افزایش جرایم کلاهبرداری سایبری

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۳۹
افزایش جرایم کلاهبرداری سایبری

ایسنا  

در 4ماهه اول سال میلادی جاری، جرایم کلاهبرداری‌ در سطح جهان ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و به ۲۱۰میلیون مورد رسیده است.

 طبق گزارش مرکز threadmetrix - شرکت پیشگیری از کلاهبرداری - بیش از 1.4میلیارد هویت دیجیتال ناشناس را داراست و روزانه ۱۱۰میلیون نسخه تصدیق شده را به دست می‌آورد، بنابراین می‌تواند چشم‌انداز ارزشمندی را در مورد روند این صنعت ارائه دهد. به نظر می‌رسد این اطلاعات نشان‌دهنده حملات بیشتر به کانال‌های موبایل و استفاده از روبات‌ها جهت تست کردن گواهینامه‌های به سرقت رفته را افزایش داده و انجام اقدامات متقلبانه مانند تصاحب حساب کاربری در حملات «پایین و کند» که برای تقلید رفتار انسان طراحی شده است.

بیش از نیمی (۵۸ درصد) از کل حساب‌های کاربری ایجاد شده در حال حاضر بر روی یک دستگاه تلفن همراه انجام می‌شود و با توجه به گزارش جرایم سایبری در سال ۲۰۱۸، حملات روی حساب‌های تلفن همراه از ابتدای سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. ThreatMetrix همچنین نشان داد در رکورد یک میلیاردی از حملات روباتی ثبت شده به وسیله هویت دیجیتالی شبکه در این 4ماهه امسال، ۱۰۰میلیون از آنها از دستگاه‌های موبایل بوده است. براساس اطلاعات سایت پلیس فتا، این افزایش ناشی از فعالیت‌های کشورهای جدید و در حال ظهور شامل مصر، کره جنوبی، اکوادور، اوکراین و ویتنام بود. بزرگ‌ترین تاثیر فعالیت‌های روبات در بخش تجارت الکترونیک که موجب ۸۲۰ میلیون حمله شده است: به میزان ۱۰ برابر حملات مشابه در حوزه خدمات مالی بوده است. در حقیقت این گزارش، تجارت الکترونیک را به عنوان یک ضعف بالقوه در زنجیره ضد تقلب جهانی برجسته کرده است.

ثبت حساب‌های مخرب جدید در سال جاری بیش از ۳۰ درصد در این بخش افزایش یافته است، زیرا مهاجمان از مزیت نسبتا ضعیف ضد جعل بهره‌مند شده و از فروشندگان آنلاین برای تست اعتبارات دزدیده شده استفاده می‌کنند. ThreatMetrix ادعا کرده که این تست‌ها اغلب منجر به حملات بیشتر به سایر بخش‌ها شده است.

 

ارسال نظر