اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۶۲

به‌روزرسانی «توییتر» براساس موضوعات مورد علاقه کاربر

تک‌کرانچ  توییتر قصد دارد با ارائه آپدیت‌های جدید به کاربران کمک کند، رویدادها و داستان‌های مورد علاقه خود را راحت‌تر بیابند و سریع‌تر از اخبار فوری مطلع شوند.

توییتر مشغول ارائه آپدیت‌های جدید در بخش Explore و Moments است. بسیاری از این تغییرات طی ماه‌های آتی برای کاربران اندروید و iOS در امریکا فعال می‌شود.

یکی از انتقادات به توییتر آن است که در این اپلیکیشن کاربر به سختی می‌تواند اخبار مورد علاقه‌اش را بیابد اما آپدیت‌های جدید این روند را تغییر می‌دهد. برای این منظور توییتر تب‌های جدید در بخش Explore ایجاد کرده که شامل (پرطرفدار) Trending، (برای شما) For you، (اخبار) News، (ورزش) Sports و (سرگرمی) Fun است. بنابراین محتوا برحسب موضوع دسته‌بندی می‌شود. این روش به کاربران کمک می‌کند رویدادها و داستان‌های مورد علاقه خود را راحت‌تر بیابند و دنبال کنند. همچنین این اپلیکیشن نوتیفیکیشن‌های شخصی درباره اخبار فوری برای افراد ارسال می‌کند. این اخبار با توجه به ترجیحات کاربر و توییت‌های او انتخاب می‌شود.

قابلیت جدید به «گوگل‌مپ» می‌آید

فون‌آرنا  برنامه نقشه گوگل (Google maps) به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از دکمه‌های سریع به محل کار یا منزل خود عزیمت کنند.

اپلیکیشن نقشه گوگل (گوگل مپ) یکی از قدرتمندترین و کامل‌ترین برنامه‌های نقشه جغرافیایی است که به کاربران در سراسر جهان موقعیت‌های موردنظرشان را نشان داده و آنها راهنمایی می‌کند. حالا گوگل مپس اعلام کرده است که کاربران از این پس قادر خواهند بود بدون نیاز به تایپ و جست‌وجوی بهترین مسیر و مسافت ممکن میان خانه تا محل کارشان، از دکمه‌های سریع تحت عنوان «Navigate to home» یا «Navigate to work» استفاده کنند. یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که به این برنامه کاربردی اضافه شده است، ارسال دستور صوتی به گوگل مپ برای جست‌وجوی بهترین مسیر میان اماکن مورد نظر است بدین صورت کاربران باید به گوگل مپ دستور صوتی بفرستند که به محل کار یا خانه‌شان برود، سپس قادر خواهند بود مسیر مورد نظر را روی گوشی هوشمند خود بیابند و از آن استفاده کنند. این دو دکمه سریع برای جست‌وجوی مسیر مورد نظر در بالای صفحه و زیر قسمت نوار جست‌وجوی گوگل مپ قرار گرفته است.

«گوگل» در پروژه‌های جدید نظامی شرکت می‌کند

دیفنس‌وان  اسناد جدید نشان می‌دهد، گوگل قصد دارد از ابزارهای هوش مصنوعی خود در پروژه‌های جدید نظامی استفاده کند.

به نظر می‌رسد، گوگل قصد دارد از ابزارهای هوش مصنوعی و ماشین یادگیری خود در یک پروژه جدید نظامی استفاده کند.

این شرکت فناوری به تازگی اعلام کرد؛ قرارداد خود برای همکاری در پروژه «ماون» پنتاگون را تجدید نخواهد کرد. اما تیم Cloud گوگل اکنون مشغول مذاکره با انجمن عملیات‌های مخصوص ایالات متحده امریکاست.  سندی که ماه گذشته در کنفرانس عملیات‌های مخصوص صنعت نظامی (SOFIC) توزیع شد، حاوی توضیحاتی درباره استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی گوگل برای برخی عملیات‌های مخصوص نظامی است. در این سند توضیح داده شده چطور می‌توان با استفاده از API‌های ماشین یادگیری Cloud گوگل، منابع ذخیره‌سازی و فناوری‌های دیگر این شرکت از اطلاعات ارزشمند طبقه‌بندی نشده محرمانه سوءاستفاده کرد. نیروهای عملیات مخصوص امریکا شامل واحدهای نظامی خاصی هستند.

«اپل» روش هک «آیفون» را مسدود می‌کند

اسکای‌نیوز  اپل قصد دارد با تغییری در بخش تنظیمات آیفون به هکرها اجازه ندهد، اطلاعات کاربران را از موبایل‌هایشان استخراج کنند.

اپل اعلام کرده بخش تنظیمات آیفون را تغییر می‌دهد تا روشی را مسدود کند که سازمان‌های جاسوسی با کمک آن اطلاعات موبایل کاربر را استخراج می‌کنند.

این شرکت قصد دارد از تمام مشتریان خود محافظت کند، به خصوص افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که اطلاعات‌شان به‌طور مرتب توسط مجرمان سایبری کنترل می‌شود.

در همین راستا اپل قصد دارد پیش فرض تنظیمات در سیستم عامل آیفون را تغییر دهد تا برقراری ارتباطات از طریق پورت شارژ (هنگامی که موبایل بیش از یک ساعت قفل است) را قطع کند.

در حالت معمول برای ورود به آیفون، هکر دفعات محدودی می‌تواند رمز دستگاه را حدس بزند و پس از آن دستگاه فریز یا اطلاعات آن پاک می‌شود. اما با کمک روش مذکور هکرها می‌توانند قبل از فریز شدن یا پاک شدن اطلاعات وارد دستگاه شوند.

به هرحال تغییر تنظیمات آیفون بدان معناست که پس از گذشت یک ساعت هکرها نمی‌توانند از روش مذکور استفاده کنند. این درحالی است که برخی شرکت‌ها دستگاه‌هایی را با چنین قابلیتی به قیمت هزاران دلار می‌فروشند. این شرکت‌ها به ازای باز کردن قفل هر موبایل ۵۰ دلار دریافت می‌کنند.

 

 

ارسال نظر