«والت‌دیزنی» روبات پرنده می‌سازد

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۰۶
«والت‌دیزنی» روبات پرنده می‌سازد

ورج| مهندسان شرکت «دیزنی» در حال طراحی یک روبات انسان‌نما هستند که می‌تواند پرواز کند.

شرکت «والت دیزنی» (Walt Disney) موفق شده است پیشرفت‌هایی در زمینه انیماترونیک به دست آورد. در پارک‌ها و تفریحگاه‌هایی که با طراحی دیزنی ساخته شده‌اند، روبات‌هایی وجود دارند که شبیه به موجودات زنده هستند.

اما مهندسان دیزنی، این‌بار سعی دارند بسیاری از محدودیت‌ها را حذف کنند. آنها در حال ساخت یک روبات انسان‌نما هستند که می‌توان از آن در نمایش‌های هوایی استفاده کرد. این روبات، ظاهری شبیه به یک انسان عادی دارد و هدف از ساخت آن، سرگرم کردن بازدیدکنندگان پارک‌های تفریحی دیزنی است.

«مورگان پوپ» (Morgan Pope)، از دانشمندان پژوهشی این پروژه، در مصاحبه‌یی گفت: این روبات‌، نه کاملا واقعی و نه بطور واضح مصنوعی است.

پرش‌های این روبات، با استفاده از یک هدایت‌گر لیزری، چند شتاب‌سنج‌های داخلی و چند چرخش‌نما صورت می‌گیرد. همچنین، روبات به حسگرهایی مجهز است که توانایی کنترل گردش و تغییر مرکز جرم را برای آن فراهم می‌کنند و به این ترتیب، روبات قادر است موقعیت‌های پرش و فرود خود در حین حرکت در هوا را تنظیم و کنترل کند.

این روبات برای نشان دادن طبیعت فیزیکی شخصیت‌های دنیای دیزنی، کاربرد بسیاری دارد و می‌توان از آن در پروژه‌های تفریحی یا سینمایی استفاده کرد. زمان رونمایی عمومی این روبات، هنوز مشخص نشده است.

 

 

ارسال نظر