«گوگل» از مایکروسافت شکست خورد

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۵۳
«گوگل» از مایکروسافت شکست خورد

گوگل|

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار درباره علاقه گوگل به تصاحب گیت‌هاب، بالاخره این شرکت اذعان کرد که خرید گیت‌هاب توسط مایکروسافت برای آنها یک شکست بوده است.

یکی از مدیران اجرایی گوگل به‌تازگی اعلام کرده که غول جست‌وجو در خرید گیت‌هاب شکست خورده است. دایان گرین، مدیر بخش کلاد در گوگل گفت: فکرش را نمی‌کردم که آنها را بخرند؛ اما با این حال مشکلی وجود ندارد.

پیش‌تر در گمانه‌زنی‌های اهالی فناوری، همواره این موضوع مطرح بود که گوگل در کنار مایکروسافت به دنبال تصاحب گیت‌هاب بوده است. براساس گزارش‌های منتشر شده، کریس وانسترات، مدیرعامل گیت‌هاب از آن جهت مایکروسافت را به گوگل ترجیح داده؛ زیرا وی با ساتیا نادلا روابط نزدیک‌ترین داشته است.

گیت‌هاب مخزن بزرگی از کدهاست که در بین برنامه‌نویس‌ها و شرکت‌های نرم‌افزاری محبوبیت بسیاری دارد. اپل، آمازون، فیس‌بوک، گوگل و بسیاری دیگر از بزرگان فناوری از گیت‌هاب بهره می‌برند. تاکنون ۸۵میلیون منبع توسط گیت‌هاب میزبانی شده است و ۲۸میلیون توسعه‌دهنده نیز در آنها مشارکت داشته‌اند.

 وقتی که از گوگل در اوایل ماه جاری درباره ادامه فعالیت این شرکت در گیت‌هاب پرسیده شد، آنها در پاسخ گفتند: «ما درباره تصاحب‌هایی که در این صنعت‌ اتفاق می‌افتد، اظهارنظر نمی‌کنیم. » با این وجود، فیس‌بوک بیان کرده که آنها همچنان به گیت‌هاب متعهد خواهند بود و تا زمانی که این محیط شرایط مناسبی را برای اشتراک‌گذاری پروژه‌ها و همکاری با جامعه متن‌باز فراهم کند، آنها به فعالیت در آن ادامه خواهند داد.

 

 

ارسال نظر