تحقق توافق زود هنگام «اپل» و «کوالکام»

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۵۸

ایسنا   

شرکت‌های اپل و کوالکام پس از سال‌ها اختلاف و کشمکش بر سر نقض پتنت و حق امتیاز می‌خواهند در آینده‌یی نزدیک با هم به توافق برسند.

غول تکنولوژی اپل که سال‌هاست در حوزه طراحی، تولید و توسعه گوشی هوشمند، رایانه، دستگاه‌های الکترونیکی، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای منحصربه‌فردی فعالیت کرده است، سال‌هاست با یک غول تکنولوژی دیگر به نام کوالکام بر سر نقض پتنت و حق امتیاز به اختلاف، درگیری و کشمکش برخورده‌اند.

این دو شرکت در ۵۰ مورد، ۱۶ حوزه قضایی و ۶ کشور مختلف با یکدیگر مشکل دارند ولی آنچنان که گزارش شده است، این دو شرکت احتمالا در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به یک توافق دست خواهند یافت.

اپل همواره کوالکام را به سوءاستفاده از تراشه‌های پردازنده و حق امتیاز و پتنت‌های خود متهم کرده است این در حالی است که کوالکام نیز اپل را به نقض تعداد زیادی از پتنت‌های خود متهم کرده است. با همه این تفاسیر یک تحلیلگر فعال در بلومبرگ معتقد است؛ این دو شرکت بزرگ و قدرتمند با برگزاری نشست‌های پیاپی در کشورهای ایالت متحده امریکا، آلمان و چین به احتمال زیاد به یک توافق زود هنگام دست خواهند یافت. به خاطر بدهی‌های هنگفتی که این دو شرکت به هم دارند، هر یک قصد داشتند به دیگری ضرر و زیان بزرگی را تحمیل کنند به گونه‌یی که چندی پیش اپل اعلام کرد که می‌خواهد کوالکام را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه پردازنده کنار بگذارد و به فکر چاره‌یی دیگر برای تولید تراشه بیفتد.

 

ارسال نظر