اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۷۰

 ضرب‌الاجل ۳ماهه به اپراتورهای موبایل

رگولاتوری  سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای تلفن همراه سه ماه زمان داد که پایداری شبکه خود را افزایش داده و اشکالات موجود را رفع کنند. مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: میزان پایداری شبکه اپراتورهای تلفن همراه پس از قطعی ناگهانی برق پایین‌تر از حد استاندارد است و اپراتورها موظف هستند طی سه ماه آینده این مشکل را رفع کنند. وی با اشاره به بازدیدهای میدانی این سازمان از سایت‌های شبکه اپراتورهای تلفن همراه افزود: این سایت‌ها از نظر قطعی برق و مدت زمان پایداری باتری‌های پشتیبان و سیستم تغذیه پایین‌تر از استاندارد قابل قبول هستند. این موضوع در زمان قطعی برق ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، بارش سنگین برف، پدیده ریزگردها و... باعث عدم پایداری شبکه تلفن همراه و نارضایتی مشترکان می‌شود. معاون رگولاتوری افزود: بررسی رگولاتوری نشان می‌دهد درصدی از سایت‌ها حتی توانایی تامین برق تا ۲ ساعت را نداشته‌اند، درصورتی که براساس استاندارد پس از قطعی برق باید پایداری شبکه حداقل تا ۴ ساعت تامین شود. حقی با اشاره به ضرورت تامین پایداری شبکه تلفن همراه اپراتورها تصریح کرد: براساس نتایج بررسی، تذکر لازم برای رفع اشکالات موجود به اپراتورها داده شده است تا طی سه ماه آینده شرایط استاندارد در سایت‌ها را ارتقا دهند.

 ماه و خواهرخوانده زمین ملاقات می‌کنند

ناسا  در شامگاه امروز سیاره ناهید به نزدیک‌ترین فاصله خود با ماه می‌رسد که در این زمان فرصت مناسبی برای رصد این پدیده نجومی ایجاد خواهد شد. امروز، 27 اردیبهشت در ساعت 22 و 41 دقیقه سیاره زیبای ناهید در 4.8 درجه‌یی جنوب کره ماه قرار می‌گیرد. اما با توجه به اینکه در ساعت مذکور این اجرام غروب کرده‌اند، شامگاه همین تاریخ بهترین فرصت برای مشاهده هم‌نشینی هلال زیبای ماه و سیاره ناهید خواهد بود. سیاره «زهره» یا «ناهید» دومین سیاره بعد از تیر (عطارد) در منظومه خورشیدی است. این سیاره همانند زمین اتمسفر دارد؛ اما اتمسفر زهره ضخیم‌تر از زمین است و همین امر نفوذ به آن را دشوار کرده است. با وجود این اخیرا دانشمندان موفق شدند از این اتمسفر ضخیم عبور کرده و نگاهی اجمالی به سطح سیاره زهره بیندازند. ناهید به لحاظ شباهت‌های زیادی که با زمین دارد، خواهر زمین نامیده می‌شود. در ابتدای حیات 4میلیارد ساله این سیاره بسیار شبیه زمین بوده است؛ ولی از آنجایی که سیاره ناهید از زمین به خورشید نزدیک‌تر است، باعث شده تا طی زنجیره‌یی از وقایع، زهره به یک جهنم واقعی تبدیل شود. علاوه بر آن اتمسفر آن مملو از دی‌اکسیدکربن است و همین امر فضای آن را فضایی مسموم و کشنده کرده است؛ از این‌رو تاکنون هیچ موجود زنده‌یی بر سطح سیاره زهره یافت نشده است.

 آسیب به گوشی با شارژرهای غیراستاندارد

ایسنا  به گفته کارشناسان، اکنون بسیاری از کاربران تلفن همراه بدون توجه به آنکه باید برند شارژر و گوشی تلفن همراه یکسان باشد از شارژرهای مختلف وحتی غیراستاندارد و با برندهای نامعتبر استفاده می‌کنند. اگر چه این شارژرها گوشی فرد را شارژ کرده و باتری آن پر می‌شود، اما از نظر ساختار پایه شارژرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و استفاده از شارژرهای متفرقه باعث آسیب‌رسیدن به گوشی تلفن همراه می‌شود. موضوعی که متاسفانه مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد. بر این اساس استفاده از شارژر مناسب با گوشی حتما به عمر دستگاه افراد کمک کرده و جلوی مشکلات احتمالی را می‌گیرد. لزوما باید از هر شارژر برای همان گوشی استفاده کرد، در زمانی هم که از باتری‌های چند کاره استفاده می‌شود، اگر قرار باشد آسیبی به دستگاه نرسد، لازم است باتری را از گوشی خارج کرده و سپس آن را شارژ کنند، اما در اکثر مواقع چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. به گفته فعالان بازار قیمت شارژر در برندهای مختلف رقم‌های متعددی را در بر می‌گیرد. اکنون حجم عمده‌یی از شارژرها مانند گوشی‌های تلفن همراه از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شود و در موارد مختلف ممکن است افراد برای پرداخت هزینه کمتر از نمونه‌های غیر استاندارد و بی‌کیفیت استفاده کنند، اما واقعیت آن است که باید برای خرید شارژر معتبر باید از مراکز شناسنامه‌دار و با فاکتور رسمی خرید شود.

 عرضه گوشی پیکسل «ایکس‌ال»

ولیوواک  گوگل که با عرضه گوشی‌های پیکسل۲ ایکس‌ال و پیکسل۲ روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد، به دنبال عرضه گوشی هوشمند تازه پیکسل۳ است.  گوگل امیدوار است با عرضه این گوشی بتواند با رقبای قدرتمندی همچون سامسونگ و اپل مقابله کند. البته در مورد ویژگی‌های پیکسل۳ گوگل هنوز به‌طور رسمی اطلاعاتی منتشر نشده، اما ارسال یک توییت جدید توسط ایوان بلاس که مدتی است اخبار جذاب و صحیحی در مورد گوشی‌های جدید اندرویدی منتشر می‌کند اطلاعات تازه‌یی را در این زمینه در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. به گفته این منبع گوگل علاوه بر تولید گوشی پیکسل۳ در اندیشه عرضه گوشی پیکسل ایکس‌ال و همین طور نسل جدیدی از هدفون‌های پیکسل هم هست. قرار است این محصولات تازه در تابستان امسال در دسترس باشد. هر چند زمان دقیق عرضه آنها هنوز مشخص نیست. با توجه به برگزاری یک نشست اطلاع‌رسانی توسط گوگل در ۴ اکتبر پیش‌بینی می‌شود گوگل در همان زمان از پیکسل۳ و پیکسل۳ ایکس‌ال رونمایی کند. براساس اطلاعات موجود این گوشی دارای نمایشگر فراگیر، حسگر اثر انگشت و بلندگوهای استریو است.

 

ارسال نظر