«فیس‌بوک» پروژه هواپیمای خورشیدی را تعطیل می‌کند

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۵۲
«فیس‌بوک» پروژه هواپیمای خورشیدی را تعطیل می‌کند

تک کرانچ|

فیس‌بوک پروژه ساخت هواپیمای غول پیکر خورشیدی به‌ منظور ارائه اینترنت در مناطق دورافتاده جهان را لغو خواهد کرد. بقیه بخش‌های این پروژه با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند.

ییل مگوایر، یکی از مدیران میانی بخش کدنویسی فیسبوک در یک پست وبلاگی اعلام کرده که این شرکت پروژه ساخت هواپیمایی غول‌پیکر خورشیدی خود با نام Aquila را لغو خواهد کرد. او در این پست نوشته است: ما تصمیم گرفتیم که طراحی و ساخت هواپیمای اختصاصی خود را لغو کرده و کارگاه تولیدی آن در بریج‌واتر را نیز تعطیل کنیم.

تعطیلی این کارگاه تولیدی به‌معنای از دست رفتن

۱۶ فرصت شغلی در فیس‌بوک است. البته در ادامه این خبر آمده که دیگر جنبه‌های این پروژه بدون تغییر خاصی به کار خود ادامه خواهند داد. فقط در بخش تولید هواپیما و پلتفرم‌های ارتفاع بلند مانند Aquila، فیس‌بوک با شرکت‌های همکار مانند ایرباس به کار خود ادامه خواهد داد. پروژه ساخت هواپیمای خورشیدی فیس‌بوک از سال ۲۰۱۴ و با خرید شرکت Ascenta شروع شد. پس از آن این پروژه در سال ۲۰۱۵ به‌صورت عمومی معرفی شد و نخستین پرواز آزمایشی نیز در سال ۲۰۱۶ انجام شد. البته این پرواز آزمایشی با شکست مواجه شده و ایرادات ساختاری آن باعث شد تا سازمان ملی امنیت حمل‌ونقل NTSB یک بازرسی دقیق از فرآیند طراحی و ساخت این هواپیما انجام دهد. پرواز آزمایشی دوم با موفقیت‌هایی همراه شد اما هنوز تا رسیدن به محصول کامل، راه زیادی در پیش بود. این هواپیما طراحی V شکلی داشت که با مصرف انرژی بسیار کم در ارتفاع حرکت می‌کرد. این انرژی نیز توسط سلول‌های خورشیدی تامین می‌شد.

 

ارسال نظر