اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۰۹

بیش از 30 میلیون نفر فیلتر تلگرام را دور می‌زنند

ایسنا| معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در یادداشتی نوشت: تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند.

به گزارش ایسنا متن یادداشت عبدالصمد خرم‌آبادی در این باره به شرح زیر است:  براساس آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیر ماه ۱۳۹۷ اعلام کرده، تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند و اینترنت بدون فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تامین می‌کند.   این در حالی است که فعالیت فیلترشکن‌های داخلی نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی برخلاف اهداف و سیاست‌های تعیین شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. مصوبه مربوط به «سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» حدود یک سال پیش (خرداد ۱۳۹۶) به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده و فراگیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی و جلوگیری از دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور صراحتا جزو اهداف و سیاست‌های مذکور در این مصوبه هستند.

 از آنجا که فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی هم مانع از فراگیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی و هم موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور خواهد شد, لذا فعالیت این دو نرم افزار برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. اینکه نهادهای ذی‌ربط منتظر بمانند تا تلگرام و سایر پیام‌رسان‌های خارجی بستر ارتباطاتی مردم در فضای مجازی کشور را فراهم و شرکت‌های داخلی را به عمله تلگرام تبدیل کنند، نهایت تنبلی است»

تخلف اپراتورهای موبایل

در فروش بسته‌های اینترنت

مهر| وزیر ارتباطات از اصلاح مدل فروش بسته‌های اینترنت حجمی توسط اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و گفت: این موضوع از سوی رگولاتوری در دست پیگیری است.

 محمدجواد آذری‌جهرمی گفت: برخی اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت حجمی را به مشترکان می‌فروختند اما بعد از خرید مشخص می‌شد بخشی از بسته خریداری شده قابلیت استفاده روزانه و بخشی ویژگی شبانه دارد.

وی اظهار داشت: این کار به نوعی فریب مشترکان است و به همین دلیل پیگیری این موضوع در دستور کار سازمان تنظیم مقررات رادیویی قرار گرفته و اکنون این نقص از درگاه‌های اصلی خرید اپراتورها، اصلاح شده است.

حذف مزاحم‌های تلفنی

با «گوگل‌فون»

فون‌آرنا| گوگل اپلیکیشن گوگل فون را به‌روزرسانی کرد تا تماس‌های مزاحم کاربران را آزرده خاطر نکند.

گزارش‌های بسیاری از سوی کاربران اپلیکیشن کاربردی گوگل فون (Google Phone) در فضای مجازی منتشر شده بود که همگی از دریافت تماس و پیامک‌های مزاحمی که وقت و بی‌وقت خاطر آنها را آزرده می‌کرد و برای کار و فعالیت‌های روزمره‌شان مزاحمت ایجاد می‌کرد، گله و شکایت داشتند.

حالا به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم گرفته است با به‌روزرسانی و آپدیت این اپلیکیشن، قابلیت جدیدی را به آن بیفزاید تا بدین وسیله کاربران دیگر شاهد تماس‌های اشتباهی و مزاحم نباشند.

این قابلیت در اپلیکیشن گوگل فون به صورت یک‌ای دی کالر (شناسایی‌گیرنده تماس) روی صفحه نمایش گوشی کاربران ظاهر و نمایان می‌شود که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تمامی تماس‌های مشکوک و ناشناس که از طریق ربات، پیغام‌گیر خودکار، هکرها و مجرمان سایبری را شناسایی کرده و کاربران را از مزاحمت‌های تلفنی و آسیب رسیدن به اطلاعات و حریم شخصی آنها مصون نگه می‌دارد.

۸ میلیون فالوئر حساب رسمی «توییتر» کاهش یافت

دیلی‌میل| پس از اجرای اقدام پاکسازی حساب‌های کاربری قفل شده در توییتر، از تعداد فالوئرهای حساب رسمی توییتر ۸ میلیون حساب کاربری پاک شد.

در پی اقدام توییتر برای پاکسازی این شبکه اجتماعی از حساب‌های کاربری تقلبی، تعدادی از کاربران پرطرفدار آن با کاهش تعداد فالوئر روبه‌رو شدند.  دونالد ترامپ (رییس‌جمهور امریکا)، الون ماسک (مدیرعامل شرکت تسلا)، جک دورسی (مدیر ارشد اجرایی توییتر) و عده‌یی از هنرپیشگان از جمله کاربرانی بودند که با کاهش چند هزار نفری فالوئرهای‌شان روبه‌رو شدند.

توییتر روز چهارشنبه اعلام کرد فالوئرهایی باحساب‌های کاربری قفل را پاکسازی می‌کند.

این آخرین تلاش توییتر برای پاکسازی حساب‌های کاربری تقلبی و ربات‌ها از این شبکه اجتماعی است. اوایل هفته گذشته دورسی در یک توییت نوشت: این هفته ما حساب‌های کاربری قفل شده که (تغییرات مشکوکی در رفتار این حساب کاربری مشاهده شود) را از فهرست فالوئرهای پروفایل کاربران در سراسر جهان پاک می‌کنیم، به همین دلیل تعداد فالوئرهای بسیاری از پروفایل‌ها کاهش می‌یابد.

وی در توییتی دیگر اعلام کرد در نتیجه این اقدام ۲۰۰ هزار فالوئر از دست داده است. طبق اطلاعات شرکت Socialbakers تاکنون حساب کاربری رسمی توییتر بیشترین تعداد فالوئر را از دست داده است. به‌طوری‌که حدود ۸ میلیون حساب کاربری در بخش فالوئرهای آن پاک شده است.

 

ارسال نظر