اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۰۴

«فیس‌بوک» ویدیوها را فیلتر می‌کند

ونچوربیت  فیس‌بوک قصد دارد برای فیلترکردن ویدیوها در این وب سایت تراشه‌های مخصوص خود را بسازد و آن را همراه با هوش مصنوعی به کار گیرد.

فیس‌بوک تصمیم دارد برای فیلترکردن محتوای ویدیویی تراشه‌های مخصوص خود را بسازد.

یان لسون دانشمند ارشد هوش مصنوعی این شرکت در این‌باره می‌گوید: روش‌های معمول اکنون زیاد کارآمد نیستند زیرا نیازمند انرژی و قدرت رایانش زیادی هستند. در حال حاضر این شرکت از سی پی یوهای اینتل برای خدمات هوش مصنوعی استفاده می‌کند. به کارگیری تراشه‌های مخصوص به این شرکت کمک می‌کند سریع‌تر محتوای ویدیویی را برای وجود تخلفات بررسی کند. این تخلفات شامل ویدیوهایی می‌شود که که فرد در یک ویدیوی زنده خودکشی یا اقدام خشونت‌آمیز دیگری می‌کند. این در حالی است که گوگل نیز سعی دارد برنامه‌های آموزش هوش مصنوعی و به کارگیری واحدهای پردازش تانسور (TPU) را سرعت ببخشد. اپل، گوگل و آمازون مشغول ساخت تراشه‌های مخصوصی هستند که خدمات هوش مصنوعی را برای محصولات سخت افزاری شان سرعت می‌بخشد.

«اپل» محکوم به کم‌کاری شد

ورج  بر اساس اسنادی که به تازگی در جریان رسیدگی به یک منازعه حقوقی بر علیه اپل در دادگاه افشا شده، مدیران این شرکت می‌دانستند که آیفون ۶ و ۶ پلاس در برابر فشار خارجی مقاومت زیادی ندارد.

مدت کوتاهی بعد از عرضه گوشی‌های آیفون ۶ و ۶ پلاس بسیاری از خریداران اعلام کردند زمانی که این گوشی را در جیب‌های خود و به خصوص جیب عقب شلوارشان می‌گذارند، آیفون از وسط خم می‌شود و حالت کاملا قوسی شکلی پیدا می‌کند.

اعتراض گسترده کاربران در این زمینه منجر به شکایت برخی از آنان از اپل و تشکیل جلسات دادگاه و محکومیت اپل به پرداخت غرامت در برخی موارد شد. اپل در آن زمان هرگز نپذیرفت که مقاومت آیفون ۶ و ۶ پلاس کمتر از مدل‌های قبلی آیفون بوده است. اما اسناد تازه منتشر شده نشان می‌دهد اپل از این موضوع اطلاع داشته است. بر اساس اسناد داخلی شرکت اپل، احتمال خم شدن آیفون ۶ در برابر فشار 3.3 برابر آیفون ۵ اس بوده است. در عین حال احتمال کج شدن آیفون ۶ پلاس هم 7.2 برابر گوشی آیفون ۵ بوده است. اپل در زمان عرضه گوشی‌های یادشده در سال ۲۰۱۴ مدعی بود وقوع چنین رخدادی بسیار نادر است. البته در همان زمان آزمایش‌های کارشناسی مستقل نشان می‌داد که اپل در این زمینه دروغ می‌گوید.

آخرین فضانورد بازمانده «آپولو ۱۲» درگذشت

سی‌ان‌ان  آخرین بازمانده ماموریت آپولو ۱۲ در سن ۸۶ سالگی در آمریکا درگذشت. او چهارمین فردی بود که روی ماه پیاده روی کرد.

«آلان بین» چهارمین فردی که روی ماه پیاده روی کرد و آخرین فضانورد بازمانده از ماموریت آپولو ۱۲ روز گذشته در هیوستن آمریکا درگذشت. این فضانورد بازنشسته ۸۶ ساله دو هفته قبل بیمار شده بود. وی در سال ۱۹۳۲ در ایالت تگزاس به دنیا آمده و یکی از خلبان‌های آزمایشی نیروی دریایی بود اما ناسا او و ۱۳ نفر دیگر را در اکتبر ۱۹۶۳ میلادی انتخاب کرد تا به عنوان سومین گروه از فضانوردان این سازمان آموزش ببینند.

بین به عنوان یکی از فضانوردان ماموریت آپولو ۱۲ برای نخستین‌بار به فضا رفت. این ماموریت دومین فرود روی ماه به حساب می‌آمد. طبق بیانیه خانواده او که ناسا آن را منتشر کرده، بین در کل ۶۹ روز و ۱۵ ساعت و ۴۵ دقیقه را در فضا گذراند که ۳۱ ساعت و ۳۱ دقیقه آن روی سطح ماه بود. وی پس از بازنشستگی از ناسا در سال ۱۹۸۱ به هنر روی آورد و انرژی خود را برای به تصویر کشیدن «فرود در ماه» به کار گرفت.

هاردی برای کپی فایل‌ها بدون نیاز به رایانه

دیجیتال‌ترندز  بسیاری از افراد دوست دارند به سرعت و بدون نیاز به استفاده از رایانه، فایل‌های ذخیره شده روی گوشی و دوربین و غیره را به یک هارد یا ابزار ذخیره‌سازی منتقل کنند.

عرضه یک هارددیسک ضدضربه جدید توسط شرکت LaCie از زیرمجموعه‌های سی گیت این مشکل را برطرف کرده است.

این هارد تازه که کوپایلوت نام دارد با اتصال مستقیم به وسایل الکترونیک حافظه آنها را تخلیه کرده و داده‌های ذخیره شده روی آنها را روی خود کپی می‌کند.

هارد یادشده خود دارای باتری است و امکان دریافت اطلاعات کارت‌های حافظه اس دی را هم به‌طور مستقیم دارد. پورت‌های USB ۳ Type-C و Type-، نمایشگر ساده و پورت‌های USB-C و Micro USB و کابل‌های اتصال به گوشی و دوربین از جمله ابزار جانبی این محصول است.

ظرفیت این هارد دیسک ۲۰۰۰ گیگابایت است که ۸ برابر بیشتر از هارد دیسک‌های ۲۵۶ گیگابایتی موجود در بازار است. قیمت این محصول هم ۳۵۰ دلار است که به‌طور متوسط ۵۰ دلار ارزان‌تر از هارددیسک‌های ۲۵۶ گیگابایتی عادی است.

سازگاری با شبکه‌های وای – فای، امکان تهیه سریع نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی و تبلت با استفاده از یک برنامه خاص تلفن همراه و امکان پخش مستقیم محتوای ذخیره شده روی آن روی تلویزیون از جمله دیگر مزایای این هارد است.

 

ارسال نظر