مهارت‌آموزی هوش مصنوعی با نگاه به رفتار انسان

۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۸۵
مهارت‌آموزی هوش مصنوعی با نگاه به رفتار انسان

تکنولوژی ریویو|

 یک سیستم یادگیری عمیق جدید هوش مصنوعی می‌تواند به روبات‌ها بیاموزد که با زیرنظر گرفتن اعمال انسان‌ها، مهارت‌ها را فرا بگیرند.

یک سیستم یادگیری عمیق جدید که توسط آزمایشگاه روباتیک شرکت «انویدیا» ساخته شده است، به روبات‌ها و انسان‌ها کمک می‌کند تا با هم کار و در کنار هم زندگی کنند.

 «انویدیا» در حال آموزش روبات‌ها برای یادگیری مهارت‌های جدید با مشاهده کردن رفتار انسان‌ها است. آزمایش‌های اولیه در این فرایند روی یک روبات «باکستر» انجام شده که این روبات یاد گرفته است تا جعبه‌های رنگی و ماشین اسباب‌بازی را در محیط آزمایشگاه حرکت دهد. محققان امیدوارند که توسعه این سیستم مبتنی بر یادگیری عمیق، راهی برای آموزش روبات‌ها برای کار و زندگی در کنار انسان در هر دو حالت سر کار و خانه باشد.

«استن بیچفیلد»، دانشمند اصلی این تحقیقات گفت: در محیط کار، روبات‌ها در اجرای مجدد مسیرهای مشابه بارها و بارها به کار خود ادامه می‌دهند، اما با تغییرات محیط سازگار نیستند و وظایفشان را یاد نمی‌گیرند. وی افزود: بنابراین برای رفع چنین ایراداتی در روبات‌ها و آموزش اجرای یک کار جدید، شما باید از یک متخصص برای برنامه‌نویسی مجدد روبات کمک بگیرید که کار گرانقیمتی است. اما آنچه ما علاقه‌مند به انجام آن هستیم، تسهیل کار برای کاربر غیرمتخصص در آموزش یک کار جدید به روبات با ساده نشان دادن آنچه باید انجام دهد، است. محققان یک دنباله از شبکه‌های عصبی را برای انجام وظایف مرتبط با ادراک، تولید برنامه و اجرای برنامه آموزش دادند. نتیجه این بود که روبات توانست یک کار جدید را از یک نمایش در دنیای واقعی یاد بگیرد. هنگامی که روبات شاهد این کار است، یک دستورالعمل قابل خواندن برای انسان از شرایط لازم برای تکمیل کار ایجاد می‌کند. پس از آن، انسان می‌تواند قبل از اجرا بر روی روبات واقعی، آن را اصلاح کند.

 

ارسال نظر