اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۴۱

«واتس‌آپ» به زودی روی برخی گوشی‌ها اجرا نمی‌شود

اسین ایج| واتس‌آپ فهرستی از تعدادی گوشی و سیستم عامل ارائه کرده و می‌گوید، برنامه گپ مذکور دیگر روی این محصولات قابل اجرا نخواهد بود. اگرچه ممکن است انتشار این خبر در وهله اول نگران‌کننده باشد اما گوشی‌ها و سیستم عامل‌های مذکور عمدتا قدیمی و از رده خارج هستند و کمتر کسی از آنها استفاده می‌کند.

پشتیبانی از گوشی‌ها و سیستم عامل‌های یاد شده بین سال‌های ۲۰۱۸تا ۲۰۲۰ متوقف می‌شود و به نظر می‌رسد فیس‌بوک که مالک واتس‌آپ است در پس این تصمیم با دغدغه‌های امنیتی قرار دارد.

طبق این فهرست، واتس‌آپ دیگر از گوشی‌های نوکیا که روی آنها سیستم عامل سیمبین اس ۶۰ نصب شده باشد، پشتیبانی نمی‌کند. این تصمیم در مورد سیستم عامل‌های بلاک‌بری و بلاک‌بری ۱۰ نیز صادق است. همچنین پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز فون ۸ و نسخه‌های قدیمی‌تر از آن هم متوقف شده است. اما پشتیبانی از پلتفورم و رابط کاربری نوکیا اس ۴۰ پس از ۳۱دسامبر سال ۲۰۱۸ متوقف می‌شود. همچنین نسخه 2.3.7 سیستم عامل اندروید و نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل از اول فوریه سال ۲۰۲۰ مورد پشتیبانی نخواهند بود و همین امر در مورد نسخه ۷ سیستم عامل‌ ای او اس مصداق دارد.

خرید با استوری‌های «اینستاگرام»

ورج| علاقه‌مندان به خریدهای آنلاین از این به بعد می‌توانند از طریق استوری‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام این کار را انجام دهند و دیگر نیازی به خروج از محیط این برنامه ندارند.

پیش از این کاربران از طریق پست‌ها و فیدهای خبری اینستاگرام قادر به خرید آنلاین بودند و حالا دامنه این خدمات توسعه یافته است. بدین منظور برچسب‌ها یا استیکرهایی در نظر گرفته شده که همراه با آیکون کیف خرید قابل اضافه کردن به استوری‌های اینستاگرام خواهند بود و از این طریق کاربران با ضربه زدن روی این برچسب‌ها می‌توانند جزییات بیشتری در مورد محصولات مطلوبشان دریافت کرده و آنها را خریداری کنند. براساس آمار موجود هر روز 300میلیون کاربر، استوری‌های اینستاگرام را مشاهده می‌کنند و بسیاری از آنها استوری‌های ارسالی شرکت‌های تجاری مشهور و برندها را برای کسب اطلاعات بیشتر از تازه‌ترین تولیدات آنها به دقت مشاهده می‌کنند.

«هولولنز» جدید «مایکروسافت» زمستان از راه می‌رسد

نئووین| پس از گذشت سه سال و نیم از عرضه مدل اولیه عینک واقعیت افزوده شرکت مایکروسافت، این شرکت از تولید مدل به روز شده آن در 3ماهه اول سال 2019 خبر داده است.

مدل اولیه هولولنز 3000دلار قیمت داشت و امکانات خارق‌العاده آن در زمان عرضه باعث توجه کاربران شد. مایکروسافت عرضه نسخه دوم هولولنز را بعد از بررسی‌های مفصل کنار گذاشت و ترجیح داد به سرعت و به طور مستقیم نسخه سوم هولولنز را تولید کند. این عینک واقعیت افزوده که سیدنی نام دارد، سبک‌تر بوده و با صورت انسان سازگارتر است. افزایش عمق و زاویه دید ازجمله دیگر مزایای این محصول است. همچنین ظاهرا قیمت این هولولنز با نمونه‌های قبلی تفاوتی ندارد و سیدنی هم 3000دلار قیمت‌گذاری شده است.

با توجه به اینکه هولولنز مایکروسافت برای افزودن اشیا و امکانات مختلف به محیط اطراف قابل استفاده است، می‌توان از آن در حوزه‌های گوناگون حرفه‌یی، صنعتی، تفریحی و... استفاده کرد.

هوش مصنوعی حرکات را پیش‌بینی می‌کند

دیلی میل| محققان یک سیستم هوش مصنوعی ساخته‌اند که قادر است حرکات را قبل از اتفاق افتادن پیش‌بینی کند.

یک ماشین هوشمند با قابلیت پیش‌بینی حرکت فرد در چند دقیقه بعد ساخته شده است.

 محققان به یک سیستم هوش مصنوعی الگوهای رفتاری افراد را آموزش داده‌اند. به این ترتیب این ماشین می‌تواند به درستی حرکت بعدی فرد را از چند دقیقه قبل پیش‌بینی کند. محققان دانشگاه بن در آلمان این سیستم را ساخته‌اند. جالب آنکه هوش مصنوعی مذکور با مشاهده ساعت‌ها ویدئوهای آشپزی می‌تواند حرکات را پیش‌بینی کند.  یورگن گال معتقد است، نرم‌افزار هوشمند به تدریج می‌تواند حرکات انسان را ساعت‌ها قبل از انجام پیش‌بینی کند. محققان برای آموزش پیش‌بینی به این سیستم روی ویدئوهای آشپزی تمرکز کردند. آنها با کمک این ویدئوها توانستند به ماشین آموزش دهند فعالیت‌هایی مانند خرد کردن گوجه فرنگی، اضافه کردن نمک یا پنکیک درست کردن را شناسایی کند. در کل برای آموزش این سیستم از ۴۰ ویدئو استفاده شد. هر کدام از این ویدئوها حاوی ۲۰ عمل مختلف بودند. پس از 4 ساعت الگوریتم توانست توالی رویدادهای مورد نیاز برای پخت یک غذا را شناسایی کند. در مرحله بعد مراحل یادگیری سیستم آزمایش شد. به همین دلیل ویدئوهایی تازه برای سیستم نمایش داده شد. مانند گذشته به ماشین اطلاعات داده شد که چه اتفاقی می‌افتد. در این نقطه از الگوریتم خواسته شد تا عمل بعدی را پیش‌بینی کند. هوش مصنوعی توانست به درستی اعمال را در آینده نزدیک پیش‌بینی کند. نرخ صحت پیش‌بینی دربازه‌های زمانی کوتاه‌مدت بیش از ۴۰درصد بود. اما این شاخص برای فعالیت‌های بلندمدت از ۳دقیقه به ۱۵درصد کاهش یافت. گال تصمیم دارد در آینده شیوه پیش‌بینی این سیستم را بهبود دهد.

 

ارسال نظر