همکاری دوبی و مایکروسافت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۸۴

پی‌سی‌ورلد| به نظر می‌رسد که امارات متحده عربی در راستای هوشمندسازی و مدرن‌سازی زیرساخت‌های انرژی این کشور قصد دارد با مایکروسافت همکاری‌های گسترده‌یی را آغاز کند.

 از آنجا که کشورهای بسیاری در جهان قصد دارند به هوشمندسازی زیرساخت‌های مختلف خود در حوزه‌های گوناگون بپردازند، حالا امارات متحده عربی اعلام کرده که تصمیم دارد به‌منظور بهینه‌سازی در مصرف انرژی و مدیریت چالش‌های شهری با شرکت مایکروسافت در راستای پیاده‌سازی راهکارهای کوانتومی همکاری کند.

سازمان مدیریت آب و برق دوبی (DEWA) به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر امارات متحده عربی، به تازگی از همکاری‌های گسترده خود با شرکت امریکایی مایکروسافت خبر داده است تا بتواند با راهکارهای پیاده‌سازی کوانتومی در مدیریت چالش‌های شهری در مصرف انرژی کوشا باشد و زیرساخت‌های آن را بهینه‌سازی کند. بنابراین، این سازمان، نخستین سازمان غیرامریکایی است که در برنامه مایکروسافت کووانتوم شرکت می‌کند.

مایکروسافت در این برنامه قصد دارد به توسعه و طراحی پایدارترین و مقیاس پذیرترین رایانه کوانتومی بپردازد. این شرکت سرویس‌های کووانتومی خود را بر پایه آژور (پلتفرم رایانش ابری بر پایه هوش مصنوعی که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است) عرضه می‌کند تا با بهره‌گیری از الگوریتم‌های کوانتومی بتوانند برنامه‌نویسی کرده و موارد موردنظرشان را آزمایش کنند.

تاد هولمدال - معاون بخش مایکروسافت کوانتوم - در این خصوص می‌گوید: پردازش کوانتومی قادر است بسیاری از چالش‌ها و معضلات پیش روی انسان و جهان را که رایانه‌های کنونی از پس آنها برنمی‌آیند، حل کند. بطور قطع شرکت‌های باهوش و پیشتازی همچون سازمان آب و برق دوبی از مزایای مشارکت زودهنگام در این پروژه‌ها مطلع و آگاه هستند چراکه علاوه بر تضمین آینده، به حل و بهبود چالش‌های کنونی شهر و دولت آنها کمک خواهد کرد.

محمد التایر - مدیر اجرایی DEWA – نیز در این باره عنوان کرد: ما از این همکاری با شرکت خوشنام و پیشتاز مایکروسافت بسیار خشنودیم چراکه این همکاری در راستای دستیابی به اهداف و چشم‌انداز شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در دوبی خواهد بود زیرا دولت امارات متحده عربی و فرماندار دوبی همگی قصد دارند این شهر را به یکی از هوشمندترین و شادترین شهرهای جهان مبدل کنند.

از آنجا که برخی کشورها علی‌الخصوص کشورهای خاورمیانه با معضلات جدی و خطرناکی همچون کمبود آب، کاهش باران و به‌طور کلی معضل برق و انرژی مواجهند، به نظر می‌رسد که امارات متحده عربی قصد دارد با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز جهان، به افزایش بازدهی، کارایی و کیفیت خدمات در حوزه انرژی بپردازد.

موسسه Smart Cities Index به‌تازگی در جدیدترین گزارش خود به بررسی فهرست شهرهای هوشمند در جهان و شاخص‌هایی که برای انتخاب این شهرها در نظر گرفته شده، پرداخته است که از این شاخص‌ها می‌توان به ساختمان هوشمند، جمع‌آوری هوشمند زباله، حفظ محیط‌زیست، دیجیتالی شدن تمامی امور دولت و کارهای اداری، دسترسی کامل، راحت و همگانی به اینترنت 4G LTE، فراوانی دسترسی به هات اسپات اینترنت وای فای، استفاده همه‌گیر از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی، سرویس به اشتراک‌گذاری خودرو و تاکسی آنلاین، هوشمند کردن سیستم ترافیک، برنامه‌ریزی شهری، آموزش، مشارکت شهروندان، اکوسیستم اقتصادی، پارکینگ هوشمند، انرژی پاک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برقی و الکتریکی، سرعت بالای اینترنت و حمل و نقل عمومی هوشمند اشاره کرد.

امارات متحده عربی با اختصاص دو شهر در فهرست ۱۰۰ شهر هوشمند، سهم کشورهای خاورمیانه را حفظ کرده است.

 

 

ارسال نظر