اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۷۰

«اینستاگرام»  ماهانه یک‌میلیارد کاربر دارد

انگجت| اینستاگرام در رویدادی اعلام کرد تعداد کاربرانش به میلیارد نفر رسیده است. علاوه برآن اپلیکیشن جداگانه‌یی برای آپلود ویدیوهای طولانی نیز معرفی کرد. اینستاگرام اعلام کرد ماهانه یک میلیارد کاربر دارد.  این شرکت این خبر را در کنفرانسی برای معرفی اپلیکیشن جداگانه IGTV اعلام کرد. اپلیکیشن جدید قابلیتی مشابه یوتیوب و اسنپ چت دیسکاور دارد. کاربران می‌توانند در این اپلیکیشن ویدیوهای طولانی‌تر از یک دقیقه تا یک ساعت را آپلود کنند. اپلیکیشن مذکور طی روزهای آتی برای دستگاه‌های اندروید و iOS عرضه می‌شود.  این اپلیکیشین متعلق به فیس‌بوک در ماه سپتامبر اعلام کرد ٨٠٠ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. اینستاگرام در دو سال گذشته، شاهد سالانه افزایش ٢٠٠ میلیون کاربر بوده است.

نسخه وب پیام‌رسان «گوگل» قابل دسترس شد

فون‌آرنا| گوگل به‌تازگی اعلام کرده که اپلیکیشن پیام‌رسان اختصاصی‌اش تحت عنوان اندروید مسیجز (android messages) بر پلتفرم وب نیز در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند و رایانه قرار گرفته است.  گوگل که پیش‌تر اعلام کرده بود درصدد افزایش پلتفرم‌های مورد استفاده و سرویس و اپلیکیشن‌های خود است، این روزها از نسخه‌های به‌روزرسانی شده و معرفی سرویس‌های جدید خود رونمایی می‌کند.  حالا به تازگی گوگل اعلام کرده است پلتفرم وب را نیز به اپلیکیشن پیام‌رسان خود اضافه می‌کند تا کاربران از طریق رایانه و لپ‌تاپ‌های شخصی خود نیز به این اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند.  کاربران در این نسخه جدید قادر خواهد بود به جست‌وجوی تصاویر متحرک (GIF)، پاسخ‌دهی هوشمند، جست‌وجو و ارسال استیکر بپردازند.

تایید« نظریه نسبیت» اینشتین در کهکشان

اسپیس| برای نخستین‌بار تحقیقی جدید نظریه نسبیت اینشتین را در یک کهکشان دوردست تایید می‌کند. محققان در تحقیقی جدید ثابت کردند رفتار جاذبه در کهکشانی دوردست شبیه رفتار آن در منظومه شمسی است. به این ترتیب نظریه نسبیت اینشتین در کهکشان‌های دورست نیر تایید می‌شود.

این تحقیق از مفهوم کنونی جاذبه پشتیبانی و دلایل بیشتری برای وجود ماده و انرژی تاریک جمع‌آوری می‌کند.  نظریه اینشتین در سال ١٩١٦ منتشر شد و توضیح می‌دهد جاذبه نتیجه مفهومی به نام فضا-زمان است. به بیان ساده این نظریه پیش‌بینی می‌کند چه میزان از حجم یک ماده (در اینجا کهکشان) فضا- زمان را انحنا می‌دهد.

این نظریه از زمان انتشار تاکنون بارها آزمایش شده است. اما تحقیقات جدید گروهی بین‌المللی از محققان به رهبری دانشمندان انستیتو توماس کولت در دانشگاه پورتموث انگلیس، نخستین پژوهش دقیقی است که نظریه نسبیت را در مقیاس ستاره‌شناسی آزمایش می‌کند.  محققان با کمک اطلاعات تلسکوپ هابل و تلسکوپ Very Large رصدخانه جنوب اروپا در شیلی متوجه شدند رفتار جاذبه در یک کهکشان دوردست شبیه رفتار آن در منظومه شمسی است و این دقیقا همان مطلبی است که اینشتین پیش‌بینی کرده بود.

خطر استفاده از «وای فای» عمومی برای رمزنگاری مجازی

ایسنا| روشی اخیرا کشف شده که یک کد استخراج در پیج‌های مربوط به کاربران شبکه‌های وای فای عمومی رایگان نفوذ کرده‌ و یک توسعه‌دهنده نرم‌افزاری را وادار می‌کند تا حملاتی که به‌صورت خودکار انجام می‌شوند را مورد بررسی قرار دهد. امروزه کمتر خانه‌یی را می‌توان یافت که به اینترنت مجهز نباشد. حتی اماکن عمومی نظیر رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، فرودگاه‌ها و... اینترنت را در شبکه بی‌سیم ارائه می‌کنند و کافی است با تبلت یا گوشی هوشمند خود از هر جایی به اینترنت متصل شوید.

اما نکته مهم در هر بار اتصال به شبکه وای فای یا هر شبکه عمومی دیگر، حفظ امنیت در بستر اینترنت است؛ چراکه بسیاری از شبکه‌های اینترنت بی‌سیم، رمزنگاری نشده‌اند و شما می‌توانید بدون استفاده از نام و کلمه عبور به این شبکه‌ها متصل شوید. نکته مهم این است که ما بدانیم هنگام استفاده از این شبکه‌ها چه اقداماتی را برای حفظ امنیت خودمان به کار بگیریم.

امروزه بدافزارها و وب‌سایت‌ها و مشکلات آنها با نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات یا اسکریپت‌های رمزنگاری، دو رویکرد رایج به شمار می‌روند. اما روش دیگری که اخیراً کشف شده، شامل یک کد استخراج است که در pageهای مربوط به کاربران شبکه‌های وای فای عمومی رایگان نفوذ کرده‌ است.  بر این اساس نخستین گام حمله شامل قرار دادن دستگاه مهاجم بین دستگاه‌های کاربران و روتر Wi-Fi است که به‌طور موثر اجازه می‌دهد تا آن را انتقال یا ترافیک وب بین آنها را تغییر دهد و این موقعیت نیز با انجام یک حمله ARP به دست می‌آید. هکرها با استفاده از mitmproxy، می‌توانند ترافیکی که از طریق دستگاه حرکت می‌کند را تجزیه و تحلیل کرده و آن را فقط با تزریق یک خط کد، به صفحات HTML درخواست شده، تغییر دهد و این کد تزریق شده نیز رمزنگاری جاوا اسکریپت را به‌صورت معکوس از سرور فراخوانی می‌کند.

 

ارسال نظر