۵ مرداد طولانی‌ترین خسوف قرن رخ می‌دهد

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۸۶۸
۵ مرداد طولانی‌ترین خسوف قرن رخ می‌دهد

فاکس‌نیوز| 5 مرداد امسال طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن بیست و یکم به مدت یک ساعت و ۴۳دقیقه اتفاق می‌افتد. ساکنان اروپا، آفریقا، آسیا، استرالیا و بخش‌هایی از امریکا می‌توانند آن را رویت کنند.

طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن بیست و یکم در ۵ مرداد(۲۷جولای) امسال قابل رویت است.  ماه گرفتگی یا خسوف کامل زمانی اتفاق می‌افتد که کل ماه وارد سایه کل زمین می‌شود. خسوف ۵ مرداد نیز حدود یک ساعت و ۴۳دقیقه طول می‌کشد. البته ساکنان امریکا نمی‌توانند این رویداد نادر را تماشا کنند. طولانی‌ترین خسوف قرن بیست و یکم به طور کلی در اروپا، آفریقا، آسیا، استرالیا و همین طور بخش‌هایی از امریکای جنوبی قابل مشاهده است.

در این خسوف طولانی یک ساعت و ۴۳دقیقه‌یی، ماه از مرکز سایه زمین می‌گذرد. ماه گرفتگی کامل قبلی در ۳۱ژانویه ۲۰۱۸ فقط یک ساعت و ۱۶دقیقه طول کشید زیرا ماه از بخش جنوبی سایه زمین می‌گذرد. ماه گرفتگی ژانویه ۲۰۱۹میلادی نیز یک ساعت و دو دقیقه طول می‌کشد زیرا ماه از بخش شمالی سایه زمین می‌گذرد.

به گفته محققان طولانی‌ترین ماه گرفتگی یک ساعت و ۴۷دقیقه طول می‌کشد. طولانی‌ترین ماه گرفتگی کامل قرن بیستم در ۱۶جولای ۲۰۰۰میلادی اتفاق افتاد و یک ساعت و 46.4دقیقه طول کشید.

 

ارسال نظر