اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۷۷

 ایمیل زدن با دستخط در ویندوز ۱۰

دیجیتال‌ترندز|  برنامه پست الکترونیک یا میل ویندوز ۱۰ از این پس به شما امکان می‌دهد تا نامه‌های الکترونیک خود را با استفاده از قلم استایلوس با دستخط خود نوشته و ارسال کنید. مایکروسافت به تازگی مفهوم جدیدی به نگارش ایمیل بخشیده و اگرچه کاربران هنوز می‌توانند با تایپ متن ایمیل در برنامه mail ویندوز ۱۰ نامه‌های الکترونیک خود را ارسال کنند اما به زودی قادر خواهند بود تا به سبک دوران ماقبل دیجیتال پیام‌هایشان را با دستخط خودشان و با قلم الکترونیک نوشته و ارسال نمایند. افزودن اطلاعات قرارهای کاری برنامه تقویم ویندوز به این نوع ایمیل‌ها نیز قابلیت دیگری است که توسط مایکروسافت در نظر گرفته شده و باعث می‌شود تا استفاده از برنامه میل برای پیشبرد امور حرفه‌یی و تجاری نیز تسهیل شود. این خدمات فعلا تنها برای برخی کاربران مایکروسافت در دسترس است.

 ارزش اینستاگرام

از مرز 100 میلیارد گذشت

سی‌نت|  در یک بررسی جدید مشخص شده که ارزش احتمالی اینستاگرام از مرز 100میلیارد دلار گذشته است. اینستاگرام تخمین زده که ارزشش از مرز 100میلیارد دلار عبور کرده است. این موضوع را می‌توان یک پیروزی بزرگ برای فیس‌بوک دانست که این برنامه عکس محور را با رقم یک میلیارد دلار در سال 2012 خریداری کرد. اما اکنون اینستاگرام به عنوان یک شرکت مستقل بسیار بیشتر از یک میلیارد دلار ارزش دارد. اینستاگرام انتظار دارد که در عرض 5 سال آینده بیش از 2میلیارد کاربر ماهانه داشته باشد. جالب است، بدانید درست برخلاف فیس‌بوک اینستاگرام هنوز هم در ایالات متحده روندی رو به رشد دارد. این شرکت اخیرا از افزونه جدیدی موسوم به «IGTV» رونمایی کرده است.

 جست ‌و جوگر عکس گوگل تغییر کرد

نئووین| گوگل بعد از تغییراتی که سال گذشته در جست‌وجوگر عکس خود ایجاد کرد تا استفاده از آن بر روی تلفن‌های همراه ساده‌تر شود، مجددا تغییراتی در این بخش از خدمات خود به وجود آورده است. در آخرین دور از تغییرات این جست‌وجوگر مشاهده جزییات بیشتری از هر عکس و اطلاعات مربوط به آن در یک نظر و بدون کلیک کردن روی عکس ممکن شد. حالا با تغییر طراحی جست‌وجوگر عکس گوگل، نمای بصری این جست‌وجوگر تغییر کرده و عکس‌ها با چینشی موزاییکی و با ترکیب افقی و عمودی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. دسته‌بندی سریع‌تر عکس‌ها هم یکی از مزایای به روزرسانی خدمات جست‌وجوی عکس تازه گوگل است. به عنوان مثال اگر عکس نمایش داده شده مربوط به یک سایت خرید الکترونیک باشد برچسب محصول روی آن درج می‌شود ولی اگر عکس مذکور مربوط به یک صفحه آشپزی باشد برچسب دستورالعمل آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت کلیک کردن روی هر عکس هم صفحه‌یی جدید با محتوایی متفاوت باز شده و اطلاعاتی مانند قیمت محصول، مواد تشکیل‌دهنده آن، تصاویر مرتبط و... در معرض دید قرار می‌گیرد.

 هد‌‌بندی با تحریک امواج مغز برای خواب راحت

تلگراف|  یک استارت‌آپ، هدبندی ساخته که با تحریک امواج مغزی خواب بهتری را برای کاربران فراهم می‌کند. این شرکت سرمایه‌یی ۲۶میلیون پوندی دریافت کرده است.  استارت‌آپی که هدبندهایی برای خواب بهتر می‌سازد، توانسته ۲۶میلیون پوند سرمایه از شرکت جانسون و جانسون دریافت کند. - این هد بند با تحریک امواج مغز خواب راحتی برای کاربر فراهم می‌کند. استارت اپ Dreem با استفاده از سرمایه مذکور فناوری‌های خواب را می‌سازد. هوگ مرسیه موسس این استارت‌آپ ایده اصلی هدبند را در ۲۰۱۴ ارائه کرد. او در آن زمان دانشجوی مهندسی در دانشکده پلی‌تکنیک در پاریس بود. او هنگام همکاری با عصب شناسان متوجه شد تحریک مغز به عمیق شدن خواب کمک می‌کند و علاوه بر آن به افراد کمک می‌کند با استفاده از EEG سریع‌تر به خواب روند. مرسیه درهمین راستا گروهی از محققان را استخدام و یک هدست ساده ابداع کرد که با تجهیزات الکتروانسفالوگرام یکپارچه می‌شد.   

 تماس ویدیویی و صوتی به اینستاگرام اضافه شد

فون‌آرنا| سرانجام قابلیت مکالمه صوتی و تصویری نیز به اپلیکیشن اینستاگرام افزوده شده است. اینستاگرام که سال‌هاست در فهرست برترین شبکه اجتماعی از نظر کاربران قرار دارد در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷میلادی به رکوردی بی‌سابقه در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود. شبکه اجتماعی اینستاگرام پیش‌تر به کاربرانش وعده داده بود که در نظر دارد در آینده‌یی نزدیک امکان مکالمه تصویری و صوتی آنها را به صورت آنلاین از طریق این پلتفرم فراهم بیاورد و حالا به نظر می‌رسد که اینستاگرام به قول خود وفا کرده و می‌خواهد قابلیت پرکاربرد و پرطرفدار مذکور را به خود اضافه کند. این قابلیت به اینستاگرامی‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند با دوستان و اعضای خانواده خود تماس ویدیویی یا صوتی برقرار کنند و از این طریق با عزیزان خود بیشتر و بهتر در ارتباط باشند. این قابلیت به‌ صورت یک آیکون با شکل «دوربین» در قسمت مکالمات دایرکت اینستاگرام اضافه شده است که کاربران قادر خواهند بود با لمس و کلیک روی آن با شخص مورد نظر تماس برقرار کرده و مکالمه کنند.

 

ارسال نظر