نصب نمایشگر پارازیت در شیراز و برخی شهرها

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۴۳۲

ایرنا| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نصب 18سایت اندازه‌گیری امواج رادیویی در شیراز گفت: در دیگر شهرهای کشور که ذهنیت وجود پارازیت‌های مضر در فضای آنها وجود دارد، این اندازه‌گیری انجام و نمایشگر آن نصب می‌شود.

محمدجواد آذری‌جهرمی عصر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین رونمایی از برخی طرح‌های نوآورانه حوزه فناوری اطلاعات شیراز افزود: مانند نمایش آلودگی هوا، وضعیت فرکانسی نیز به صورت زنده در سطح این شهرها نشان داده می‌شود تا شهروندان از آن آگاه شوند.

این عضو کابینه همچنین گفت: از یک ماه گذشته 18 سایت برای اندازه‌گیری امواج رادیویی شهر شیراز نصب شده است که نتیجه این پایش‌ها نشان می‌دهد که حدود این تشعشع‌ها در مرکز استان فارس از استاندارد گرمایی بالاتر نیست و در حد عادی و طبیعی است.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته موضوع پارازیت به مطالبه جدی بخشی از شهروندان شیراز تبدیل شده بود که به این دلیل از یک ماه گذشته 18سایت اندازه‌گیری فرکانس‌های رادیویی برخط به صورت خاص در شیراز راه‌اندازی شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این سایت‌ها به صورت لحظه‌یی اثر تشعشع‌های تجمعی فرکانس‌های رادیویی را اندازه‌گیری می‌کنند، اظهار داشت: معیاری که به لحاظ فنی در استانداردهای علمی مضر بودن آن بر بدن انسان را ثابت کرده بحث آثار گرمایی تشعشعات فرکانسی نظیر موبایل، وای‌فای، تلویزیون، ماهواره و... به صورت تجمیعی است که در فضا وجود دارد. این عضو کابینه در بخش دیگری از سخنان خود درباره تخلفات برخی شرکت‌های وارد‌کننده که از ارز دولتی نیز استفاده کرده‌اند، گفت: دستگاه قضایی در حال حاضر پیگیر مساله تخلفات ارزی است و دادستان تهران نیز مکاتباتی در این باره با وزارتخانه‌های مربوطه داشته و اطلاعاتی در این باره در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است و انتظار می‌رود که هم اینک روال رسیدگی به این موضوع مشخص شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقاد دارد که نمی‌توان به بهانه‌های مختلف پوشش حمایتی به کسی که دزدی می‌کند، ارائه داد زیرا با شفاف‌سازی در کنار افشاگری موانع رفع می‌شود. وی خاطرنشان کرد: قرار است، شرکت‌های دانش‌بنیان دانش تولید کنند نه اینکه براساس دانشی که دارند به مامنی برای امتیازات مختلف تبدیل شوند. وی با تصریح بر اینکه نگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به ویرایش دارد، افزود: علاقه نداریم که اقتصاد دانش‌بنیان که مبتنی بر دانش است به یک اقتصاد رانتی تبدیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: استارت‌آپ‌ها را نهال‌هایی می‌دانیم که تا سه سال نیاز به مراقبت دارند و باید مورد حمایت و تقویت قرار گیرند. مشکل مالیات، بیمه و قانون کار آنها را حل کرده‌ایم. آذری‌جهرمی با بیان اینکه برای نظام تامین مالی صندوقی پیش‌بینی شده که دولتی نیست، گفت: برای رفع مشکلات مطرح شده شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، طرحی تحت عنوان قالب نوآفرین طراحی شده که با اجرایی شدن آن شاهد تسهیل و تسریع در روند رشد شرکت‌ها خواهیم بود.

 

 

ارسال نظر