اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۱۱

بهبود سیستم احراز هویت و امنیت سایبری اندروید

هکر‌نیوز| گوگل اعلام کرده است به‌منظور افزایش امنیت سایبری قصد دارد سیستم شناسایی بیومتریک و احراز هویت سیستم عامل اندروید را بهبود ببخشد. سیستم احراز هویت و تشخیص چهره بیومتریک در گوشی‌های هوشمند شامل حسگر اثرانگشت، عنبیه یا تشخیص چهره هوشمند می‌شود. حالا گوگل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد امنیت سایبری سیستم عامل اندروید را به میزان قابل ملاحظه‌یی افزایش دهد تا کاربران دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند اندرویدی بتوانند با امنیت بیشتری از اپلیکیشن و دستگاه خود استفاده کنند. این اقدام جدید گوگل جلو فعالیت‌های مجرمانه و خلاف امنیت سایبری هکرها را خواهد گرفت و به آنها اجازه نمی‌دهد از طریق اپلیکیشن و برنامه‌های آلوده به بدافزار به حساب‌های کاربری، مالی و اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

تولید قدرتمندترین پردازنده برای لپ‌تاپ‌ها

اسین‌ایج| پس از عرضه پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ توسط کوالکوم، مایکروسافت برای تولید پردازنده‌یی قدرتمند توسط این شرکت برای نصب روی لپ تاپ‌های مجهز به ویندوز ۱۰ وارد مذاکره شد. قرار است این پردازنده جدید که مبتنی بر معماری اسنپ دراگون ۸۴۵ است اواخر سال جاری میلادی عرضه شود. احتمالا این پردازنده تازه اسنپ دراگون ۱۰۰۰ نام خواهد گرفت. اسنپ دراگون ۱۰۰۰ توان پردازش بالایی خواهد داشت که هنوز جزییات آن اعلام نشده ولی انتظار می‌رود همراه با پردازنده‌های سری Yو U اینتل مورد استفاده قرار بگیرد. انتظار می‌رود این محصول در دو مدل 4.5و ۱۵واتی تولید شود و از ۱۶گیگابایت رم LPDDR۴X و ۱۲۸گیگابایت درایوهای فلاش یو اف اس پشتیبانی کند. پشتیبانی از آخرین استاندارد وای- فای، Gigabit LTE و بهره‌مندی از سیستم کنترل مصرف برق جدید ازجمله ویژگی‌های این محصول است. قیمت پردازنده‌یادشده هنوز مشخص و اعلام نشده است.

افشای روش ساده هک کردن کلمات عبور آیفون

پی‌سی‌ورلد| یک محقق امنیتی موفق به شناسایی آسیب‌پذیری خطرناکی شده است که هک کردن کلمات عبور گوشی آیفون را ممکن می‌کند. این پژوهشگر با ارسال مطلبی در حساب کاربری توئیتر خود از وجود آسیب‌پذیری در سیستم عامل iOS خبر داده که به هکرها امکان می‌دهد تا با وارد کردن مکرر رمزهای اشتباه از طریق صفحه کلید و ترکیب آن با برخی تکنیک‌های دیگر قفل آیفون را باز کرده و به داده‌های این گوشی دسترسی پیدا کنند. متیو هیکی از شرکت هکر هاوس در ویدئویی که برای توضیح این مشکل امنیتی ارسال کرده، جزییات بیشتری را در این زمینه تشریح کرده است. وی در این ویدئو تعداد زیاد و نامحدودی کلمه عبور را از طریق آخرین نسخه از سیستم عامل iOS یا نسخه 11.3 ارسال می‌کند. در حالت عادی گوشی بعد از 10بار تلاش اشتباه تمامی این محتوا را پاک می‌کند. اما اگر گوشی آیفون یا تبلتای پد از طریق کابل به هرگونه صفحه کلیدی متصل باشد، می‌توان در این روند اختلال ایجاد کرد و با ارسال انبوهی کلمه عبور بالاخره قفل گوشی را پاک کرد زیرا آیفون داده‌های قبلی را پاک نکرده است. بنابراین هکر به جای وارد کردن کلمات عبور به طور حدسی رشته‌یی طولانی از اعداد و حروف را وارد آیفون می‌کند و قابلیت پاک کردن داده‌های اشتباه توسط این گوشی را دور می‌زند. اپل فعلا این ادعاها را رد کرده است.

برنامه هوشمند برای آگاهی از سلامت خوراکی‌ها

استار| کاربران می‌توانند اپلیکیشن کد چک(Codecheck) را از فروشگاه‌های آنلاین پلی‌استور و اپ‌استور دانلود کرده و از قابلیت‌های ویژه آن بهره‌مند شوند. این برنامه مفید و کاربردی که در هر دو پلت‌فرم سیستم‌های عامل اندروید و iOS موجود است، به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا قبل از خرید خوراکی‌های مختلف، با اسکن کردن بارکد درج شده روی محصول موردنظرشان به اطلاعات و ارزش‌های غذایی آن پی ببرند. بسیاری از افراد که به رژیم غذایی خود اهمیت زیادی می‌دهند، قادر خواهند بود از سلامت محتویات و ارزش غذایی خوراکی موردنظر آگاهی یابند. بدین‌ترتیب، برنامه کد چک به کاربران یک علامت سبز یا قرمز نشان می‌دهد که علامت سبز نشان‌دهنده ارزش بالای غذایی و سالم بودن محصول است و علامت قرمز به نشانه ارزش غذایی پایین آن است. همچنین آن دسته از کاربرانی که از رژیم‌های غذایی خاص همچون گیاه‌خواری یا خام گیاه‌خواری پیروی می‌کنند با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهند بود درصورت وجود محتویات گوشتی، لبنی و غیرگیاهی از آن آگاه شوند. همچنین این برنامه برای آن دسته از کاربرانی که آلرژی و حساسیت‌های غذایی خاصی به مواد غذایی حساسیت‌زا دارند، بسیار مفید و کاربردی است. به عنوان مثال، برخی از افراد به باقالا حساسیت دارند و این امر در بسیاری از موارد به مرگ آنها منجر می‌شود که این برنامه می‌تواند به آنها کمک کند هنگام خرید از محتویات دقیق خوراکی موردنظر مطلع شوند. یا برخی دیگر، به فلفل، ادویه‌جات تند و برخی دیگر از سبزیجات و صیفی‌جات، آلرژی‌های شدیدی دارند که می‌توانند با بهره‌مندی از قابلیت‌های هوشمندانه این اپلیکیشن از بروز بیماری و آلرژی‌های شدید جلوگیری بعمل بیاورند.

 

ارسال نظر