اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۲۲

آینه هوشمند برای سفارش لباس به مشتری

انگجت| یک خرده‌فروشی آنلاین آینه هوشمندی در فروشگاهی نصب کرده که رنگ، استایل و ویژگی‌های فردی هر مشتری را تشخیص می‌دهد و لباس‌هایی به او پیشنهاد می‌کند که مناسب هستند. خرده‌فروشی آنلاین علی‌بابا با همکاری شرکت Guess که لباس تولید می‌کند، یک سیستم هوش مصنوعی به نام Fashion AI را به کار گرفته‌اند. این سیستم به افراد کمک می‌کند در فروشگاه‌ها لباس‌هایی بخرند که با یکدیگر تناسب دارند. این سیستم هوش مصنوعی هنگام خرید کاربر تکه‌های لباس را کنار هم قرار می‌دهد. سیستم مذکور در حقیقت یک آینه هوشمند در فروشگاه است که می‌تواند رنگ، استایل و ویژگی‌های فردی هر مشتری را تشخیص دهد و براساس آن لباس‌هایی به او پیشنهاد کند که مناسب هستند.  این آیینه حتی می‌تواند با توجه به لباس‌هایی که آنلاین خریده شده‌اند نیز ظاهری مناسب برای مشتری فراهم کند. هر تکه لباس در فروشگاه مجهز به بلوتوث RFID و حسگرهای حرکتی است که به‌طور خودکار آنها را در آینه هوشمند نمایش می‌دهد. اگر مشتری بخواهد می‌تواند آنها را به تن کند. کافی است یکی از آنها را در آینه انتخاب کند. کارمندان لباس مورد نظر را برای مشتری فراهم می‌کنند.

«جی‌میل» بریدگی نمایشگر «آیفون ۱۰» را پوشش می‌دهد

جی‌اس‌ام‌آرنا| گوگل با انتشار نسخه جدید و به‌روزرسانی شده از برنامه پست الکترونیکی جی‌میل، به کاربران آیفون ۱۰ اعلام کرد که از این پس می‌توانند از برنامه همگام‌سازی شده جی‌میل با گوشی خود بهره ببرند. از آنجا که گوگل همواره ثابت کرده است که قابلیت‌های مشابهی را برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS ارائه و توسعه می‌دهد، حالا تایید کرده است که با انتشار و دریافت نسخه به‌روزرسانی شده از برنامه پست الکترونیکی گوگل یا جی‌میل (Gmail)، کاربران گوشی آیفون ۱۰ قادر خواهند بود پست الکترونیکی جی‌میل خود را به صورت تمام صفحه مشاهده و استفاده کنند. بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون ۱۰ (ایکس) که گوشی‌های‌شان دارای یک بریدگی کوچک در بالای صفحه نمایش موبایل موسوم به ناچ (notch) است، از نصفه و نیمه نمایش دادن برنامه پست الکترونیکی جی‌میل بسیار ناراضی بودند و از گوگل درخواست کرده بودند که هرچه زودتر حاشیه‌های خالی و مشکی بالا و پایین صفحه در آیفون ۱۰ را از بین ببرد. به عقیده آنها، این حاشیه و نوارهای مشکی رنگ که در بالا و پایین صفحه نمایش آیفون ۱۰ هنگام باز و اجرا کردن برنامه جی‌میل ظاهر می‌شوند، از لحاظ زیبایی‌شناسی اصلا مناسب و قابل قبول نیستند و باید در نسخه به‌روزرسانی بعدی جی‌میل برطرف شوند.

«زاکربرگ» سومین ثروتمند جهان با 81.6 میلیارد دلار

بلومبرگ| ثروت مارک زاکربرگ موسس فیس‌بوک به 81.6 میلیارد دلار می‌رسد و به این ترتیب او سومین فرد ثروتمند دنیا لقب گرفت. مارک زاکربرگ سومین ثروتمند بزرگ دنیا لقب گرفته و ارزش ثروت او به ۸۱.۶ میلیارد دلار می‌رسد. این درحالی است که پیش از او وارن بافت (سرمایه‌گذار قدیمی امریکایی) سومین فرد ثروتمند دنیا بود. اما اکنون ثروتمند زاکربرگ ۳۷۳ میلیون دلار بیش از بافت است. به این ترتیب در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، موسس فیس‌بوک پس از جف بزوس (صاحب خرده‌فروشی آنلاین آمازون) و بیل گیتس (صاحب مایکروسافت) قرار دارد. حدود ۹۸درصد ثروت زوکر برگ به سهام او در فیس بوک تعلق دارد. این نخستین‌بار است، سه مقام اول فهرست افراد ثروتمند دنیا در صنعت فناوری فعال هستند.  این درحالی است که چندی پیش به دلیل رسوایی افشای اطلاعات کاربران، ارزش سهام فیس‌بوک به‌شدت سقوط کرد و در ۲۷ مارس به 152.22دلار رسید. اما اکنون ارزش سهام فیس‌بوک به رقم بی‌سابقه 20.3.23 دلار رسیده است.

تغییر لوگوی «گوگل» به‌افتخار زادروز پزشک حامی زنان

ایندیپندنت| گوگل به افتخار 89امین سالگرد تولد هلن رودریگز تریاس، پزشکی که به عنوان قهرمان و حامی بهداشت زنان و کودکان شناخته می‌شود، لوگوی خود را تغییر داده است. دکتر هلن رودریگز تریاس در طول عمر خود تلاش‌های زیادی را در مقیاس بین‌المللی و به‌طور خستگی ناپذیر برای اصلاح مراقبت‌های بهداشتی در خانواده‌های امریکای مرکزی و جنوبی، آفریقا، آسیا و خاورمیانه انجام داد. هلن رودریگز تریاس هفتم ژوئیه سال 1929 در نیویورک متولد شد. او یک پزشک، معلم و زنی پاک ضمیر بود که از حقوق زنان و کودکان در مراقبت‌های بهداشتی دفاع می‌کرد. وی با خانواده‌اش به پورتوریکو رفت و در آنجا در دانشکده پزشکی دانشگاه پورتوریکو ثبت‌نام کرد و با بالاترین احترام و نمرات فارغ‌التحصیل شد. وی در نیویورک ازدواج کرد و صاحب 4 فرزند شد. خانم رودریگز در کنار فعالیت‌های پزشکی خود، همواره یک فعال مدنی و مبارز اجتماعی بود. هلن انگیزه فوق‌العاده‌یی برای پیگیری حرفه پزشکی داشت و می‌گفت: دو چیز را که بیشتر از همه دوست داشتم، ترکیب کردم، علم و مردم. وی برای اصلاح کیفیت سلامت افراد جامعه، در حالی که مدیریت گروه اطفال بیمارستان لینکلن در برانکس جنوبی را بر عهده داشت، به سازمان بهداشت عمومی امریکا پیوست و پس از چندی به ریاست این انجمن رسید.

 

ارسال نظر