مشکوک و غیرقانونی که همگی قوانین و مقررات پلت‌فرم شبکه اجتماعی توییتر را نقض می‌کنند، مسدودشده و به حالت تعلیق درآمده‌اند.

توییتر تا بحال میلیون‌ها اکانت و حساب کاربری را تحت تاثیر همین قوانین شفاف‌سازی مسدود کرده است و از سال ۲۰۱۶ تاکنون همچنان بدنبال مقابله با جریان‌سازی در شبکه‌های اجتماعی و جلوگیری از انتشار و ارسال اخبار دروغین است و در این راستا تلاش‌های بسیاری کرده است.

 

ارسال نظر