اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۲۳۲

 رکورد بی‌سابقه خرید تلفن‌همراه در روسیه

وستی| مردم روسیه در سه ماهه اول امسال بیش از 1.63میلیارد دلار صرف خرید گوشی‌های هوشمند تلفن همراه کردند.

مرکز دولتی آمار روسیه اعلام کرده که این میزان خرید تلفن همراه در 5سال گذشته بی‌سابقه بوده است و تاکنون بیش از 6.3میلیون عدد تلفن همراه در سه ماهه ۲۰۱۸ میلادی به فروش رفته است.

بر این اساس از جمعیت ۱۴۴میلیون نفری روسیه در سه ماهه اول امسال به ازای هر ۱۲نفر یک گوشی هوشمند جدید به فروش رفته است. تلفن‌های هوشمند سامسونگ جایگاه نخست فروش را در بازار روسیه دارد و پس از آن کمپانی هواوی در مکان دوم و شیائومی جایگاه سوم را دارد، اما به اعتقاد تحلیلگران بازار با توجه به کیفیت گوشی‌های شیائومی، قیمت ارزان و افتتاح صدها فروشگاه اختصاصی این برند چینی به زودی ممکن است مکان دوم پرفروش‌ترین گوشی هوشمند از آن این شرکت شود. همچنین متوسط قیمت گوشی‌های خریداری شده توسط کاربران روسی در این مدت ۱۷۵دلار بوده است.

 استقبال از پیام‌رسان ویژه کودکان در جهان

فون‌آرنا| به نظر می‌رسد، پیام‌رسان مسنجر کیدز که سال گذشته در امریکا از سوی فیس‌بوک توسعه داده و عرضه شد، حالا از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده و قرار است برای کاربران دیگر کشورها نیز در دسترس قرار بگیرد. پیام‌رسان مسنجر کیدز مخصوص کودکان قرار است در کشورهای دیگری همچون کانادا و پرو نیز عرضه شده و در دسترس کودکان قرار بگیرد. اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر که سال گذشته برای استفاده راحت و ایمن کودکان از فضای مجازی پیام‌رسان مخصوص مسنجر کیدز (Messenger Kids) را برای کودکان و نوجوانان اهل کشور ایالات متحده امریکا راه‌اندازی و عرضه کرد، از استقبال بی‌نظیری از سوی والدین امریکایی و همچنین کاربران کودک و نوجوان در این کشور برخوردار شد. حالا فیس‌بوک اعلام کرده است؛ والدین و کاربران اهل کشورهای کانادا و پرو نیز باید خوشحال باشند چراکه قرار است مسنجر کیدز به این کشورها نیز بیاید و کودکانشان را از گزند و آسیب‌های اجتماعی فضای آزاد مجازی حفظ کند. این امر که حاصل همکاری‌های میان فیس‌بوک، محققان و پژوهشگران دانشگاه ییل در حوزه هوش مصنوعی و گروهی از مشاوران بین‌المللی است، به زودی با انتشار در کشورهای دیگر می‌خواهد کودکان و نوجوانان را در محیطی گرم، صمیمانه و امن پرورش دهد و خیال والدین آنها را از ارتباطات با افراد غریبه، ناشناس و همچنین خطرات و تهدیدات فضای باز مجازی آسوده کند.

 اپلیکیشن ردیابی پرواز هواپیما هک شد

هکرنیوز| اطلاعات ۲۳۰هزار نفر از کاربران اپلیکیشن ردیابی هواپیماهای در حال پرواز در جهان تحت عنوان «فلایت رادار ۲۴» به سرقت رفت.

یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌های ردیابی هواپیماهای در حال پرواز در جهان که «فلایت رادار ۲۴» یا Flightradar۲۴ نام دارد، گرفتار یک رسوایی امنیتی شده و اطلاعات شخصی حدود ۲۳۰هزار نفر از کاربرانش را در معرض خطر و دسترسی مجرمان سایبری قرار داده است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که بر اساس شماره پرواز و نام ایرلاین، هواپیماهای در حال پرواز مورد نظر خود را روی نقشه جهان ردیابی کنند و از وضعیت و زمان تقریبی رسیدن عزیزان و اعضای خانواده خود به مقصد مدنظر آگاهی یابند. حالا مجرمان سایبری و هکرها با استفاده از این اپلیکیشن توانسته‌اند به حساب‌های کاربری ایمیل، گذرواژه و حساب‌های بانکی کاربران برنامه مذکور دسترسی پیدا کنند و وارد حریم شخصی آنها شوند. طبق گزارش‌های منتشره، آمار تقریبی تعداد کاربرانی که گرفتار این هک و حمله سایبری شده‌اند، ۲۳۰ هزار نفر است که می‌تواند مشکلات و چالش‌های فراوان و متعددی را برای آنها به وجود بیاورد. با اینکه مدیران و مسوولان این اپلیکیشن به صورت رسمی این حمله سایبری را تایید نکرده‌اند، اما فلایت رادار۲۴ به ارسال یک ایمیل مبنی بر لینک احیای گذرواژه به کاربرانش اقدام کرده و از آنها درخواست کرده است، گذرواژه و رمز عبور خود را تغییر دهند.

 کیبوردی هوشمند با بلوتوث و پس زمینه پویا

گجت‌فلاو| کیبورد هوشمند موسوم به «Rymek Retro» یکی از جذاب‌ترین محصولات تلفیقی بازار فناوری است.

در واقع این صفحه کلید دارای بلوتوث است و می‌تواند نوستالژی‌های تایپ‌های قدیمی را با روش‌های تایپ جدید ترکیب کند. این کیبورد 100دلاری با الهام از ماشین‌های تایپ قدیمی ساخته شده است اما به سهولت به انواع ابزارهای هوشمند کاربر از جمله موبایل و تبلت نیز متصل می‌شود. جالب است، بدانید این محصول هیچ محدودیتی ندارد و از تمام سیستم عامل‌ها حمایت می‌کند و با اکثر دستگاه‌ها نیز به‌طور یکپارچه کار می‌کند. حتی کاربران می‌توانند با کمک بلوتوث بین 3 دستگاه متفاوت ارتباط برقرار کنند و داده‌های تایپ شده را انتقال دهند. افزون بر این Rymek دارای نور پس زمینه پویا است که تاریکی و روشنی را تنظیم می‌کند. باتری این محصول قابل شارژ است و با یک بار شارژ تا 50 ساعت خدمات ارائه می‌دهد. این محصول در 2 رنگ سیاه و سفید به فروش می‌رسد.

 

ارسال نظر