اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۳۸

فروش ارزهای دیجیتال از مرز 13.7 میلیارد دلار گذشت

اسین‌ایج| بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده ارزش ارزهای دیجیتال فروخته شده در 5 ماه اول سال ۲۰۱۸ از مرز 13.7میلیارد دلار گذشته است.

بررسی‌هایی که در این زمینه توسط موسسه سوییسی کریپتو ولی انجام شده، نشان می‌دهد این رقم نسبت به کل سال ۲۰۱۷ تقریبا دو برابر شده است. با افزایش اقبال به ارزهای دیجیتال در نقاط مختلف جهان، شرکت‌های نوپای زیادی به فعالیت در این زمینه پرداخته‌اند و تلاش می‌کنند از این طریق به سودهای کلان و بادآورده برسند.

اما نگرانی در مورد ماهیت این نوع ارزها و همچنین دشواری ردگیری نقل و انتقالات مالی بدین شیوه باعث شده تا بسیاری از بانک‌ها و مسوولان مالی در کشورهای مختلف به گسترش کاربرد ارزهای دیجیتال به دیده شک و تردید بنگرند و استفاده از آنها را در کشورهای خود ممنوع کنند.

در کل سال ۲۰۱۷ ارزش فروش ۵۳۷ نوع ارز دیجیتال بالغ بر ۷میلیارد دلار بوده است. اما در سال ۲۰۱۸ تنها بعد از گذشت ۵ ماه چنین موفقیتی به دست آمده است. یکی از ارزهای دیجیتال موفق سال ۲۰۱۸ توکن‌های تلگرام بوده که قبل از عرضه عمومی درآمدی 1.7میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

محافظت از موبایل با حسگر و ۸ نیزه

 دیلی‌میل| یک دانشجوی آلمانی محافظی برای موبایل طراحی کرده که مجهز به حسگرهای مختلف و ۸ نیزه قلاب مانند است و با کمک قلاب‌ها از آسیب به موبایل جلوگیری می‌کند.

یک دانشجوی آلمانی راه‌حلی برای افرادی یافته که مدام تلفن از دستشان به زمین می‌افتد.

او یک محافظ موبایل(active damping (AD ساخته که در آن حسگرهای مختلف تعبیه شده و مجهز به ۸ نیزه قلاب مانند است.

این حسگرها می‌توانند به طور خودکار افتادن موبایل را ردیابی کنند و سپس با کمک نیزه‌ها از برخورد آن با زمین جلوگیری کنند.

فیلیپ فرنزل، یکی از دانشجویان دانشگاه Aalen در آلمان اختراع خود را «ایربگی برای موبایل‌های هوشمند» می‌نامد. هر گوشه این محافظ دو نیزه دارد. البته درحال حاضر مشخص نیست چه اقداماتی برای اجتناب از فعال‌سازی تصادفی محافظ به کار گرفته شده است.

پس از آنکه موبایل به زمین افتاد، کاربر می‌تواند به راحتی نیزه‌ها را درون محافظ تا کند.

ساخت موبایلی از جنس چوب پنبه

رویترز| یک شرکت پرتغالی مشغول ساخت موبایلی است که قاب آن به جای فلز و پلاستیک از چوب پنبه است. این موبایل حافظ محیط زیست با قاب چوب پنبه‌یی عایق صوتی، گرمایی و ضدآب نیز است. یک شرکت فناوری پرتغالی مشغول ساخت یک موبایل اندروید است که قاب آن از چوب پنبه ساخته می‌شود. این یک ماده طبیعی و قابل بازیافت است که در این کشور به وفور یافت می‌شود.

 موبایلIkimobile یکی از نخستین تلفن‌های هوشمندی است که از موادی غیر از پلاستیک، فلز و شیشه استفاده می‌کند و نشان‌دهنده ارتقای بخش فناوری پرتغال است.

 یک نسخه از این موبایل قرار است در سال جاری رونمایی شود. شرکت Ikimobile هم‌اکنون مشغول تکمیل واحد تولید است تا بخش اعظم تولید خود را از چین به پرتغال منتقل کند. در این موبایل یک لایه چوب پنبه پشت دستگاه را می‌پوشاند که عایق صوتی، گرمایی و ضد ضربه نیز به حساب می‌آید. قاب چوب پنبه‌یی در رنگ‌های مشکی تا قهوه‌یی روشن عرضه می‌شود. همچنین ویژگی‌های آنتی باکتریال دارد و از کاربر در برابر اشعه‌های باتری محافظت می‌کند.  تیتو کاردوسو، مدیر ارشد اجرایی این شرکت می‌گوید: Ikimobile قصد دارد با تاکید روی این محصول پرتغالی، کشور را در مسیر فناوری‌های نوین و آتی قرار دهد. قیمت مدل‌های بالای قاب چوب پنبه‌یی ۱۸۷تا ۴۲۰ دلار است.

قابلیت جدید واتس آپ برای ایجاد کانال

دیلی‌میل| واتس آپ قابلیت جدیدی به پیام‌رسان خود اضافه کرده که فقط به ادمین‌ها اجازه ارسال پیام می‌دهد.

قابلیت جدید واتس‌آپ به ادمین گروه‌ها اجازه می‌دهد به اعضای نامطلوب گروه‌ها اجازه ارسال پیام ندهند.  آپدیت مذکور به ادمین اجازه می‌دهد با کمک یک سوئیچ فقط به ادمین‌های دیگر در گروه اجازه ارسال پیام دهند.

پیام‌ها برای افراد عادی گروه نشان داده می‌شود اما آنها نمی‌توانند هیچ پیامی در گروه ارسال کنند.

این آپدیت برای کاربران واتس‌آپ روی دستگاه‌های اندروید و iOS در سراسر جهان ارائه شده است. البته کاربران باید چند روز صبر کنند تا این قابلیت در دستگاه‌هایشان فراهم شود.

برای فعالسازی قابلیت جدید باید آخرین نسخه نرم افزار واتس‌آپ افزوده شود. پس از دانلود، ادمین باید در قسمت تنظیمات گروه‌های چت باید بخش «اجازه ادمین» را بررسی کند. از این قسمت با انتخاب«only admins»(فقط ادمین‌ها) می‌توان افراد معمول را از ارسال پیام منع کرد.

 پس از آن در صفحه چت پیامی با این مضمون ظاهر می‌شود: شما تنظیمات گروه را تغییر داده‌اید و اکنون فقط ادمین‌ها می‌توانند در گروه پیام ارسال کنند.

 

ارسال نظر