تحویل 5 دقیقه‌ای غذا با پهپاد

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۰۵۰
تحویل 5 دقیقه‌ای غذا با پهپاد

گیزمگ  مدیرعامل ایرانی «اوبر» در فکر راه‌اندازی سیستم تحویل همبرگر، تنها طی 5 دقیقه، آن هم توسط پهپادها است.   شرکت حمل و نقل «اوبر» در نظر دارد ایده تحویل سفارش غذا با پهپاد را برای نخستین بار در شهر سن‌دیه‌گو آغاز کند.  «اوبر» هیچگاه برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی یک سیستم خدمات حمل و نقل برای تحویل سفارش‌های غذا مخفی نکرده است و به نظر می‌رسد که می‌خواهد سیستم خدمات تحویل مواد غذایی خود را با همراهی پهپادها شروع کند.  «دارا خسروشاهی»، مدیرعامل ایرانی این شرکت در کنفرانس هفته گذشته خود اعلام کرد که یک برنامه آزمایشی را اجرا می‌کند که در نهایت می‌تواند طی مدت 5 دقیقه سفارش مشتریان را از طریق پهپادها به دستشان برساند.

خدمات تحویل بسته توسط پهپاد که غذا را بطور مستقیم درِ خانه مشتری تحویل دهد، ایده‌یی است که توسط چند شرکت که به دنبال راه‌اندازی چنین سیستمی هستند، با پیشرفت‌های امیدوارکننده در سال‌های اخیر همراه بوده است.

به عنوان مثال پهپادهای (Alphabet) برای تحویل یک نوع غذای مکزیکی (بوریتو) به مشتریان در برنامه‌های آزمایشی در استرالیا و ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته‌اند و رستوران «دومینو» در حال آزمایش تحویل پیتزا در نیوزیلند است.

در حال حاضر «اوبر» قصد دارد تا آزمایش‌های خود را به‌عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی تایید شده توسط دولت فدرال طراحی کند تا برنامه‌های تجاری برای پهپادها را بررسی کند و ارتقا دهد. این برنامه شامل 10 پروژه آزمایشی در سراسر ایالات متحده است که اطلاعات جمع‌آوری شده برای وضع قوانین جدید در مورد ادغام ایمن پهپادها در آسمان امریکا است.  در میان مکان‌های انتخاب شده، شهر سن‌دیه‌گو ایالت کالیفرنیا برگزیده شده است، چرا که مرکز تحویل غذای امریکا است و نماد شهرهای هوشمند و وسایل نقلیه خودران است. سن‌دیه‌گو جایی است که پهپادهای «اوبر» به کار خود مشغول خواهند شد.

این برنامه بیش از 2.5سال است که در حال برنامه‌ریزی و تکمیل و انجام کارهای مقدماتی است و به اداره ناوبری هوایی فدرال ایالات متحده امریکا کمک می‌کند تا قوانین کاملی مربوط به خدمات هواپیماهای بدون سرنشین وضع کند.

با توجه به اظهارات «دارا خسروشاهی»، مدیرعامل «اوبر»؛ این می‌تواند بازی را تغییر دهد. مردم می‌توانند در مدت زمان کمی به اندازه 5 دقیقه سفارش خود را از پهپادها تحویل بگیرند. وی افزود: یک دکمه را فشار می‌دهید و غذا را درِ منزل خود تحویل می‌گیرید.

 

ارسال نظر