رونمایی از نسخه جدید نقشه‌های اپل

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۳۳
رونمایی از نسخه جدید نقشه‌های اپل

بیزینس‌اینسایدر|شرکت اپل اعلام کرده است که در اواخر تابستان سال جاری از نسخه جدید اپلیکیشن «نقشه» خود رونمایی خواهد کرد. شرکت اپل اعلام کرده که از سال 2015 درحال بازسازی اپلیکیشن «اپل‌مپس»(Apple Maps) است و نسخه آینده آن، در اواخر تابستان امسال برای بررسی در سانفرانسیسکو ارائه خواهد شد. همه داده‌های این نقشه مانند محل جاده‌ها، مکان‌های تجاری و علائم راهنمایی و رانندگی، توسط اپل ارائه خواهند شد و این به معنای عدم وابستگی به شرکت‌های «TomTom» و «OpenStreetMap» است که پیش از این بیشتر داده‌های این اپلیکیشن را ارائه می‌کردند.

اپل از سال 2015 داده‌های بسیاری را با ون‌های اپل‌مپس جمع‌آوری کرده است. این نخستین‌باری است که داده‌های گردآوری شده در این اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین اپل در نظر دارد از داده‌های جمع‌آوری شده از تلفن همراه افراد برای بهبود نقشه‌ها استفاده کند.

داده‌های شرکت اپل، نسبت به داده‌های پیشین، جزئیات بیشتری را شامل می‌شوند. این داده‌ها، مکان‌هایی مانند زمین‌های چمن، استخرها، پارکینگ‌ها و پیاده‌روها را مشخص می‌کنند. طرح کلی این اپلیکیشن مانند نسخه قبل است اما نقشه‌ها، جزئیات بیشتر و کارآمدتری را نشان می‌دهند.

اپل‌مپس، نخستین‌بار در سال 2012 منتشر شد و به سرعت مورد انتقادات شدید قرار گرفت. در پی این اتفاق، «تیم کوک»(Tim Cook) مدیرعامل اجرایی شرکت اپل، مجبور به عذرخواهی عمومی شد. در هر حال اپل، از سال 2014 نسبت به اصلاح نقشه‌های این اپلیکیشن اقدام کرد و در سال 2015 گزارش شد که این شرکت در نظر دارد تا سال 2018 پایگاه داده خود را بسازد. «ادی کیو» (Eddy Cue)، نایب‌رییس ارشد بخش خدمات و نرم‌افزار اینترنت در شرکت اپل گفت: ما این تصمیم را اعلام نکرده بودیم و سعی داشتیم آن را مانند یک راز حفظ کنیم. اکنون از ارائه این اپلیکیشن خوشحال هستیم و سعی داریم آن را به سرتاسر امریکا عرضه کنیم.

 

 

ارسال نظر