اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۲۷۴
اخبار

معرفی مرورگر «موزیلا» مخصوص اندرویدی‌ها

آندروید‌هدلاین| شرکت موزیلا قصد دارد مرورگر جدیدی را تحت عنوان فنیکس (Fenix) معرفی و منتشر کند که مخصوص کاربران گوشی‌های اندرویدی است.

به نظر می‌رسد شرکت موزیلا که توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس است و هر از گاهی با انتشار به روزرسانی آن قصد دارد به محبوبیت آن میان کاربران بیفزاید، حالا در تلاش است تا با توسعه و معرفی مرورگر جدیدی به نام فنیکس (Fenix) برای گوشی‌های اندرویدی نظر بسیاری از کاربران اندرویدی را به خود جلب کند.

با اینکه هنوز اطلاعات چندان زیادی از نسخه اندرویدی مرورگر فنیکس موزیلا در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد که این مرورگر می‌خواهد با جذب خیل عظیمی از کاربران موبایل که از سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید استفاده می‌کنند، به محبوبیش بیفزاید. تاکنون سرمایه‌گذار اصلی پروژه فنکس خود شرکت موزیلاست و هنوز معلوم نیست چه شرکت دیگری در این پروژه به موزیلا یاری خواهد کرد. هنوز موزیلا درباره فنیکس به‌طور رسمی اظهارنظر نکرده است و بنابراین هنوز نمی‌توان به‌طور قطع گفت قصد تجاری‌سازی این مرورگر را در آینده نزدیک دارد یا خیر.

موزیلا شرکت توسعه‌دهنده مرورگر اینترنت فایرفاکس است که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بار از فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی‌استور دانلود و دریافت شده است.

زمانی که مرورگر فایرفاکس در سال ۲۰۰۴ میلادی عرضه شد، توانست موقعیتی که مرورگر اینترنت اکسپلورر برای خود دست و پا کرده بود را به سختی به چالش بکشاند اما پس از آنکه مروگر گوگل کروم عرضه و با موفقیت و استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شد، نقش پررنگ خود را در بازار مرورگرها از دست داد.

برخی اپلیکیشن‌های پولی «اپ استور» رایگان شد

فون‌آرنا| مصادف با تاریخ ۱۰ جولای سال ۲۰۱۸ میلادی، دهمین سالگرد تولد فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل است.

 ۱۰ سال پیش در تاریخ ۱۰ جولای سال ۲۰۰۸ میلادی بود که اپل تصمیم گرفت با توسعه و عرضه ۵۰۰ اپلیکیشن اختصاصی برای سیستم عامل iOS گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد آغاز به‌کار کرد و از آن زمان تاکنون نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های توسعه و عرضه برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف مخصوص محصولات اپل در جهان به شمار می‌رود.

فروشگاه اپ‌استور همواره یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمدهای میلیون دلاری توسعه‌دهندگان اپلیکیشن محسوب می‌شود و حالا اپل می‌خواهد دهمین سالگرد آغاز به‌کار و تولد این فروشگاه موفق و محبوب را در کنار توسعه‌دهندگان جشن بگیرد.

هم‌اکنون این فروشگاه میزبان بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن و بازی است، این در حالی است که فروشگاه گوگل پلی استور میزبانی بالغ بر 3.8 میلیون اپلیکیشن و بازی را برعهده دارد.

تعداد اپلیکیشن‌های فروشگاه اپ استور دقیقا یک سال پس از رونمایی و آغاز به‌کارش، از ۵۰۰ به ۵۰هزار رسید که در نوع خود رشد خیره‌کننده و قابل ملاحظه‌یی بود.

تعداد اپلیکیشن‌های پولی برای خرید و استفاده برنامه‌ها در مقایسه با کاربران اندرویدی بیشتر است و طبق آمار منتشره، آپ‌استور موفق شده است درآمدی 11.5میلیارد دلاری در سه ماهه چهارم سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی را به خود اختصاص دهد و این بدان معناست که درآمد این فروشگاه اینترنتی تقریبا دو برابر مشابه اندرویدی خود یعنی گوگل پلی استور است.

براساس این خبر گفته می‌شود اپل به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ‌آستور برخی از اپلیکیشن‌های پولی را به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.

اخراج 1500 کارمند« H.T.C» به علت کاهش درآمد

دروید‌لایف| شرکت تایوانی اچ تی سی، سازنده انواع گوشی‌های هوشمند اعلام کرد به علت کاهش درآمد 1500 کارمند خود را اخراج می‌کند.

این افراد حدود یک‌چهارم نیروی کار این شرکت را در بر می‌گیرند. اچ تی سی می‌گوید با کاهش تعداد کارمندان خود بهتر می‌تواند منابع محدودی را که در اختیار دارد، مدیریت کند.

شرکت اچ تی سی چندی قبل از کاهش 55.5 درصدی درآمد خود در ماه آوریل سال جاری میلادی نسبت به ماه آوریل سال قبل خبر داده بود. این کاهش در ماه مارس امسال نسبت به سال قبل 46.7درصد بوده است. این شرکت تایوانی اگر چه گوشی‌های هوشمند خوبی تولید می‌کند، اما در رقابت با سامسونگ، اپل و دیگر بازیگران این عرصه عقب‌افتاده است. تازه‌ترین گوشی تولیدی اچ تی سی موسوم به یو 12 پلاس هم چندان مورد توجه قرار نگرفته است. برخی تحلیلگران معتقدند در صورتی که اچ تی سی تغییرات اساسی مدیریتی در خود ایجاد نکند ممکن است سرنوشتی مشابه با شرکت فنلاندی نوکیا پیدا کند.

 

ارسال نظر