اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۱۱

روسیه ۸ میلیون‌ «ای پی» مسدود‌شده را باز کرد

ایسنا| سازمان نظارت بر ارتباطات الکترونیکی روسیه اعلام کرد بیش از ۸ میلیون ‌ای پی که به دلیل فیلترینگ تلگرام از در دسترس کاربران خارج شده بود، مجددا فعال شد.

این نهاد نظارتی روسیه تاکید کرد که این‌ای پی‌ها متعلق به شرکت آمازون است که پیام‌رسان تلگرام از آنها برای دور زدن فیلترینگ استفاده می‌کرد اما اکنون با توقف این اقدامات مجددا دسترسی کاربران به این ‌ای پی‌ها میسر می‌شود.

سازمان امنیت فدرال روسیه بارها از مسوولان پیام‌رسان تلگرام خواسته بود، دسترسی به رمزهای تلگرام را ارائه کنند تا پلیس روسیه بتواند به حساب‌های کاربری و گفت‌وگوهای مشکوک به اقدامات تروریستی دسترسی داشته باشد.

اما با مخالفت تلگرام ۱۳ آوریل امسال دادگاهی در مسکو، حکم به فیلتر شدن تلگرام داد و نزدیک به ۲۰میلیون ‌ای پی که عمدتا متعلق به آمازون و گوگل بودند با دستور نهادهای نظارتی فیلتر شدند. با این حال تلگرام علی رغم فیلتر شدن به دلیل بهره‌مندی از وی پی ان داخلی همچنان در دسترس کاربران روسی است.

ردیابی اسلحه با قاب موبایل

انگجت| به تازگی قاب محافظی برای موبایل ساخته شده که با حسگر سه بعدی از فاصله ۴۰متری افراد را رصد می‌کند و تشخیص می‌دهد آنها سلاح همراه دارند یا خیر.

بیشتر قاب‌های محافظ موبایل از شکستن نمایشگر دستگاه جلوگیری می‌کنند. اما شرکت Royal Holdings قاب محافظی به نام SWORD ساخته که ۵ اونس وزن دارد مانند یک اسکنر سه بعدی تصویری کار می‌کند.

 این قاب در حال حاضر فقط برای آیفون ۸ پلاس و پیکسل2 XL ساخته شده و می‌تواند از فاصله ۴۰متری افراد را رصد و تعیین کند آنها سلاحی همراه خود دارند یا خیر. SWORDبه وسیله یک حسگر ۳ بعدی قابل برنامه‌ریزی اسلحه را تشخیص می‌دهد همچنین حسگر مذکور می‌تواند با امواج رادیویی اشیا را بررسی کند. این قاب محافظ مجهز به فناوری شناسایی صورت است که چهره فرد را در مخزن تصاویر مجرمان تحت تعقیب جست‌وجو می‌کند و در صورت یافتن تطابق به نیروهای امنیتی هشدار می‌فرستد. تمام این قابلیت‌ها از طریق یک اپلیکیشن و ظرف کسری از ثانیه فعال می‌شوند. بری اوبرهولزر مدیر ارشد اجرایی این شرکت می‌گوید: این نوع محصول اکنون وجود ندارد اما می‌توان آن را در فرودگاه‌ها یا مکان‌های سربسته به کار برد. با پرداخت ۹۵۰دلار می‌توان این محافظ را سفارش داد. البته فرد باید ماهانه ۳۰دلار نیز هزینه عضویت بپردازد. محموله‌های این قاب محافظ از بهار ۲۰۱۹ بارگیری می‌شوند.

ساعتی که با بوی خوش شما را بیدار می‌کند

پی‌ای ساینس| به تازگی زنگ ساعت هوشمندی ابداع شده که با بوی خوش کاربر خود را از خواب بیدار می‌کند. به تازگی ساعت زنگ داری به نام Sensorwake ابداع شده که سبب می‌شود کاربر روز خود را با بویی خوش آغاز کند. این ساعت با استفاده از تصویر، بو و صوت کاربر را از خواب بیدار می‌کند. Sensorwake را می‌توان برای هر یک از روزهای هفته به ‌طور متفاوت انتخاب کرد. برای همین منظور بوهای کاپوچینو، ساحل، نعناع، کاج، پرتقال، بیسکوییت، میوه‌های استوایی، چمنزار، رز و شکلات برای زنگ ساعت انتخاب شده‌اند. این گجت که برای جمع‌آوری سرمایه تجاری‌سازی در وب سایت کیک استارتر عرضه شده تاکنون بیش از ۱۰۰هزار دلار جمع‌آوری کرده است. این درحالی است که شرکت فقط قصد جمع‌آوری ۳۰هزار دلار داشت. Sensorwake هوشمند با قیمت ۵۹ دلار فروخته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا نوامبر امسال تحویل مشتریان شود.

حمله هکرهای چینی به نیروی دریایی ارتش آمریکا

اسین ایج| هکرهای چینی با نفوذ به سرورهای یک شرکت پیمانکار نیروی دریایی ارتش آمریکا موفق به سرقت اطلاعات حساسی در مورد جنگ‌افزارهای زیردریایی پنتاگون شدند. منابع خبری آمریکایی مدعی هستند که این هکرها به دولت چین وابسته هستند. حجم اطلاعات به سرقت رفته بسیار بالا گزارش شده است. ظاهرا این اطلاعات شامل داده‌هایی در مورد برنامه‌های نیروی دریایی ارتش آمریکا برای تولید موشک‌های مافوق صوت ضدکشتی نیز هست. قرار است از این موشک‌ها در زیردریایی‌های ارتش آمریکا استفاده شود. حملات یادشده در ماه‌های ژانویه و فوریه انجام شده و پلیس فدرال آمریکا به همراه نیروی دریایی ارتش این کشور درحال تحقیق و بررسی در این زمینه هستند. درحالی که طرف آمریکایی از هر گونه اظهار نظر بیشتر در این زمینه خودداری کرده، سفارت چین در آمریکا هم از این مساله اظهار بی‌اطلاعی کرده است. نام شرکت پیمانکاری که با نیروی دریایی ارتش آمریکا همکاری داشته، افشا نشده است. اما گفته شده که این شرکت نیز ماهیت نظامی دارد و ساختمان و دفتر آن در نیوپورت واقع در رودآیلند قرار دارد. حجم اطلاعاتی که توسط هکرها سرقت شده بالغ بر ۶۱۴ گیگابایت بوده و مربوط به طرحی موسوم به اژدهای دریاست. برخی اطلاعات مربوط به سیستم‌های ارسال پیام و حسگرها، اتاق‌های مخابراتی زیردریایی‌های آمریکایی، سیستم‌های رمزگذاری آنها و واحدهای جنگ الکترونیک این زیردریایی‌ها نیز به دست هکرها افتاده است. تمامی این اطلاعات ماهیت فوق محرمانه داشته‌اند.

 

ارسال نظر