اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۸۴
اخبار شهرستان‌ها

 بازیگوشی کودکان، مزرعه گندم را به آتش کشید

نیشابور| مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرستان نیشابور گفت: بازیگوشی کودکان، مزرعه نیم هکتاری گندم را در نیشابور به آتش کشید. سیدمهدی حسینی گفت: با اعلام آتش‌سوزی در مزرعه گندم در اراضی روستای محیط آباد در نیشابور به سامانه 125و اعزام یک گروه از آتش‌نشانان به گندم‌زار، حریق پس از حدود 30دقیقه تلاش به طور کامل خاموش شد اما بیش از 50 درصد از مزرعه نیم‌ هکتاری گندم در آتش سوخت. حسینی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود، کودکانی که گوسفندان خود را برای چرا به این محل برده بودند با افروختن آتش کنار مزرعه موجب بروز این حادثه شدند.

 توفان 104 نفر را روانه بیمارستان کرد

زاهدان| مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 104نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از 2روز گذشته تاکنون روانه بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

رضا اربابی دیروز اظهار کرد: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان و گرد و خاک که از روز دوشنبه منطقه سیستان را فرا گرفته به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

او با اشاره به شمار مراجعان به بیمارستان‌ها افزود: 19نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند. مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان گرد و خاک همواره مردم منطقه به دلیل مشکلات مختلف که عمده‌ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

 گام بلند مردان فولادی ایران

اصفهان| فولاد مبارکه موفق به تولید تختال با ضخامت۲۵۰میلیم‌تر با گریدAPI 5LX60 (MS) شد.

کارکنان بلند همت فولاد مبارکه در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مـــداوم در راستای عمــــل به راهبــــردهای شــــرکت مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نصب شده، توسعه سبد محصولات شرکت و تامین حداکثری نیاز کشور به انواع محصولات فولادی برای نخستین بار موفق به تولید تختال با ضخامت۲۵۰میلیم‌تر با گریدAPI 5LX60 (MS) شدند. محمدرضا بناییان‌مفرد، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه ضمن تایید این خبر گفت: تولید این محصول با گرید داخلی ۵۹۴۶ گاز ترش مخصوص لوله‌های انتقال گاز به سفارش شرکت اکسین در دستور کار قرار گرفت. در همین راستا پس از تهیه کارت ساخت در واحد متالورژی و روش‌های تولید و تایید آن در ناحیه فولادسازی اقدامات لازم برای ایجاد شرایط تولید این گرید انجام شد.

 ‌متعادل شدن قیمت ماهی و میگو در هرمزگان

بندرعباس| مدیرکل شیلات هرمزگان از اجرای طرح دریابست از ۱۵شهریور به مدت ۱۵روز در آب‌های هرمزگان خبر داد. ‌سیدپرویز محبی با بیان اینکه این طرح از ۱۵شهریور به مدت ۱۵روز در آب‌های هرمزگان اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این مدت فعالیت‌های صیادی به حالت تعلیق درمی‌آید. مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: طرح دریابست برای بازسازی ذخایر، تخم‌ریزی آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای صید میگو اجرا می‌شود. محبی با اشاره به اینکه طرح دریابست برای نخستین ‌بار پارسال با موفقیت در هرمزگان اجرا شد، اضافه کرد: در این مدت ماهی و میگوهای مورد نیاز استان از ذخایر سردخانه‌های استان همچنین از استان‌های بوشهر و سیستان و بلوچستان تامین می‌شود.

 تراموا گزینه‌ حل ترافیک مرکز شیراز است

 شیراز| ‌شهردار شیراز با بیان اینکه نوسانات قیمت سکه و دلار نخستین و بیشترین تاثیر را با میزان درآمد شهرداری داشته است، گفت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی هیچ پروژه‌یی متوقف نبوده و تلاش می‌کنیم تا پایان 98 تمام طرح‌های کلان تکمیل و بهره‌برداری شود.

حیدر اسکندرپور دیروز در جمع خبرنگارانی که برای بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر در محل پروژه حاضر بودند با بیان اینکه معضل ترافیک عمده‌ترین مشکل کنونی مرکز شهر شیراز به شمار می‌رود، گفت: بهترین راهکار برای حل معضل ترافیک مرکز شیراز اجرای ترامواست؛ این طرح را در دیدارهایی با شهرداران درسدرن و پراگ به مذاکره گذاشته و توافق‌هایی داشتیم.

 الگوی مصرف رعایت نشود، خاموشی در راه است

اهواز| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ما برای مردم خاموشی اعمال نمی‌کنیم اما هر گونه مصرف بیش از اندازه برق در مناطق با توجه به گرمای شدید هوا باعث آسیب به تجهیزات توزیع و فوق توزیع و بروز خاموشی است. حسن کریمی اظهار کرد: به علت عدم رعایت الگوی مصرف برق در برخی از مناطق اهواز بار شبکه به‌ شدت بالا می‌رود و بخشی از شبکه توزیع و فوق توزیع دچار مشکل می‌شود و در این زمینه مجبور هستیم تا نسبت به انتقال بار روی ایستگاه‌های دیگر اقدام کنیم.

 کشف 7 میلیارد کالای قاچاق در لرستان

 خرم آباد| فرمانده انتظامی لرستان از کشف 7میلیارد کالای قاچاق در شهرستان پل‌دختر خبر داد.

سردار مهدیان‌نسب گفت: ماموران انتظامی پل‌دختر در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و تشدید اقدامات کنترلی در محور آزادراه خرم زال(اندیمشک- خرم‌آباد) یک دستگاه خودرو کامیون کشنده را توقیف کردند. او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو توقیف شده 710کارتن انواع لوازم جانبی موبایل، منگنه و پانچ خارجی قاچاق که از استان‌های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود، کشف و یک نفر را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی استان بیان کرد: کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را 7میلیارد ریال اعلام کردند.

 

ارسال نظر